Strona 5 z 6
: 16.06.2012 17:56:42
autor: CEZAR
To zagadaj do jakiegoś kolegi

: 16.06.2012 21:00:21
autor: Canderous
ja zamówiłem sobie m596, hamulec już u mnie, pierwsze wrażenie - dobrze zrobiony, wygląda na solidny. klamka wydaje się bardzo krótka.
Na razie nie zakładam, poczekam aż będe miał kompletną ramę wtedy złożę całość i zobaczę jak działa
: 16.06.2012 22:48:01
autor: EZrider
Canderous pisze:klamka wydaje się bardzo krótka
Nie potrzebna tam jest taka dźwignia jaką zapewniałaby długa klamka. Dobrze ustawisz to będziesz zadowolony z tego.
: 16.06.2012 23:52:45
autor: GgG
EZrider pisze:
Tylko, że ty wymieniasz jak ktoś zdrapie lakier a prawda jest taka, że wystarczy nowego Elixira przelać i zmienić mu ewentualnie jedną uszczelkę w klamce.
Dobrze, że wiesz lepiej co robię w pracy

Nie bój nic, na wymianę idą rozklekotane i rozwalone egzemplarze. Mniej tego niż hujesów, ale i tak były.
: 17.06.2012 16:30:14
autor: thot
Heyka, podłączę się z pytaniem.
Potrzebuje dobrać komplecik w budżecie ~800pln. W górach jestem bardzo rzadko (daleko/brak czasu) i niestety jeżdżę już bardziej 4fun emeryckim stylem, więc nie potrzebuję Sainta czy XTRa co nie zmienia faktu, że lubię mieć niezawodny sprzęt, który mnie nie denerwuje.
Zastanawiam się nad tymi:
1. Avid Elixir 5 - miałem pierwsze R-ki w zjazdówce i generalnie byłem bardzo zadowolony... dopóki nie strzeliła uszczelka w klamce przy mocniejszym hamowaniu a z Waszych wypowiedzi wynika, że nowe modele są jeszcze gorsze:(
2. Shimano SLX BR-M666 albo 4-tłoczkowe XT, ale to już budżet mocno przekroczę i nie wiem czy mi te 4 tłoczki potrzebne... chyba, że znacząco różni się klamka (jakość, praca) i warto?
3. Shimano Saint m810 - podobno mają być niedługo jakieś wyprzedaże tego starego modelu w związku pojawieniem się następcy:)? Minus taki, że ciężkie a ja raczej chcę odchudzać rower, bo po płaskim sporo jeździ.
4. Myślałem o złotych Bengal Helix-ach (mam złote piasty i pięknie by pasowały), ale jednak trochę się boję a poza tym nienawidzę tej konstrukcji klamki (przypomina mi gówniane Hayesy).
: 17.06.2012 16:50:07
autor: Orzeszek
: 17.06.2012 17:04:09
autor: EZrider
thot skoro 4fun emerycko to kup lepiej m596 + tarcze pająkowate a to co zostanie wydaj na napęd albo odpowiednie zawieszenie/koła.
: 17.06.2012 17:12:51
autor: thot
Formułki nigdy nie używałem. Duża różnica pomiędzy np. takimi m596 czy BR-M666? Deore pewnie by mi wystarczyły, ale dopiero SLXy mają te nowe systemy, nowy zacisk i klamkę... podobno warto:)
EZrider:
Szczerze to poza hamulcami nie mam już czego ulepszyć:) napęd XT i FOX DHX5 to i tak więcej niż mi trzeba:)
: 17.06.2012 17:25:55
autor: KubaLa
thot pisze:Formułki nigdy nie używałem. Duża różnica pomiędzy np. takimi m596 czy BR-M666? Deore pewnie by mi wystarczyły, ale dopiero SLXy mają te nowe systemy, nowy zacisk i klamkę... podobno warto:)
Klamka nowa jest w obu. Tylko zacisk w Deore jest starszy, pasują starsze i tańsze klocki. Ja miałem styczność z Deore, SLXem i XT, wszystko 2012 i do swojego roweru do DH wybrałbym Deore. Najlepszy stosunek jakosć+waga/cena.
: 17.06.2012 19:43:16
autor: thot
Hmm, dzięki - bardzo przydatna ocena:) między Deore a SLX jest jednak spora różnica cenowa, więc może faktycznie lepiej wziąć Deorki a do tego lepsze tarcze, np. XT na pająku?
btw: gdzie obecnie najtaniej można dostać taki komplecik? ja znalazłem najtaniej Deorki (p+t) za 399pln + tarcze XT za 200szt (203mm). Hamulców pewnie dużo taniej nie znajdę ale może chociaż tarczki gdzieś można za mniejszą kasę dostać?
W przypadku zestawu SLX za same hamulce (w wersji z radioatorem) trzeba dać 240pln więcej ale przyznam, że kuszą mnie najbardziej:) tyle, że z tarczami i adapterami ponad 1k wyjdzie...
: 17.06.2012 21:26:29
autor: KubaLa
Olej te radiatory. Strasznie szybko lecą te klocki a komplet 2 stówki... Taniej niż 400 zł nie kupisz. Znam cenę hurtową i to już jest na BARDZO małej marży, więc bierz bez obaw.
: 17.06.2012 21:38:33
autor: CEZAR
No tak deorki za 399zl komplet to chyba najlepsza cena. Teraz cięzko będzie znaleśc tarcze XT w dobrej cenie (ja kupowałem we wrześniu to dałem 130zł za sztuke). Teraz 165 minimum trzeba liczyć, bez ice techa
: 17.06.2012 21:51:22
autor: Vin_OSW
Po co Ci 203? Bierz na przód 180 i 160 na tył

