Strona 1 z 1
GIANT ATX DH - TUNING - SZUKAM POMOCY :)
: 18.05.2005 23:14:10
autor: motomysz
Zdrastwujtie :)
Mam taki problem :)
Mam ja sobie ramke ATX 2 DH :) Bałdzo fajna rama i woogole, ale ma tylko 150 skoku z tyłu. Póki trzymam z przody Duro to jest okej. Ale przymierzam sie do zmiany amora na cos 170-200. Chciałby mieć z tyłu 200 skoku zeby zawieszenie było pikne i bardziej płynne :)
Sęk w tym, że nie da sie tego zrobić wkąłdajć dłuższy damper. Można natomiast kupic dłuższe babany na tył. (dla nieuświadomionych cześci wachacza). I tu powstej kłopot - przeszukuje zagraniczne fora, ebaya, zagranincze sklepy i nic nie moge na ten temat znaleć. Próbowałem tez pisac do ludzi z pinkbike'a - bez skutku.
Tutaj prośba do was:
Gdyby ktoś wiedział cos na ten temat - wiedział gdzie je kupić - znał cene - mógł pomóc przy ściagnieciu z zagranicy - bardzo prosze o kontakt.
Dla wyjesnienie dodjae jescze 2 zdjęcia.
1 to rama przed tuningiem a 2 to rama po tuningu.
1)
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=444425
2)
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=349543
: 18.05.2005 23:17:55
autor: Drachim
A ty bys wszystko tuningowal.. niedlugo wezmiesz sie za gripy ;P
: 18.05.2005 23:31:52
autor: xprot
1. nie bedzie to tanie.
2. musze miec wzor
3. musze miec wymiar tego nowego
4. 3830599 jak cos to sie moze uda dogadac ;)
: 18.05.2005 23:33:38
autor: KONAn
napis zdo mnei na GG to poradzimy cos na twoja bolaczke..takie "banany" bardzo latwo jest sobie samemu dorobic i to neizbyt duzym kosztem a na pewno taniej niz mialbys to sprowadzac z zagranicy. Ja osobisce sobie do kony cos takiego dorobilem.
: 18.05.2005 23:35:11
autor: KONAn
zapomnailem dopisac...moje GG to 820108
: 18.05.2005 23:37:54
autor: motomysz
Gripy tez juz przerabiałem ;)
a dokładnie ich sposób mocowania hehe no i trzymają sie jak nigdy :)
zipy + spirytus + suszarka + klej :)
hmmmm jeden mówi ze tanio - drugi ze drogo hmmm :)
Re: GIANT ATX DH - TUNING - SZUKAM POMOCY :)
: 18.05.2005 23:38:40
autor: dh-expert
tu jest cos takiego ale nie wiem czy Ci sie opłaca bo cena wysoka
https://www.betd.co.uk/product_list.asp?CategoryID=49
pozdrawiam
arek
www.dh-expert.com
: 18.05.2005 23:52:08
autor: motomysz
Dziei wielkie .. jednak ponad 600 zł z przesyłka to jednak ździebko za drogo ;/
: 18.05.2005 23:55:16
autor: dh-expert
dokładnie, ale moze ci to posluzyc za pewien wzor. Mialem taka rame i da sie tam wlozyc wiekszy damper i zwieksza to skok o jakies 3cm. Na stronie
www.joy-ride.pl widzialem dyskusje na temat materiałów do wykonywania różnych pierduł do rowerów i gość wykonywał sobie coś takiego do roweru z aluminium w technoliogii CNC. Poszukaj tam na forum.
: 18.05.2005 23:59:45
autor: happy_cycling
jak nie można dać dłuższego dampera....??? ja miałem 210, a i 215 by weszło. 200 wchodzi bez przeróbek. a oryginalnie atx ma 160 skoku, bo robiłem obliczenia w budzie na TMiM, a potem wpakowałem go do linkage'a. z tłumikiem 210/55 masz 173, a 215/65 już 205!!!!
: 19.05.2005 00:17:21
autor: motomysz
hmmm zastanaiwam sie wiec jak to zrobiłes.
