Prostowanie STALOWEGO haka. JAK??
Prostowanie STALOWEGO haka. JAK??
Mam taka rozkmine. wygial mi sie hak po malym UPS z przerzutka. konkretnie wygiety jest w miejscu dziury na przerzutke, wiadomo o co chodzi :) Jest wygiety o jakies bo ja wiem, ze 30 stopni. Jak to prostowac? Na zimno, czy rozgrzac i wtedy kombibnnowac? Rozne opcje mi doradzano i chce zasiegnac opinii innych osob. Wezcie pod uwage, ze hak jest STALOWY (Sekim)
gg: 3212274
[S]: JuniorT'03 QR20+koło S-Type/Quando+mostek MARZOCCHI+kieraSPECIALIZED
[S]: JuniorT'03 QR20+koło S-Type/Quando+mostek MARZOCCHI+kieraSPECIALIZED
dla mnie to wygląda tak: można spróbować rozgrzać ( albo i nie....) i wyklepać młotkiem na kowadle (generalnie na kawałku metalowego kloca)...albo czymś takim....ale to duża strata wytrzymałości....
lepiej by było zaspawać -> wywiercić dziurę-> nagwintować...ale do tego potrzebne narzędzia
a tak wogóle.....jak ty ten hak zgiąłeś ? ( jak można zgiąć hak na gwincie, kiedy w niego jest przerzutka wkręcona? )....
lepiej by było zaspawać -> wywiercić dziurę-> nagwintować...ale do tego potrzebne narzędzia
a tak wogóle.....jak ty ten hak zgiąłeś ? ( jak można zgiąć hak na gwincie, kiedy w niego jest przerzutka wkręcona? )....
wierz mi ze mozna. wystarczy wkrecic stara acere X w kolo w odpowiedni sposob (konieczna jest BARDZO WOLNA jazda po PLASKIM asfalcie...)
Prosilbym o wypowiedzi osob ktore cos sie an tym znaja i maja pojecie o tym jak dzialac na stali, bo, nie zeby cos, ale takie "tak mysle" albo "pierdolnij mlotkiem", to ja sam moge wymyslic. Technicznie rzecz biorac, to mam dostep do obu opcji - na cieplo i na zimno, a jakbym sie postaral to i spawatrka by sie znalazla i gwintownik oczywiscie tez. Ale mam nadzieje ze wystarczy gwuint bez zadnej spawarki.
Powtarzam pytanie w maksymalnie ułopatologicznionej wersji: co jest bardziej bezpieczne dla tego stalowego haka: prostowanie na goraco, czy na zimno????
Prosilbym o wypowiedzi osob ktore cos sie an tym znaja i maja pojecie o tym jak dzialac na stali, bo, nie zeby cos, ale takie "tak mysle" albo "pierdolnij mlotkiem", to ja sam moge wymyslic. Technicznie rzecz biorac, to mam dostep do obu opcji - na cieplo i na zimno, a jakbym sie postaral to i spawatrka by sie znalazla i gwintownik oczywiscie tez. Ale mam nadzieje ze wystarczy gwuint bez zadnej spawarki.
Powtarzam pytanie w maksymalnie ułopatologicznionej wersji: co jest bardziej bezpieczne dla tego stalowego haka: prostowanie na goraco, czy na zimno????
gg: 3212274
[S]: JuniorT'03 QR20+koło S-Type/Quando+mostek MARZOCCHI+kieraSPECIALIZED
[S]: JuniorT'03 QR20+koło S-Type/Quando+mostek MARZOCCHI+kieraSPECIALIZED
łopatologicznie upraszczam (częściową) odpowiedź : prostowanie na gorąco jest bezpieczniejsze dla haka (mniejsze ryzyko pęknięcia) ale czy grzanie palnikiem ramy (tylko małego kawałka ...ale zawsze...) nie wpłynie na jej wytrzymałość to przyznam że nie wiem...
swoja droga i tak będziesz musiał gwintować (ew. wkręcać przerzutkę kluczem z metrowym przedłużeniem.....)
[quote="Julo_HC"]wierz mi ze mozna. wystarczy wkrecic stara acere X w kolo w odpowiedni sposob (konieczna jest BARDZO WOLNA jazda po PLASKIM asfalcie...)
[/quote]
.
swoją drogą zdolny jsteś :-)
swoja droga i tak będziesz musiał gwintować (ew. wkręcać przerzutkę kluczem z metrowym przedłużeniem.....)
[quote="Julo_HC"]wierz mi ze mozna. wystarczy wkrecic stara acere X w kolo w odpowiedni sposob (konieczna jest BARDZO WOLNA jazda po PLASKIM asfalcie...)
[/quote]
.
swoją drogą zdolny jsteś :-)
Rock&Roll
Nawet nie wiesz jak bardzo :P Dodac nalezy, ze tydzien pozniej na zawodach XC AZSu AE Kraków na owej zjazdowce bez napedu dla jaj wystartowalem z lysa opona z tylu. Jak wyglebilem, to ino roz. Do tej pory mnie jeszcze troche kark boli, a bylo to prawie 3 miesiace temu. Jakies pytania?/ :P
Z co do gwintowania - no problemo. Chodzi mi o to co bedzie bezpieczniejsze dla haka.