: 17.06.2012 22:10:32
autor: thot
CEZAR pisze:(ja kupowałem we wrześniu to dałem 130zł za sztuke). Teraz 165 minimum trzeba liczyć, bez ice techa
Znalazłem za 135 bez Ice Techa... Natomiast z IT kosztuje 209:( warto? Odczuję to na długich zjazdach jak już się w góry wybiorę?
KubaLaPL pisze:Olej te radiatory. Strasznie szybko lecą te klocki a komplet 2 stówki...
Hmm, ok:) w takim razie nadal się zastanawiam czy Deore czy SLXy bez radiatora ze zwykłymi klockami - kosztują ~600 za komplet bez tarcz. Ceną klocków się specjalnie nie przejmuje... jakie by nie były to po lokalnych płaskich trasach ich nie zajadę szybko:P poza tym jakieś zamienniki też można wrzucić:)
Reasumując:
Lepiej Deorki z tarczami XT (IT) czy SLXy ze tarczami XT (bez IT)? Czy te SLXy odpuścić totalnie:)?
: 17.06.2012 22:14:38
autor: KubaLa
Ja by, kupił deore ze zwykłymi tarczami, a resztę wydał na jeden wyjazd w góry

: 18.06.2012 09:15:10
autor: thot
OK. Zatem hamulce wybrane - Deore'12.
Jeszcze dylemat z tarczami (ceny za 203mm):
1. XT'10 bez IT - 130
2. XT'12 - 200

3. Baradine pływajaca (złota

) - 150
Ma ktoś tego Baradine'a? Jak się to ma do sprawdzonego XT:)?
: 18.06.2012 09:18:32
autor: KubaLa
thot pisze:1. XT'10 bez IT - 130
Rzadko bywasz w góry to nie warto dopłacać do IT. Ludzie z Baradinek zadowoleni, więc już Twój wybór

: 19.06.2012 10:48:21
autor: FilipP4
Odświeżam.
Szukam hampli do 400zł,na allegro są fajne formula oro k24:
http://allegro.pl/kpl-hamulcow-formula- ... 32686.html za taka cenę opłaca się brać? Co sądzicie o tarczach?
http://rowerowy.com/czesci/tarcze_hamul ... dine_db_06
: 19.06.2012 14:14:49
autor: FilipP4
Mógłby się ktoś w końcu wypowiedzieć?