Miałem burnera 210 mm długośći i skoku 70mm. Za fuja pana nie byłem w stanie upchac tam tego dampera. Zrobiłem to tylko raz w taki sposób ze popuściłem sprężyne. Wcisnołem damper o ok 1,5-2 cm wszystkio skręciłem i dokręciłem sprezyne. Kłopot w tym ze damper miał wtedy ogromna chęc do "wyciagnięcia się" i wogole to nie działao ;/
: 19.05.2005 02:19:02
autor: dh-expert
w dolnej (stałej ) częsci ramy masz mocowanie dampera skracasz je aby wszedl dluszy i nawiercasz nowa dziurke.Tylko nie pamietam ile obcina ale chyba tak aby wszedl damper 10-15 mm dluzszy. Jak bys mial problem to pisz
pozdrawiam
ar
www.dh-expert.com
: 19.05.2005 02:34:31
autor: motomysz
Hmmmmm ciąć rame ... brrrrr mojego ATXa który kosztował mnie tyle wyrzeczeń :P
Pokombinuje nadal .. poszukam ... popróbuje... 1 sumie gdyby wszedł damper o skoku 60 a nie 50 mm ... to przy przełożeniu tej ramy równym 3:1 miałbym 180 a nie 150 ... to juz by było coś ... lepszego ...
Zaraz mi tu ktos wyjedzie ze sie pluje o 3 cm :P
Dzieki za rady :)
Pozdrower
: 19.05.2005 02:44:07
autor: motomysz
Hmmm jescze jedno pytanie w takim razie:
http://www.dh-zone.com/testy/d_giantdh4.jpg
gośc pisze ze ten damper ma 210 mm długośći. Widac ze mocowanie u dołu jest przerobione. Ale z tego co obserwuje to nie wygląda to tak aby obnizyło sie aż o 2 cm. Tam wg mnie poprstu nie ma az tyle miejsca. Gdy ja wkąłdałem do siebie damper 210mm to ona tam sie fizycznie nie mieścił ... praktycznie nie było w ramie miejsca zeby go upchać.
Czy to mozliwe ze ja mam rame 16,5 a on 18,5 i stąd ta róznica ??
Albo czy może jest jakas róznica pomiedzy ATX ONE DH a ATX TWO DH ???
dla pewnosci byle jakie foto mojej ramki:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=437780
oczywiście spróbuje pomierzyć jutro to mocowanie czy może uda się tam to mocowanie jednak przerobic
: 19.05.2005 02:49:08
autor: dh-expert
podaj mejla do siebie to ci wysle fotke z zaznaczona przerobka i wiedze ze masz mocowanie tylnego hamulca na hopa, to byly pierwsze atx-y ,tez takie mialem, ale adaper miale zrobiony:)wiec pisz
pozdrawiam
ar
www.dh-expert.com
: 19.05.2005 03:06:57
autor: Jaca
yyy ja bym dorabiał te banany (ale to tylko moja skromna opinia)
generalnie robisz tak: ściągasz te banany, merzysz wszystkie otwory i miarę kąta, który jest wyznaczony przez odcinki między otworami (mam nadzieję, że nie namotałem aż tak bardzo :)
kupujesz blachę z alu ba6 (lub innego "duraluminium") o grubości takiej jak banany i zaznaczasz dwa otwory (oś obrotu i mocowania dampera). od osi obrotu pod zmierzonym wcześniej kątem rysujesz półprostą. liczysz sobie przełożenie ramki jakie chcesz mieć (wymażony skok ramy/skok dampera). mając przełożenie wiesz w jakiej odległości od osi obrotu nawiercić otwór na wahacz (tzn dł odcinka od mocowania dampera do osi obrotu mnożysz x przełożenie skoku). zaznaczasz miejsce do nawiertu na wcześniej narysowanej półprostej. pozostaje tylko odpowiednio powiercić i gotowe.
AHA, WAŻNE!!! jeżeli na oryginalnych bananach długość od otworu na wahacz do osi obrotu nie wynosi 3x dł od osi obrotu do dampera, to musisz pobawić się w liczenie proporcji.
Ważne dlatego, że nawet niewielkie zmiany przełożenia znacząco wpływają na twardość ramy i wiercąc w nieodpowiednim miejscu możesz się skazać na konieczność zakupu twardszej sprężyny.
: 19.05.2005 03:11:15
autor: motomysz
hmm stary .... jezeli bede dorabiał banany to najpierw zrobie to np w autocadzie.. ale dam komus kto zrobi to lepiej i profesjonalny projekt pojdzie do maszyny :) nie bede sobei sam strugał pilnikiem mostów :)
Tak mozownaie mam na hope'a .. alu juz wyszukałem w necie zdjęcie bika z naruchanym adapterem i jestem juz umówiony ze Skura - jak bede miał kase tomi narucha :)
Mejla dam Ci na priva :)