Strona 1 z 2
pytanie dot. uszczelek i oleju w marzoch
: 29.07.2005 15:12:27
autor: GunloK__
Mam marzocha z2 BAM i czeka mnie wymiana oleju i uszczelek. Na allegro sa uszczelki
-
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=58286753
-
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=58564506
No i mam pytanie, czy ktos ich uzywa ? Tam cos pisze zeby nie zygało olejem trzeba jedna pare i na kurz druga pare, czy to dziala normalnie ? Czy lepiej zainwestowac z uszczelki marzocha (ostateczne wyjscie) i jak sie ma w nich problem z olejem i kurzem ? Zalatwia to jedna para uszczelek ?
No i olej. Po przeszukaniu dh-zonu dowiedzialem sie, ze olej motorex, tylko gestosc mnie meczy. Podobno leja do marzochow 7,5W ? Waze okolo 80kg, czy bedzie ok ?
Inni tez mowili o Catrolu 5W, co wiecie o nim ?
: 29.07.2005 15:29:32
autor: arturl
a te uszczelki to można kupić za 2,50 zł/szt. w sklepie motoryzacyjnym i ponoć działają, ale poczekam na opinie innych. Pozdrawiam
: 29.07.2005 15:37:30
autor: bloszek
ja wlałem castrola 5W i amor zrobił się miękkszy. Także Ty musiałbyś zainwestować w coś gęstszego bo mój zaczął tak lekko pompować. Jeśli to są oleje tej samej firmy tylko innej gęstości to prawdopodobnie można je zmieszać(nie próbowałem). Zapytaj jakiegoś fachowaca, albo napisz do castrola i ci powiedża czy można mieszać czy nie. Chętnie sam się dowiem:)
a co do uszczelek to nie mam zdania bo nie używałem takich jak na allegro, ale słyszałem że są one łatwo dostępne gdzieś.
Pozdrowerr
: 29.07.2005 16:53:26
autor: GunloK__
mial ktos do czynienia z tymi nieoryginalnymi uszczelkami ? dzialaja one ?
: 29.07.2005 17:53:30
autor: Burning
oleje mozna mieszac
twardosc amora nie ma nic do LEPKOSCI (to lepkosc a nie gestosc) oleju.
ma natomiast tlumienie (zarowno powrotu jak i dobicia)
jesli wiec Twoj amor jest przetlumiony to zalej 5W, jesli zas niedotlumiony to 10W
osobiscie uzywam oleju Shell Advance Fork Oil 5W, ale podobno to nie istotne - mozna kupic tez znacznie tanszy olej i po prostu zmieniac czesciej (w miare zuzycia)
duzo tez zalezy od twojego stylo jazdy:
jesli smigasz dh/fr chcesz miec zapewne lekko chodzacy, szybko wracajacy widelec pozwalajacy wybrac najmniejsze nierownosci przy duzych predkosciach (male tlumienie)
jesli zas Twoja domena to dirt i street to raczej wolisz, zeby amor wybaczal wieksze 'dupniecia' i nie odbijal od razu (wieksze tlumienie)..
jednakze pamietaj, ze zalewajac bardziej lepkim olejem zwiekszysz tez tlumienie powrotu (chyba, ze wyregulujesz - sprawdz w instrukcji jak odkrecic tlumienie powrotu)
: 29.07.2005 18:25:08
autor: GunloK__
dzieki Burning za porady, bede wiedzial do kogo sie zwrocic po porady :P
a wie ktos co z tymi nieszczesnymi uszczelkami ?
: 29.07.2005 20:35:13
autor: Burning
ja bym zainwestowal w oryginalne - slyszalem (nie mialem do czynienia), ze te podroby szybko puszczaja :| czasem lepiej doplacic i miec swiety spokoj (imho)
: 30.07.2005 01:47:03
autor: GunloK__
czy ktos jeszcze mial do czynienia z tymi uszczelkami ?
: 30.07.2005 02:03:27
autor: mod
Burning orientujesz się może czy oleje różnych firm można ze sobą mieszać?? bo mam teraz oryginalny marzocha, ale jest go za mało i czy moge dolać trochę motorexa??
: 30.07.2005 15:02:40
autor: kq
ale marzocchi chyba oryginalnie leje właśnie Motorexa...
zobacz w archiwum w jakimś topicu coś takiego było
: 30.07.2005 16:11:24
autor: szakal
uszczelki mozna dostac w kazdym sklepie z motorami za kilka zlotych ;D albo w zakladzie z uszczelkami do maszyn rolniczych buehehe. jesli komus sie nudzi to moze sprobowac zalozyc te nieoryginalne bo sa tanie jak barszcz.. najwyzej puzniej zmieni jesli te sie nie sprawdza
: 30.07.2005 16:26:17
autor: dhcyc
Jakieś fe te uszczelki, takie plastikowe z wyglądu......ja bym chyba dołożył do orginalnych, bo od takiego czegoś można nieżle rozpieprzyć amor....
: 31.07.2005 03:27:06
autor: doktorxtr
Yo ja mam Marcocha z1 freeride i leje do środka Elf Motor Fork oil 5W działa super musisz troche skręcic tłumienie i jest cool a uszczelki kup nówki oryginały .Nara
: 31.07.2005 04:36:34
autor: KaKTuSSS
moje zdanie jest następujące. jako że jestem posiadaczem Z3 '98 oraz Z1 BAM '98 polecam Castrola 5W, a co do uszczelek to poszukałbym jakiejś firmy zajmującej się wyrobem uszczelek, bo to co widzisz na aukcji to nic innego jak wyrób takiej firmy, przy czym jeśli sam zamówisz komplet to nie zapłacisz za niego więcej jak 5 zeta ..... a co do mieszania, to można mieszać tylko należy pamiętać o tym że nie miesza się oleju mineralnego i syntetycznego. Powodzenia!!
: 04.08.2005 07:08:47
autor: wlochaty
: 04.08.2005 15:08:00
autor: SlaY
GunloK__ gadalem z jednym czlowiekiem z serwisu ktory kupil nieorginalne uszczelki i wytrzymaly 2tyg potem znowu zaczal lać :/ dlatego ja wolalem zainwestowac w orginalne uszczelki no i juz troche na nich jezdze i nic sie z moim exr nie dzieje :) pozdrawiam
: 05.08.2005 03:35:25
autor: mod
do amora syntetyczny
: 05.08.2005 05:49:19
autor: wlochaty
dzieki
: 05.08.2005 21:26:23
autor: PawianBiker
a olej do blacka?? waże ok 75 kilo i lubie jak mi szybko odbija, i ile tego wlać i gdzie dokładnie?? bo 1 raz będe to robił i za ile kupić olej?? bo nie mam kasy dużo teraz..;/