Strona 6 z 7
: 04.11.2010 21:56:06
autor: SitoD
Witam,
w najbliższym czasie zamierzam odchudzić mojego Boxxera i mam dylemat,
zestaw od Protona czy raczej sprawdzony oryginalny Air kit od RS ?
Cena za zestawy wychodzi podobnie, a i wagowo się dużo nie różnią.
Czy wykonanie Airkit-a od Protona jest na wyższym poziomie co RS ?
: 04.11.2010 22:36:20
autor: Spaced
SitoD wykonanie wykonaniem, wazne czy sie sypie a to tez od projektu zalezy. Jak za podobna kase masz RSa i wiesz jak go załozyc to brałbym cos sprawdzonego.
: 04.11.2010 22:42:22
autor: tatuator
ponawiam pytanie ...
tatuator pisze:Mam pytanie.. Mój boxx jeśt śmigany 2 sezony i zastanawiam się czy przez ten czas sprężyna mogła porysoiwać wewnętrzną strone goleni, aby sprawiało to jakieś niedogodności podczas działania tego systemu powietrznego...
: 05.11.2010 11:16:10
autor: balfa2step
SitoD
Zasadnicza zaleta zastawu protone to możliwość ustawienia dowolnej kompresji dzięki zastosowaniu dwóch oddzielnych komór na powietrze ( od spodu pompujesz kompresję , od góry dobierasz twardość , jest jeszcze możliwośc wewnwtrznej regulacji kompresji poprzez zmiane objetości komór. Dzieki oddzielnym komorom możesz zmniejszyc skok na dowolną wartość .
: 05.11.2010 11:52:49
autor: Spaced
balfa2step jakiej kompresji? Sugerujesz, że spręzyna działa jak tłumik? Zmiane objętości komór masz też w solo air poprzez regulacje bottom out. Nie rozumiem czemu to forum próbuje wymyslać cuda na kiju i wierzy, ze super sprezyna powietrzna czy załozenie tytanowej sprezyny wpływa odczuwalnie na prace. Od tego sa tłumiki!
: 05.11.2010 12:16:21
autor: AlanCK
Spaced pisze:Nie rozumiem czemu to forum próbuje wymyslać cuda na kiju i wierzy, ze super sprezyna powietrzna czy załozenie tytanowej sprezyny wpływa odczuwalnie na prace. Od tego sa tłumiki!
Świetnie napisane, w 100% sie zgadzam
BTW. Ostatnio sam sie spotkałem jak koleś air kit protona nazwał powietrznym tłumikiem

: 05.11.2010 13:33:48
autor: drMadej
[quote]balfa2step - dolna komora odpowiada za sprężyne negatywną czyli po to żeby widelec był miękki na początku skoku ,progresje( a nie kompresje jak napisałeś) można regulować tylko poprzez wielkość komory pozytywnej , ale trzeba do tego celu rozbierać prawie cały widelec .
Zaletą protone w stosunku do solo air RS napewno bedzie większa niezawodność , już nie raz widziałem uszkodzone tłumiki solo air ( puszczały na zawalcowanych elementach przy górnym plastiku , częste było też że "sprężynka" sie wyrabiała i przez to komora negatywna nie trzymała ciśnienia )Protone jest prostszy w budowie , wszytkie elementy są zamontowane na gwincie , a nie jak w przypadku rs zawlcowane .Regulacja skoku też może sie czasami przydać więc uznał bym to za dodatkowy plus.Sam montaż jest banalny ale ustawienie pod siebie wymaga dużo więcej zabawy niż solo air.
: 05.11.2010 15:50:57
autor: EDDIE
Zgadzam się w 100% zdrMadej Sam miałem z 2-3razy "kuku" jak Boxxer WC zrobił się drewniany po tym, jak uciekło z niego ciśnienie ze sprężyny negatywnej.
Spaced ma rację, żę nie wiele osób myli to z tłumikiem, lub poprostu sobie to tak nazywa. Ale Spaced powiadasz też, że Protone jest niesprawdzone? Masz na myśli w Polsce? Bo nie rozumiem jak się to ma do tego, jak co chwile polecasz tłumiki do boxxera firmy Avy. One są niby u nas sprawdzone tak? Jakoś nie słyszałem, żeby dużo osób miało to w Polsce (o ile wogóle ktoś ma).
: 05.11.2010 17:05:23
autor: tatuator
to może inaczej.. do jak starych BOXXERÓW lub jak bardzo używanych zakładaliście ten kit?
: 08.11.2010 23:37:28
autor: GgG
tatuator pisze:Mam pytanie.. Mój boxx jeśt śmigany 2 sezony i zastanawiam się czy przez ten czas sprężyna mogła porysoiwać wewnętrzną strone goleni, aby sprawiało to jakieś niedogodności podczas działania tego systemu powietrznego...
Jeśli masz jedną lagę ze sprężyną a drugą z tłumikiem to można by zamienić lagi miejscami w razie potrzeby. Nie wiem jak to jest w boxxerach, ale mam nadzieję, że komuś przyda się mój pomysł.
: 20.11.2010 19:37:08
autor: DonAdam
Co byście wybrali RS wc, czy team+air kit, oba nowe z 2010? W kasie wychodzi team o 300zł taniej;p
: 20.11.2010 22:17:35
autor: mlynooo
DonAdam pisze:Co byście wybrali RS wc, czy team+air kit, oba nowe z 2010? W kasie wychodzi team o 300zł taniej;p
race + protone. 90% ludzi i tak nie umie ustawic dobrze mision controla ;]
: 20.11.2010 22:29:45
autor: marcin4444
mlynooo pisze:race + protone. 90% ludzi i tak nie umie ustawic dobrze mision controla ;]
Team i wc mają taki sam mission control więc to nie jest różnicą w tym wypadku ; )
: 20.11.2010 22:40:41
autor: Las3k_91 Ldz
marcin4444, i pewnie dlatego mlynooo napisał "race"

: 21.11.2010 00:32:21
autor: mlynooo
Las3k_91 Ldz dokładnie :]
zawsze to 1000 zl w kieszeni :]
: 21.11.2010 00:55:37
autor: Spaced
mlynooo wszystko cacy ale ale mission controll i motion control to nie tylko dodatkowe regulacje. Wiesz jakby tylko sie tym tłumiki rózniły to race pracowałby jak travis

: 21.11.2010 09:00:59
autor: DonAdam
Spaced czyli ogólnie team i wc mają nie tylko więcej regulacji od race ale też lepszą pracę? Sry ale mam dużo sprzecznych ze sobą info i już się pogubiłem

: 21.11.2010 11:01:00
autor: Spaced
DonAdam tak. Po to dali nowe tłumiki. Regulacji wiecej zawsze moga dowalic. Bierz teama jak wychodzi taniej. Ew. Race + Tłumik avalanche + protone.
: 21.11.2010 13:08:48
autor: mlynooo
mlynooo wszystko cacy ale ale mission controll i motion control to nie tylko dodatkowe regulacje. Wiesz jakby tylko sie tym tłumiki rózniły to race pracowałby jak travis
zgadzam sie, ale praca Race jest tez dobra, a 1000zl w kieszeni to sporo ;]