Strona 1 z 1

24'' czy 26''

: 10.06.2004 05:56:02
autor: budka
siema, koncze nowy rowerek skladac i nie wiem, czy wziasc 24'' czy 26'' obrecze. Rame mam, amora mam reszte wiem, ale obreczy nie. Co doradzacie?? wiadomo do czego ma byc rower, 4X, dual i takie tam...

: 10.06.2004 06:08:30
autor: chrosciel
Hmmm...ja doradze popatrzec w jakim dziale piszesz:D

: 10.06.2004 06:12:49
autor: bzp
Na 24 z tyłu manual = miodzio.

: 10.06.2004 07:39:10
autor: hofmen
24" do sciganek -bardzo glupi pomysl , slabo trzyma predkosc

: 10.06.2004 15:46:25
autor: EmBond
Pomyliłeś chyba działy ;) ale mniejsza z tym zdarza się. Jak do 4X, dual to bym brał 26 szybciej będziesz mógł jechać niż na 24 może to tylko 2 cale ale zawsze coś daje

: 10.06.2004 16:14:33
autor: chainn
do 4x i dualu 24 to chyba nie najlepszy pomysl wiec lepiej 26" chociaz osobiscie zawsze podobaly mi sie 24" :P

: 10.06.2004 16:36:59
autor: Cesiu
ja mam od pół roku 24 cale z tyłu i jeździ mi sie zajebiście.polecam takie kółko!!!!

pozdro

: 10.06.2004 17:29:29
autor: 8!k3r
znow pierdolenie ja mam 24 cale i nie ma zadnej roznicy w predkosciach wystarczy wziosc wysoka felge i opone nokiana i kolko jest prawie jak 26 a manual miodzio biez 24

: 11.06.2004 17:25:48
autor: DubinRB
24 bez gadania. Co to za różnica czy masz 24 czy 26. Co jak w aucie zamontujesz 23 calowe felgi to jedziesz szybciej?? Chodzi o oponę a nie o rozmiar obręczy. Ja bym się nie zastanawiał między 24 a 26. A jak dorwiesz coś na 48 szprych o ile cos takiego cudnego istnieje to SZACUKEN dla Ciebie:)


PoZdRoOfko

: 11.06.2004 17:35:34
autor: hofmen
[quote="8!k3r"]znow pierdolenie ja mam 24 cale i nie ma zadnej roznicy w predkosciach wystarczy wziosc wysoka felge i opone nokiana i kolko jest prawie jak 26 a manual miodzio biez 24[/quote]


ta? ja mam 26" 24" i 20" i ***

: 11.06.2004 17:44:11
autor: 8!k3r
niby troche takie kolko sie szybciej obraca i trzeba szybciej pedalowac ale od czego sa przezutki dzieki 24 cale wykozystuje cala tylnia kasete

: 11.06.2004 17:47:22
autor: budka
sorry, za pomylenie dzialow, moj blad. A co do kol, to 48 szprzych nie wchodziw gre bo mam juz piaste na tyl na 36 szprych. Podobno na 24 lepiej czuc rower i takie tam, ale pytam sie bo jak wyjdzie, ze bez roznicy to wezme 24 bo musze miec wiecej miejsca miedzy pedalem a opona, zeby mi sie noga zmiescila;p

: 11.06.2004 18:51:18
autor: Lucid
przy okazji tego tematu mam pytanie- jak jest z dostąpnością szprych do kólek 24 calowych??

: 11.06.2004 18:53:30
autor: 8!k3r
w sumie to dziadowo ja skladalem kolko w zime takze byly problemy ale teraz bedzie pewnie latwo no i jeszcze z oponami mialem problem ale kupilem przez neta

: 11.06.2004 19:40:16
autor: Koshal
calkowicie musze sie zgodzic z hofkiem ze do scigania 26" lepsze.

Biker: wsadzenie wiekszej opony troche wyrownuje srednice kola 24" w strone 26" ale strasznie muli rower. jazda na wielkim kapciu tylko utrudnia z uwagi na opory toczenia, a w sciganiu chyba nie o to chodzi. nie mowiac juz o wadze opony.. (ciezkie kolo lipnie przyspiesza itd)

zalety 24" mozna odkryc, ale bardziej w funbike'owym rowerze. ma to w 100% sens jedynie gdy rama jest faktycznie zrobiona pod 24", wtedy mozna znacznie skrocic tylny trojkat i rower swietnie sie prowadzi. oczywista zaleta jest tez to ze takie kolo jest mocniejsze. jezeli wsadzamy kolko 24" do zwyklej ramy to uzykujemy na dobra sprawe jedynie inny kat glowki i odrobine nizej srodek ciezkosci, reszta parametrow sie nie zmienia. (no, ale z drugiej strony wtedy mamy taki bajerka rofer ze lojezu)
zeby nie byc goloslownym jezdzilem na identycznych ramach pod 24 i 26". 26 z widelkami 420mm i moja 24 z widlami 380mm i roznica jest naprawde odczuwalna

: 11.06.2004 21:15:59
autor: Lucid
mam teraz dragstara 16' z deltą hl, mysle nad zmianą kólek na 24', wiecie może czy ktos jezdzi z forum na takiej konfiguracji??bardzo odczuje róznice??

: 11.06.2004 21:41:59
autor: Cosmos
chcialem jednak zauwazyc ze majac kolo 24 z tylu lepiej sie przyspiesza w stosunku do 26... fakt trzeba wiecej krecic zeby utrzymac predkosc ale do scigania typu 4x to mimo wszystko troszke lepsze... bo przyspieszenie=start w fourcrossie to wiecej niz polowa sukcesu...tylko z dobrymi oponami kicha... no w zjezdzie pozwala troche obnizyc tyl i zrobic tzw "szybsza" geometrie" dzieki ktorej przy wiekszych predkosciach rower jest stabilniejszy...

: 11.06.2004 22:02:44
autor: Bkillah
nona 20 postow tylko Cosmos powiedzial cos sensownego.

24 cale - lepsze przyspieszenie, nizsza predkosc
26 cali - gorsze przyspieszenie, wyzsza predkosc

24 cale do dualu i 4x nadaja sie doskonale, szybko ruszasz i odjezdzasz, co z tego ze nie utrzymujesz mega wysokiej predkosci jak i tak juz jestes pierwszy...
26 w dh sprawdza sie doskonale na dlugich, szybkich trasach, a na trasy krete, ostre skomplikowane, gdzie po ostrym luku trzeba zaczac po maksie przyspieszac wykorzystuje sie kolo 24 cale.

: 12.06.2004 01:10:34
autor: lukas
zajebiście głupio napisze ale cóż:
jedyna alternaywa to 25"