Strona 1 z 2

Stinky i damper.

: 02.11.2005 11:17:38
autor: Narwaniec
Witam.
W Stinky, tam gdzie jest zamocowany dampera do ramy czyli zaraz nad pakietem jest takze druga :D "Dziurka" gdzie mozna zmienic położenie dampera czy cus?po co to jest? zmieni sie cos jak przełoże tam dampera? Mozecie zobaczyc na moja fotke w podpisie i zauwazycie ze tam jest druga :D "dziurka" hehe. Pozdrawiam

: 02.11.2005 11:29:11
autor: Adams
Wystarczy poczytac instrukcje :-) Nie mam smierdziela ale wnosze ze moze mienic sie skok zawieszenia lub kat glowki lub to i to albo z bardziej liniowego na progresywne lub odwrotnie. Po to jest instrukcja...

: 02.11.2005 11:50:08
autor: wisnia
a wiesz ze też mam ten set i sie nigdy nie zastanawiałem:) ciekawe.. a instrukcji ni mam:D

: 02.11.2005 11:56:18
autor: Narwaniec
Hmmmm Mam instrukcje Kony ale ogólna do wszystkich rowerów i niezbyt duzo pisze ale chyba to jest do zmiany skoku na wiekszy ale niejestem pewny

: 02.11.2005 11:58:14
autor: Kamol
sprawdz i daj znać :-) w razie czego zamienisz spowrotem tak jak było ;-)

: 02.11.2005 12:03:28
autor: Narwaniec
Niestety niemam pojecia, wiec dalej niewiem co t jest a niemoge sprawdzic bo niemam rowerka bo jest u areografa :P.

: 02.11.2005 12:43:45
autor: Coilerdh
Oj ludzie nie macie pojęcia na czym jeździcie , to jest do ustawianie progresywnosći/większej liniowości zawieszenia , zadna zmiana skoku.

: 02.11.2005 14:29:50
autor: wisnia
Coilerdh człowiek uczy sie całe życie... może wiecej powiesz na ten temat, chetnie sie czegoś dowiem:)

: 02.11.2005 15:26:18
autor: Coilerdh
standardowe położenie to niby liniowa charakterystyka skoku , a secundo to niby progresywne czyli że przy koncu robi sie twardziej. Ale i tak cos tego nei czuć zabardzo ;P

: 02.11.2005 15:59:30
autor: ed3ride
ja mam w tej drugiej dziurce :P w stinky 04 i jest owiele lepiej bo nie musisz miec tak mocno skreconej sprezyny zebys go nie dobijal za kazdym skokiem i zawieszenie jest czulsze na poczatku a tak to caly czas tak samo twarde i najmnijesze co wybiera to krawezniki ;D wiec polecam zmiane dziurki

: 02.11.2005 16:00:05
autor: Narwaniec
CoilerdhAle zmienia sie jakoś praca? czy poprostu amor jest twardszy pod koniec??

: 02.11.2005 16:57:29
autor: czajnik dh
Też mam stinky i chyba wlasnie poslucham rady ed3ride zmieniam dziurke:P:P Bo zawiecha mi caly czas dobija :/

: 02.11.2005 17:28:01
autor: ed3ride
ja od poczatku sezonu zmienilem i jestem happy :D szkoda ze nie ma 3 hehe bo to juz by byl wypas

: 02.11.2005 17:39:21
autor: ed3ride
a moze ktos wie jak wrzuce dluzszy damper do stinkacza 04 (17") jak bedize ze skokiem?? napewno sie powiekszy ale czy nie oslabi to ramki itd. jak ktos cos wie na ten temat to niech napisze

: 02.11.2005 22:08:23
autor: Narwaniec
ed3ride oj niewiem czy to spasi :P, a co z tym mocowaniem dampera? jak przełóże w tą drugą dziurke to bedzie lepiej ??

: 02.11.2005 22:15:25
autor: ed3ride
o niebo przynajmniej ja tak uwazam, na jeden dzien sobie przeloz to na drugi juz nie bedziesz chcial przekrecac ;D mowie ci w moim wypadku tak bylo i teraz kusi mnie wiecej skoku w moim stinkaczu najlepiej zeby gdzies kolo 170mm bylo tylko jeszcze mysle jak to rozegrac ;)

: 02.11.2005 22:16:43
autor: Narwaniec
no ja mam 170 hehe ale mam stinky 05 heh ale co mniej dobija? a wybiera tak samo?? i wszystko tak samo?

: 02.11.2005 23:03:56
autor: MaxDamageDA
Ponizej przyklad dla kony z 04 ( 148 skoku na fox r - mierzone ) , dziala tak samo dla 05, liczby sie zmieniaja tylko.

Normalnie masz damper prawie plasko wzgledem calego ukladu ( tak jakbys jednozawiasa kopnal o 90stopni ), co znaczy ze chodzi liniowo. Przelozenie jest stale przez cala dlugosc skoku, czyli z 10mm na damperze masz powiedzmy 30 skoku, z 20 - 60 , z 30 - 90 itd. Co za tym idzie zawieszenie jest ciagle tak samo twarde ( im wieksza dzwignia tym miekcej, im mniejsza twardziej )

5x30 = 150

Z kolei jak przelozysz ta dziurke zawieszenie zmienia sie w progresywne, poniewaz damper jest pod katem i dazy do wyprostowania ( optymalnie ) , dzwignia na poczatku jest wieksza a na koncu mniejsza niz te powiedzmy 3. Znaczy to ze na poczatku masz powiedzmy 4:1 wiec jest mieciutko, z 10 na damperze masz 40 na wachaczu , z nastepnego 10 juz 3.5:1 czyli 35 z nastepnego 3:1 - 30 , z nastepnego 2,5:1 25 i z nastepnego 2:1 20

40+35+30+25+20 = 150

Nio i daje to tyle ze poczatek masz mieciutki, potem masz normalnie, a na koniec twardo :) Oczywiscie sprezyna sama w sobie powoduje utwardzenie zawiechy, ale jest ono liniowe.

: 04.11.2005 16:55:57
autor: MaxDamageDA
Nie ma odzewu czyli ze wszystko jasne? :>