Strona 1 z 1

Progresywna sprężyna do dampera

: 09.06.2004 00:48:42
autor: gamar
Czy ktoś wie gdzie można zakupić ew. dorobić taką sprężynęo nieliniowej charakterystyce.

: 09.06.2004 00:57:44
autor: Krzywy
popytaj dzikusa on rozne eksperymenty prowadzil :P do niegoo kontakt trudno wiec poszukaj go na privie moze ci odpowie na jakies question LD

: 09.06.2004 01:27:38
autor: SiD
Lepiej niz progresywna sprezyne miec mozliwosc regulacji progresywnosci zawieszenia :p No ale jak mus to mus... kiedys Marzocchi i chyba Shock Works robili takie sprezyny

: 09.06.2004 01:44:33
autor: t_jaworze
Jaka to jest sprezyna progresywna?
Czy macie jakies uwagi co do ustawien dampera (tl.komp. i powrotu oraz twrdosci) zeby go nie pospuc?

: 09.06.2004 01:57:19
autor: bart
Progresywna sprezyna ze wzrostem skoku sie utwardza. Mialem taka w shockworksie, dokladniej miala 650-800 LBs.

: 09.06.2004 03:21:28
autor: Pedros
to nie tak kazda sprezyna wraz ze skokiem sie utwardza ale wlasnie liniowo np 10mm-10N, 20mm-20N... i tak dalej. A progresywna tak 10mm-10N, 20mm-40N, 30mm-80N. Chodzi o to ze wraz ze skokiem przyrost twardosci nastepuje bardzo szybko np tak jak funkcja kwadratowa. Daje to nam to ze w pierwszej fazie zawieszenie dziala bardzo mieciutko a w ostatniej fazie drastycznie sie utwardza. taka sprezyna w pewnym stopniu zastepuje tłumienie dobicia.
Też takiej szukam.

: 09.06.2004 03:24:32
autor: Pedros
a i jeszcze jedno mozna taka sprezyne rozpoznac po tym ze np.: drut nawinieto baryłkowato lub wystepuje rozna odleglosc miedzy zwojami tak jakby jeden z koncow sprezyny wyciagnieto.

: 09.06.2004 03:55:59
autor: SiD
t_jaworze - z ustawieniami komp. i powrotu jest tak, ze nie mozna ustawic jednej i drugiej na maxa bo amor wysadzi. Ogulnie nie polecam stosowania tlumienia dobicia (amor staje sie mniej czuly). Jak masz za miekki amor, kup twardsza sprezyne a tlumienie dobicia zostaw w spokoju - wtedy bedziesz mogl dowolnie uzywac tlumienia odbicia :)

Co do twardosci to na chlopski rozum nie ma ograniczen... ale np. w instrukcji do damerow fox-a pisza, ze nie mozna go bardziej utwradzic jak do chyba 3 obrotow od stanu w jakim sie go dostalo (czyli nie moze bcy bardziej skrecony jak do polowy) co moim zdaniem jest konkretna bzdura... bo po chu** dawali by tam gwint... no ale jednemu znajomemu ta nakretka pod sprezyne jebla :/

: 09.06.2004 14:21:13
autor: t_jaworze
Wiecie u nie jest tak ze ja mam Foxa Vanilla RC '04 i sprezyna jest tam dla mnie chyba troche za miekka wiec musze ja mocna dokrecac na jakies wieksze loty i regulowac mocniej tlumienie dopicia. Jak wiadomo sprezyny sa wsumie drogie a ja i tak mam jeszcze ramke do splacenia.

: 09.06.2004 15:20:01
autor: KorreS
Ale lepiej zmienić sprężynę (ok. 140-180zeta), bo w przeciwnym razie możesz w krótkim czasie mieć również do spłacenia nowy damper... :/

: 09.06.2004 22:02:34
autor: SiD
dobrze gada :)

: 09.06.2004 22:58:30
autor: t_jaworze
W takim razie jaka sprezyna do foxa na wage 75kg.

: 09.06.2004 23:03:38
autor: KorreS
http://www.toxoholics.de/calculator.php

Ale weź pewną dozę rezerwy.

Ja np. ważę coś ok. 78-83kg i założyłem sprężynę 800lbs.
Problem jest w tym, że żaden kalkulator (o czym pisałem kiedyś) nie uwzględnia geometrii ramy (i np. długości ramienia dźwigni, kąta ustawienia daampera itp.).

Poza tym zależy czy ma 1-zawiasowaca czy 4-zawiasowca.

: 11.06.2004 05:35:16
autor: chryst
ja wlasnie mam nieco za miekka sprezyne mam 650 i teraz chce wziasc 750 przy wadze okolo 65 kg innej nie znalazlem do dnm st8rc dlugosc dampera 200 mm i chce wziasc 128 mm czyli dluzsza niz jest, kombinowal ktos ze wsadzeniem dluzszej sprezyny niz jest oryginalna? wydaje mi sie ze dluzsza to powinno byc lepiej ale cholera wie.

: 11.06.2004 17:23:24
autor: chryst
a wie ktos gdzie mozna zakupic sprezyne 135mm dl? bo dnma chyba takich ma