wzmocnienie

rude boy jr
Posty: 6
Rejestracja: 29.01.2005 12:33:39
Lokalizacja: nieważne
Kontakt:

wzmocnienie

Post autor: rude boy jr »

Witam
Planuję złożenie fulla ok 150mm p/t. Aktualnie mam draga z blackiem i jeździ mi się ok. Za jakiś czas (czt będę mieć kasę co w przypadku studenta nie zdaża się często) myślałem sprzedać blacka i zakupić stanc'a 150mm na sztywną oś. I za jakiś kolejny dłuuugi czas ramkę fula np DM fr 3 - a'propos, da się ją ustwaić na 150mm? Używanie do przy 120 przez radukcję odpada bo wtedy wogule przesatje pracować. Z tąd moje pytanie: czy watro wzmacniać główkę ramy?
Wiem że im większy skok tym większe obciążenia główki ramy, tak więc czy warto udać się do jakiegoś pożądnego spawacza i dospawać wzmocnienia z boków, czy nie bawić się w to bo spawanie obniży wytrzymałość al ramy???

Co sądzicie? Pytanie oczywiście do ludzi co bawią się w spawanie czy zetknęli się z podobnym dylematem

Jak warto, to gdzie byście polecili w warszawie jakiegoś ok spawacza
student - osoba która sie nie uczy i wykręca żarówki z nie swojego piętra:P
mod
Posty: 320
Rejestracja: 06.12.2004 20:18:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: mod »

aluminium trzeba spawać w osłonie z jakiegoś gazu szlachenego, wydaje mi sie to droga sprawa. a zwykłe spawanie aluminium osłabia materiał.
rude boy jr
Posty: 6
Rejestracja: 29.01.2005 12:33:39
Lokalizacja: nieważne
Kontakt:

Post autor: rude boy jr »

Hmm, faktycznie najlepiej byłoby w osłonie

Ale droga to znaczy? jakiego żędu kwota?
student - osoba która sie nie uczy i wykręca żarówki z nie swojego piętra:P
Pedros
Posty: 322
Rejestracja: 21.04.2004 08:33:58
Kontakt:

Post autor: Pedros »

nie jakiegos tylko argonu, bez tej osłony nie da sie spawac alu. Aluminium spawa sie tylko w oslonie tego gazu nie ma zwyklego spawania alu
rude boy jr
Posty: 6
Rejestracja: 29.01.2005 12:33:39
Lokalizacja: nieważne
Kontakt:

Post autor: rude boy jr »

Ok, spawanie w osłonie argonu.
Ile może to kosztować i czy warto?
I czy da się gdzieś w wawie?
student - osoba która sie nie uczy i wykręca żarówki z nie swojego piętra:P
KONAn
Posty: 227
Rejestracja: 06.12.2004 19:31:04
Lokalizacja: Gdańsk / Glasgow
Kontakt:

Post autor: KONAn »

daj se z tym spokoj...jak mas zramke z alu serii 70xx to nie kombinuj...wczeseij czy pozneij te spawy ci pojda..msuailbys prawidlowo dobrac drut spawalniczy i odpowiednio odprezyc ramke...albo z 2 miechy na niej nei jezdzic zeby sie naprezenai w maire rozeszly albo wygrzewanie w piecu. Ogolnie gra nie warta zachodu bo jak ma strzelic to strzeli...lepiej uzywaj draga takim jakim jest ( kolega draga z juniorkiem katowal i wytrzymal )..co do DM FR 3...tam na pewno nei bedzies zmusial nic dospawowywac bo jest odpowiednio wzmocniony :)
http://www.pinkbike.com/photo/10864670/

http://www.pinkbike.com/photo/10864692/
rude boy jr
Posty: 6
Rejestracja: 29.01.2005 12:33:39
Lokalizacja: nieważne
Kontakt:

Post autor: rude boy jr »

Co do tego wzmocnienia, to kiedyś widziałem że dibi ma takie wzmocnienie na ramce, ewidentnie dospawane. Bo w sumie drag nie ma żadnych wzmocnień główki, mimo że nie widziałem żednej fotki złamanej takowej.

Co do DM fr 3 chodziło mi o to czy a się ustawić skok 150mm? Tak żeby pasował do stanca.
student - osoba która sie nie uczy i wykręca żarówki z nie swojego piętra:P
Tomesz
Posty: 119
Rejestracja: 19.04.2004 07:08:57
Lokalizacja: Gliwce
Kontakt:

Post autor: Tomesz »

Mysle ze nie ma sensu wzmacniac draga,to porzadna ramka.Wiele osob jezdzi na konfigu drag + dwopolka i nie moiwe tu o RST Delta tylko o amorkach lepszych od Stance.
Wiec nie warto.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości