Strona 1 z 2
Jak zrobić Single-speed'a??????
: 18.05.2005 01:31:49
autor: refiko
Czy musze zmieniac piaste, i ile kosztuje ta jedno biegowa kaseta???
: 18.05.2005 01:35:16
autor: Durf
nie musisz zmieniac piasty. wybierasz sobie jeden najlepszy bieg, i skracasz odpowiednio łańcuch, zeby nie spadał, ale tez zeby nie był za bardzo napięty ( dobrze jak masz poziome haki ) .
: 18.05.2005 01:42:12
autor: Durf
sorry.. mialo byc: nie musisz zmieniac kasety :P jak chcesz to mozesz kupic reduktor, albo piasta na singla.
: 18.05.2005 01:43:40
autor: refiko
I co uwazacie czy singiel nadaje sie do dirtu???
: 18.05.2005 01:50:27
autor: RYCHU_IDF
singiel+dirt=fajność:P
nieno najlepiej na singlu- nic nie lata i wogóle linek niema spokój, wywal tez przedni hamulec:P nie przydaje sie w dyrcie i streecie
: 18.05.2005 02:15:27
autor: KuMiK
nic nie musisz kupować
1. Ściągasz kasetę, rozbijasz ją - wyjmujesz podkładki i koronki - wybierasz jedną koronkę i ewentualnie dwie większe na rockringi.
2. Wkładzasz niepotrzebne koronki spowrotem na piastę, potem podkładki - jeden "rockring", podkładka, właściwia koronka, podkładka, "rockring"... podkładki i skręcasz wszystko ( te rockringi to wysokie koronki żeby łańcuch nie spadał na lewo prawo.
3. Teraz jeżeli nie masz pionowych haków to wsadzasz przerzutkę - wykręcasz to kółko bliżej haka i spinasz łańcuch najkrócej jak się da wykorzystujac przerzutkę jako napiancz łańcucha.
i to tyle - masz singla... i ja raczej w rowerze do dirtu i streetu nie zastosuje przerzutki w przyszłości
: 18.05.2005 02:17:18
autor: KuMiK
* tfu.... poziomych haków - jeżeli nie masz poziomych haków to musisz bawić się w napianie łańcucha
: 18.05.2005 05:58:40
autor: choody.com
RYCHU_IDF
no jak w streecie nie jest przydatny przedni hampel to ty nie widziales dobrego streetu... pozatym pojecie streetu jest strasznie rozlegle :PPPP
: 18.05.2005 17:07:43
autor: KaKTuSSS
przy tworzeniu singla metodą KuMiK'a musisz pamiętać jeszcze o tym żeby tak umiejscowić tylną zębatkę aby była w linii prostej z blatem, co ma zapobiec krzyżowaniu się łańcucha, a w rezultacie zmniejsza ryzyko spadania łańcucha ( możesz zrezygnować z "rockringów"). Powodzenia!
: 18.05.2005 17:46:02
autor: KuMiK
no tak..ale to się wydaje oczywiste że warto pomyśleć o prostej linii łańcucha :]
: 18.05.2005 21:37:24
autor: TwojaStara!
Nio singielki są zajefajne...:D
PS. Jakie wam przełożenie najbardziej odpowiada?- chodzi mi o ilość zębów a nie która to zębatka z rzędu...:]
: 18.05.2005 22:15:05
autor: bzik
12-38
: 18.05.2005 22:32:27
autor: sck
jakby ktos byl zainteresowany to mam na zbyciu tuleje redukcyjne miedzy ktore wklada sie zebatke. dopasowane do srodkowego blatu na korbie.
: 18.05.2005 23:33:15
autor: MrDiggy
ja robie singla w starym biku
: 18.05.2005 23:44:24
autor: KaKTuSSS
42-17
: 19.05.2005 00:38:02
autor: deVo
ee to jaką w koncu piaste pod singla ? moze byc zwykla ? np. win zip
: 19.05.2005 00:58:45
autor: KuMiK
może być zwykła, ale jeżeli jesteś pewien, że będziesz miał tylko singla to warto by od Dzikusa załatwić - tam nie ma bębenka dzięki czemu kołnierze są szerzej rozstawione co wpyłwa pozytywnie na wytrzymałość koła.
Co do przełożenia... 32:16 - dla mnie wyważony idealnie do tego co jeżdze.
: 19.05.2005 01:44:57
autor: allied
32:17 lecz bede ci ja mial 16
: 19.05.2005 15:58:24
autor: pitikuku
ano tak: odkąd sobie single -speedam to nic mi nie terkocze, nie spada i napęd się wolniej zużywa, a jak zechce mi się szybszych harców to założę kasetkę spowrotem, albo dodam najmniejszą zębatkę z tyłu i wajchę od kolarki pod siodełko i będzie duo spid :D