Strona 6 z 8
: 25.01.2010 21:17:22
autor: Spaced
Monx jakie urban fr? Nisko umieszczony pkt obrotu to jasne, ze nierównosci zle zbiera etc ale za to skoczniejszy, zwinniejszy z takim zawieszeniem bike bedzie, a i o progresje latwiej. Dlatego o parku mówie, w pl takich tras nie ma ale np. do winterbergu taki bike widze bardzo. Koncepcyjnie podobny jest commencal furious do scythe - oba to racze przerośniete bottle
A co do vpp to czemu szkoda? Masz cale mnóstwo lepszych systemów z wirtualnym pktem obrotu. VPP moim zdaniem to pomimo mega zajawki na niego jeden z gorszych orginalnych systemów.
: 25.01.2010 21:36:10
autor: bamix71
Spaced...możesz podać jakieś przykłady lepszych systemów?
...tak z czystej siekawości

należy wziąć pod uwagę że każdy z nas ma inne upodobania oraz preferencje jazdy

: 25.01.2010 21:39:47
autor: SeraaX
MAESTRO hehe

: 25.01.2010 21:48:12
autor: bamix71
SeraaX...taakkk!Maesrto he!he!jezdziłem na Glory oraz Faith... mam porównanie z vp-free oraz uzzi vpx...moje zdanie jest inne ale nie będe się wypowiadał publicznie bo każdy Swoje chwali

: 25.01.2010 21:58:50
autor: Monx
Spaced źle się wyraziłem. Chodziło mi o wirtualny punkt obrotu czy jak to tam i wszystkie systemy podpadające pod to. I prawda że Maestro jest nie do pobicia. Tak wszechstronny system. Pod wszystko da się dostroić.
: 25.01.2010 22:04:56
autor: Spaced
bamix71 maestro jest niezlym przykladem, podobnie dw link z tego co mialem okazje sprobowac. FPS2 w lapierre to klon vpp i bardzo podobnie sie zachowuje wiec mój rower jako lepszy ogólnie odpada

Ogólnie vpp (nie wiem jak vpp2) daje czasem dosc dziwne krzywe, a i ogólnie ja jestem wiekszym fanem równoegłych długich linków(tak dla purystów jezykowych co sie czepiaja, ze zapozyczam angielskie terminy

)- łatwo wsteczne zawieszenie zrobic, a nie trzeba kombinowac z milion zylionów skoku zeby wkrecic ludzi, ze ci bike dobrze wybiera. Chociaz ja moze po prostu zrazony do santy i intense jestem bo uwazam, ze obie firmy nic az tak ciekawego na ile sugeruje zajawka na nie nie robi, no moze poza ssem 2010 od intense. Moze 951 jest zywsze niz starsze ramy z vpp bo to wlasnie przytepione uczucie mnie denerwuje i u mnie i w vpp.
Monx nie mialem okazji testowac paru zawieszen, które na papierze wygladaja lepiej niz maestro ale uwazam, ze nawet dw link z technicznego pktu widzenia jest lepszy, nawet jesli jego implementacja w sundayu nie jest najlepsza z pktu widzenia dzisiejszych damperów (regresywny koniec skoku oparty o prace 5tha...). A co do braku progresywnosci to to nie ma nic wspolnego z wirtualami tylko z popularnymi bajkami, które do nas dochodza. Z tego co czytalem to juz vpp2 w 951 jest progresywne, VF4B jest progresywne (nawet zmniejszono ilosc progresji wzgledem mk1 ze wzgledu na nadmiar) z wymian maili z chłopakami od canfielda mozna wnioskowac, ze jedi tez raczej progresji nie brakuje.(pytalem sie o krzywe, nie czy fajny rower

)
: 25.01.2010 22:15:20
autor: SeraaX
bamix71 żartuje trochę, ale akurat to jest dobry przykład zawieszenia z wirtualnym punktem bynajmniej nie liniowego. Początek można mieć naprawdę miękko a i tak nie da się tego dobić.
: 25.01.2010 22:17:34
autor: bamix71
..no właśnie ten Canfield mnie intryguje...jak to wygląda w praktyce a nie na papierze...
Może ktoś się wypowie odnośnie vpp2?ktoś kto jezdził?z tego co pamiętam to tylko 1 lub 2 osoby z forum mają canfielda...ehh!cięzkie te życie w Pl

: 25.01.2010 22:20:05
autor: Spaced
bamix71 canfield podobno kopie dosc mocno ale mi to szczerze az tak nie przeszkadza biorac pod uwage inne zalety tamtego zawieszenia. A co do vpp2 to poczekaj az kefirowi dojdzie 951

bo poza nim to chyba tylko w tegorocznym nomadzie jest.
: 25.01.2010 22:23:40
autor: Zaborowski1
Jezdzilem chwile na kozowym Intensie 951 w Kanadzie przez chwilke i duzej roznicy miedzy swoja m6 a jego 951 nie odczulem. vpp2 a vpp jest jednak nadal bardzo podobne.
: 25.01.2010 22:25:25
autor: Spaced
Zaborowski1 ustawiony na wiecej czy mniej skoku?
: 25.01.2010 22:29:17
autor: Zaborowski1
Spaced z tego co pamietam to Koza na seryjnie ustawionym skoku jezdzile bo nic nie krecilismy oporocz rc4'ki
: 25.01.2010 22:38:55
autor: szymon102
Tutaj ładnie pokazana praca jedi'ego.
http://www.youtube.com/watch?v=3BUKLAs3ATI
BTW. Czy MK2 nie ma bardzo podobnego (o ile nie tego samego) systemu zawieszenia co canfield, z tym ze Banshee damper ma wpuszczony jak by w rurę podsiodłową?
: 25.01.2010 22:44:41
autor: Spaced
szymon102 bardzo podobne sa z załozenia do siebie oba systemy i z tego co wiem panowie z obu firm sie znaja

Róznica jest taka, ze jedi ma krótszy wachacz i bardziej wsteczne zawieszenie, a w legendzie jest troche dłuzszy i mniej wsteka. W krzywych tez pamietam byly pewne róznice bo oba biki rozwazalem i porównywalem ale juz nie pamietam. Swoja droga widziałem ten filmik i bardzo ładnie to pracuje na nim.
Zaborowski1 nie chce mi sie szukac jaki to seryjny :P
: 25.01.2010 23:03:15
autor: bamix71
Mam ten film Canfielda w swoich ulubionych...poszukam i poczytam sobie o nowym nomadzie...
: 25.01.2010 23:14:43
autor: Spaced
bamix71 sugeruje cos poza tekstami santy bo ten marketingowy BS jaki oni produkuja sprawia, ze szczerze nienawidze tej firmy bo potem dzieciaki to powtarzaja i wierza w jakies bzdury czesto nie majace wiele wspolnego z rzeczywistoscia ("S shaped wheelpath"

)
: 25.01.2010 23:16:19
autor: Monx
Taka mała dygresja: czy ujawnienie wymiarów linków, dźwigni i kątów w czasie skoku odkrywałoby całą "tajemnicę" patentu zawieszenia? Suma summarum mogliby podawać wtedy każdy sobie liczy jak mu to będzie pracować.
Spaced pisze:"S shaped wheelpath"
@down:
Konkretnego modelu wymiary. Dla konkretnej geo i wersji.
: 25.01.2010 23:27:26
autor: Spaced
Monx jaka tajemnice? google.com/patents albo strona amerykanskiego urzędu patentowego i powinienes znalesc interesujace cie patenty
http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Pars ... %2F7128329
Nie przygladalem sie ale to jest albo split pivot albo dw link bo Weagle'a patent, raczej to pierwsze.
A jak sobie liczysz jak wewnatrz kazdego patentu masz niesamowicie wiele mozliwych implementacji?
: 26.01.2010 00:39:37
autor: war23
Vpp system jak system, mają to głupia platformę na początku skoku która
Naprawdę daje w dupę, dlatego śmiga sie na takich sagach (40%) żeby tego nie było, na coś te 255 skoku w v10 jest, porażka to było w vp-free , na cholerę mi rower co nie chodzi na początku, potem zaczyna prace i znowu sie utwardza? Bez sensu? Taka prace mogę sobie zrobić w jednym zawiasie o całkowicie liniowej pracy

. Scythe skoczna ramka jest, strasznie mnie zawiedli z tymi lozyskami u niej ja samym początku produkcji, oraz pekajacymi widelkami tylnimi, praca jak praca, rudemu to skacze ładnie chodź jak dla mnie jest za niską ;(