Strona 1 z 2
Projekt piasty przód do streetu/dirtu
: 17.10.2005 09:25:30
autor: kq
Witam
Mam pytanko, czy widzieliście gdzieś piastę na przód (ośka 10 albo 20) bez mocowania dla tarczy?
Chodzi mi oczywiście o piasty wytrzymałe, nie o piasty do XC.
Generalnie rozchodzi się o to, iż znakomita większość streetowców/dirtowców jeździ bez przedniego hampla. Dlatego dziwię się, że nie ma jeszcze piasty na przód bez mocowania dla tarczy.
Bardzo łatwo przecież taką piastę stworzyć, wystarczy (weźmy np piastę NS Roller na ośkę 20)wywalić mocowanie do tarczy i przesunąć kołnierze w lewo, dzięki czemu szprychy będą iść symetrycznie (jak w piastach do XC :D). Nie jest to skomplikowany proces i obecnie przy koniunkturze na "extremalne mtb" dziwię się, że jeszcze takiego czegoś nie ma. Piast SS mamy coraz więcej, dlatego myślę, że taki projekcik w końcu powstanie.
Dlaczego nie iść za ciosem, piasty ss się sprawdziły, streetowcy chcieli piasty na ośkę 14mm, żeby wsadzić pega, DMR wypuściło takową (no i Dzikus :D). Mamy ramy na USA BB, amory po 8cm skoku przeznaczone specjalnie na street czy też coraz więcej sztywnych.
Czego więc nie ma jeszcze takowej piasty na przód?
Co wy na to?
: 17.10.2005 09:36:43
autor: wookie85
ogolnie to sa piasty bez mocownia pod tarcze ;] i nie tylko nadaja sie do xc...
to jest cudo :
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=68241790
jak pamietam DT mialo fajen piasty no ale tez cena
: 17.10.2005 09:45:29
autor: kq
wookie85
śliczna ta piasta, taka niebieska i wogóle, ale ona jest na tarczę!!!
A piasty takie zwykłe jak powiedzmy Deore czy coś, to wątpię, żeby wytrzymała długo katowanie, są takie małe i wątłe i lekkie, heh
: 17.10.2005 11:10:47
autor: wookie85
ale xt to juz dobra piasta , ta co pokazalem ma przykrecany adapter , fajna sprawa jak w demaxie...
poza tym nie ma sensu robic piasty bez mocowania pod tarcze bo firmom by sie to malo oplacalo , roznica wagowa nie wielka a lepsza piasta pod tarcza niz bez mocowania , poza tym ze starszych modeli mozna znalezc piasty dobre nie pod tarcze...
: 17.10.2005 11:21:41
autor: kq
No dobra, a jak wytłumaczysz pojawienie się piasty DMR Revolver na oś 14mm?
Ram z dropoutami 14mm można policzyć na palcach jednej ręki (chyba :D), ale DMR wypuściło taką piastę, bo jest jakaś nisza i tam się będzie sprzedawało.
Tak samo jest z piastami na przód, powiedzmy, że na oś 10mm można sobie wsadzić piastę taką zwykłą do XC, ale na oś 20 to już nie znajdziesz takiej bez mocowania hamulca.
Nie chodzi mi o wagę, ale o to, że skoro hamulca nie zamierzam montować, to niepotrzebne mi to mocowanie, nie chodzi o to, że bez niego jest lżej czy bardziej jazzy :D.
Rozchodzi się o to, że jeśli pominiemy mocowanie, to kołnierze lewe wrócą na swoje miejsce, czyli jakieś 1,5cm w lewo i piasta będzie symetryczna, szprychy będą napięte tak samo => mocniejsze koło
: 17.10.2005 11:26:36
autor: Eee...
ale bez tarczy sie lepiej sily rozkladaja, symetrycznie. ale jakos nikt zabardzo nienarzeka na te pod tarcze. sadze ze piasta 20mm bez mocowania pod tarcze by sie nie cieszyla duzym zainteresowaniem.
: 17.10.2005 11:30:19
autor: KOXX
kq a jak się jeździ na takim streetlegalu na 24 z Dirt Jumperem ? :D bo się zastanawiam nad podobną kombinacją .
: 17.10.2005 11:34:41
autor: kq
No wiem, że nie byłby to hit sezonu.
Ale nisza jest, niech powiedzmy co drugi kolo so składa rower na D-Streecie kupi taką piastę.
Jakbym miał manufakturę to bym już dawno coś takiego zrobił, bo jak składałem rower ponad rok temu, to wiedzialem, że nie będę miał hampla na przodzie, ale przecież nie wpakuję do takiego bydlęcia piasty rodem z XC bo to nawet śmiesznie by wyglądało
: 17.10.2005 11:45:42
autor: kq
KOXX
Jeździ się sympatycznie, skrócona kiera, zmniejszony skok, bardzo poręczne, trochę przeszkadza waga, ale za to nie do zajechania jest. Czeka mnie tylko wymiana kół, bo mam Alexy DM24 na zwykłych szprychach i nie dają rady, są zbyt filigranowe jak do tego sprzętu, heh
Co do jazdy, to większość osób mówi to samo: "taki duży bmx", na pewno skok =<10cm, bo na początku miałem 13cm i tym to tylko dropy można było sadzić. A kółka 24 cale na pewno polecam, wytrzymałe i fajniej się jeździ
Wadą takiej kombinacji jest to, że support jest nisko, mam korby 175mm i np jak chciałem zjechać z takiej 0.5m wysepki to coś zaskrzeczało i wyrwałem korbą płytę betonową zabezpieczającą przed osunięciem się ziemi :D no i czasami się pedałem przytrze o asfalt jak zakręcam z wewnętrzną nogą na dole...
: 17.10.2005 11:53:45
autor: Eee...
: 17.10.2005 12:05:16
autor: wookie85
o wlasnei zapomnialem o dx :)
os 20 mm bez mocowana tarczy , mala szansa zeby ktos to wypuscil a jak chce taka piaste gadaj z dzikusem
co do przesuniecia kolenierza czy faktu ze kolo bedzie mocniejsze polemicowal bym , roznica bedzie znikoma
: 17.10.2005 12:08:23
autor: kq
Piasty BMX mają szerokość 100mm z przodu, trzeba by dawać tylną, bo one mają 110mm, ale mają wolnobieg i przez to mają wężej rozstawione kołnierze.
: 17.10.2005 12:17:01
autor: kq
sorki, zamotałem się z tą piastą BMX, amory pod 20 mają chyba 110
Czyli Eee..., wychodzi na to, że na zwykłą oś problem częściowo rozwiązany
Jeśli chodzi o ośkę 20 to zdaję sobie sprawę, że stworzenie takowej jest na dzień dzisiejszy możliwe tylko w manufakturach (jak np. Dzikus)
Mi chodzi o samą koncepcję stworzenia takiego czegoś, obecnie mam amora pod zwykłą oś, ale wiem, że w wypadku amora pod 20, będę gadał z dzikusem na taki temat
PS.
Strasznie powiało od was pesymizmem chłopaki:D
w tym temacie, poczekam jak jacyś streetowcy wpadną, heh
: 17.10.2005 12:55:00
autor: wookie85
u mnei w damxie przod zwykla 105 wychodzi na to a 20 mm 110...
w dx os mozesz zmienic sobie np. na szersza
jaka koncepcje ? co my mamy tworzyc koncepcje ? :) dzikus juz zrobil taka , jesli ktos am dostep do maszynki i dobrego alu to sam moze zrobic na wzor jakiejs i tyle
: 17.10.2005 12:56:03
autor: wookie85
aha no i poza manufaktura dzikusa znalazlo bny sie jeszcze kilka conajmniej , trzeba by tylko poszukac i umiec sie dogadac ;]
: 17.10.2005 13:07:13
autor: kq
Ehhhh
Ja wiem, że pare osób tworzy, że można coś takiego sklekocić.
Pytanie, dlaczego jeszcze tego nie storzono?
PS.
wookie85 to zaczyna wyglądać jak gg, trzeba poczekać na parę osób :D
Pozdrawiam
: 17.10.2005 13:24:54
autor: wookie85
no ale kto ci zainwestuje w malo chodliwy towar ? :) no nikt , potentaci mozga osbie odbiedy pozwolic ale i tak powiedze ze nie ma sensu bo to koszty sa zeby w ogole zaprojketoeac piaste , zmienic linie produkcyjna itd wiec poki co nic sie nie zmieni
takich przykladow z inncyh dziedzin zycia mozna by mnozyc i porownywac to tak na marginesie
jak masz potrzebe zrob sobie taka piaste ;] albo zlec komus jej zrobienie
: 17.10.2005 13:39:32
autor: kq
Koszt zaprojektowania byłby znikomy, wystarczy odbić lustrzanie część prawą piasty
Koszty wdrożenia również, ponieważ materiał, z jakiej wycina się piastę, byłby takich samych rozmiarów.
Wysuwam wręcz przypuszczenie, że byłaby tańsza w wykonaniu od "siostry" z mocowaniem do tarczy.
Jedynym minusem dla firm, jest to, że taka piasta jest zaprojektowana tylko do jednego zastosowania, mniej uniwersalna, a co za tym idzie, można ją sprzedać mniejszej ilości klientów. Jednakże rozwój obecnego rynku MTB pokazuje, że powstają takie produkty, np D-Street.
wookie85 a żebyś wiedział, że jak będę kiedyś zmieniał koło, to coś takiego zlecę, hehehee. Pozdrawiam
: 17.10.2005 16:47:20
autor: wookie85
ale amorek do streetu to juz am sens bo jest to MODNE chocby i sa inne aspekty a robienie takiej piasty juz srednio...
zrobienie projektu fakt dosc latwe ale trzeba jeszcze zprogramowac sprzet zeby zrobil z kawalka alu taka piaste a to jest troche roboty i jak zamowisz na tajwanie 100 takich piast to wtedy moze im i tobie sie to oplaci ;]
pogadaj z dzikusem pewnie ci taka zrobi bez problemu , jak nie on to pisz a zalatwie kogos