Z co do gwintowania - no problemo. Chodzi mi o to co bedzie bezpieczniejsze dla haka.
gg: 3212274
[S]: JuniorT'03 QR20+koło S-Type/Quando+mostek MARZOCCHI+kieraSPECIALIZED
[S]: JuniorT'03 QR20+koło S-Type/Quando+mostek MARZOCCHI+kieraSPECIALIZED
Ja kiedyś wygiąłem hak aluminiowy w podobnym miejscu. Był wymienny, więc go wyjąłem, włożyłem jedną stroną do imadła, a drugą potraktowałem kluczem francuzkim (tak się chyba nazywa - taki płaski z regulowanym rozstawem). Ale niestety mimo wyprostowania nie dało się wkręcić przerzutki, więc kupiłem nowy.
Nie wiem co Ci radzić, więc opisałem tylko swoją przygodę.
Nie wiem co Ci radzić, więc opisałem tylko swoją przygodę.
http://www.upr.org.pl/ <- niższe podatki = tańsze rowery
zapodam historię, yoł jedziemy:
jadę sobie kiedys i przed kilkoma schodkami kopię w pedał by je przeleciec i wyladowac na tyle na dole. W momencie kopniecia lub ciut wczesniej pękła blaszka od łanucha, druga się skręciła i zahaczyło o przerzutkę. Było to 1-go dnia jak miałem azonica ds-2 alu. Hak dolny z przerzutki wygięty o 50stopni. Porazka. Byłem pewien że jak wyprostuje odpadnie już. Tak jak plastik czy drucik wyginany kilka razy w każdą strone.
Zadnego walenia !!!
Wziałem duzego francuza, skręciłem pod hak i długą dzwignią delikatnie i spokojnie (na spokonie- unieruchomic rame i stanowczo i delikatnie oprostowac tak by nie przesadzic). Co do francuza nie tylko zacisnąc. POZYCJONOWAĆ GO GŁEBIEJ LUB PŁYCEJ w miare odginania by w odpowiednim miejscu wyprostować a nie zgiac obok, trudno mi to wytłumaczyć. To był aluminiowy hak- bardziej kruchy.
Stalowe rzeczy prostrowałem bez wiekszych problemów. Z tym że stal miększa i bardziej plastyczna, nie jest krycha, przy prostowaniu bardziej "płynie"
czy na ciepło czy na zimno? cholera wie. Zawsze robiłem na zimno. Moze uda Ci sie tak wyprostowac, że pózniej jak cos wkrecisz w gwint ułoży sie, wyrówna a nie przeskoczy i zjedzie gwint. trzymam kciuki.
jadę sobie kiedys i przed kilkoma schodkami kopię w pedał by je przeleciec i wyladowac na tyle na dole. W momencie kopniecia lub ciut wczesniej pękła blaszka od łanucha, druga się skręciła i zahaczyło o przerzutkę. Było to 1-go dnia jak miałem azonica ds-2 alu. Hak dolny z przerzutki wygięty o 50stopni. Porazka. Byłem pewien że jak wyprostuje odpadnie już. Tak jak plastik czy drucik wyginany kilka razy w każdą strone.
Zadnego walenia !!!
Wziałem duzego francuza, skręciłem pod hak i długą dzwignią delikatnie i spokojnie (na spokonie- unieruchomic rame i stanowczo i delikatnie oprostowac tak by nie przesadzic). Co do francuza nie tylko zacisnąc. POZYCJONOWAĆ GO GŁEBIEJ LUB PŁYCEJ w miare odginania by w odpowiednim miejscu wyprostować a nie zgiac obok, trudno mi to wytłumaczyć. To był aluminiowy hak- bardziej kruchy.
Stalowe rzeczy prostrowałem bez wiekszych problemów. Z tym że stal miększa i bardziej plastyczna, nie jest krycha, przy prostowaniu bardziej "płynie"
czy na ciepło czy na zimno? cholera wie. Zawsze robiłem na zimno. Moze uda Ci sie tak wyprostowac, że pózniej jak cos wkrecisz w gwint ułoży sie, wyrówna a nie przeskoczy i zjedzie gwint. trzymam kciuki.
dupa.
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
Młotikiem Niejebaj Bo Go Złamiesz!! Ja Juz Złamałem:/
A Imadłem Też Uważaj!!
Więc Najlepiej CHYBA Rozgrzej Go I Ostroznie Imadłem
Ale Najlepiej Kup nowy Hak:/
A Imadłem Też Uważaj!!
Więc Najlepiej CHYBA Rozgrzej Go I Ostroznie Imadłem
Ale Najlepiej Kup nowy Hak:/
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
KURW.A!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
LUDZZIEEEEEEEEEEEEE
na Boga, ten hak NIE JEST WYMIENNY. Nie wchodzi w gre wymiana. co najwyzej obciecie i przysspawanie n0owego, ale toi juz w drodze ostatecznosci.
LUDZZIEEEEEEEEEEEEE
na Boga, ten hak NIE JEST WYMIENNY. Nie wchodzi w gre wymiana. co najwyzej obciecie i przysspawanie n0owego, ale toi juz w drodze ostatecznosci.
gg: 3212274
[S]: JuniorT'03 QR20+koło S-Type/Quando+mostek MARZOCCHI+kieraSPECIALIZED
[S]: JuniorT'03 QR20+koło S-Type/Quando+mostek MARZOCCHI+kieraSPECIALIZED
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość