Strona 1 z 1

manitou spv 4-way-czy jakos tak

: 21.08.2005 22:23:19
autor: cielak
witam
kupilem pierwszego w zyciu fulla i mam maly problem z tym amorem:D
-o tuz nie wiem jak sie nim obslugiwac heh.
i mam pytanko(w sumie 3)o regulacje-do cego sa
-do czego sluzy niebieskie pokretlo nad sprezyna?
-po kiego grzyba obraca sie sprezyna?
-i do czego jest czerwone pokretlo pod sprezyna w tym tlumiku-?-taka rurka odstaje w wiekszosci damperow:D heheh


nie mam zielonego pojecia co jest do czego?
a wszystkie posty dziekuje bardzo i pozdro 4all

: 21.08.2005 23:36:59
autor: Furmek
mam nadzieje ze znasz troche angielskiego, niemieckiego.. bo na stronie http://www.answerproducts.com/productmanuals.asp bedacej zreszta strona producenta w dodatku jednego z nielicznych ktory udostepnia prawie wszytskie papiery do swoich amorow jest rowniez instrukcja obslugi i ustawiania razem z wyjasnieniem co do czego i informacjami czego niewolno (np spuszczac do konca powiatrza z dapera i wtedy sie nim "bawic")
Życze milej lektury :D

: 21.08.2005 23:41:45
autor: <<MASA>>
a mi potrzeba manual do 5th elementa

: 22.08.2005 00:22:36
autor: Roman_Maxx
Masz jedyne wyjście, napisac do producenta; http://www.progressivesuspension.com/mountain-bike.html

Użyj arumentu że u nas nie ma "Service Center by PS"

: 23.08.2005 02:47:47
autor: cielak
hej no to nikt nie ma tego amora??
poprostu by mogl powiedziec mi do czega sa te dwa pokretelka i sprezyna?
to wszystko

: 23.08.2005 03:16:01
autor: Fenix FR
Witam

ja mam właśnie 4waya.

SPRĘŻYNA reguluje napięcie wstępne - i jest krótsza tym jest większe, czyli trzeba więcej siły, aby go zgiąć (przydatne jak ważysz więcej lub zamierzasz strzelić niezłego dropa :D)

NIEBIESKIE POKRĘTŁO służy do ustalania szybkości powrotu - to jest jak szybko amor po ugięciu wraca do pierwotnej pozycji (na cięższe dropy/hopy ustaw bardziej na "+", żeby Cię nie wystrzeliło). Dając na "+" zwiększasz opór, czyli będzie wracał wolniej. Na "-" - szybciej.

o czerwonym niestety nic nie wiem :D ale chyba to jest (powtarzam CHYBA) coś z ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym (to takie odstające)

pozdro i nie szalej z tym sprzętem! :D

: 23.08.2005 03:26:08
autor: cielak
ok dzieki
juz mnie jwiecej kumam:D

: 23.08.2005 05:34:35
autor: radacz
to czerwone jest do regulacji tej calej "platformy spv" czyli generalnie im wiecej jest wkrecone tym sztywniejsze zawieszenie (mniej pompuje) i bardziej odporne na dobicia ale co za tym idzie jest mniej czule

: 23.08.2005 12:58:44
autor: Furmek
Fenix FR - zapomniales dodac ze ustawienie preloada nigdy niepowinno byc wieksze niz 8mm (6 albo 8obrotów, niejestem pewien jaki skok ma ten gwint)
sprawa numero dwa, pod tym czerwonym jest zaworek taki jak wentyl samochodowy i ciśnienie w tym zbiorniczku powinno miescic sie w granicach 50 - 175psi i im wieksze tym amor twardszy i tym wieksza odporność na "pedałowanie" i mniejsza czulosc na male dziurki. Dodatkowo manitou zaleca zeby przed kazda jazda sprawdzic cisnienie w tym wlasnie zbiorniczku (bo jak skonczy ci sie kiedys przez przypadek to "pozadne" ladowanie moze zabic dampera)