kaseta+korby+os supportu=?
: 15.06.2004 19:20:26
Witam,
Mam pytanie do bardziej doswiadczonych uzytkownikow. Niedawno zlozylem swoja pierwsza maszyne do dirt'u i urban'a na pitbull'u 16"...poczatkowo przelozylem do niego mechanizm korbowy (alivio) i os supportu, przerzutke przednia (alivio) oraz tylna kasete 7-rzedowa i przerzutke (rowniez alivio). teraz doszedlem do wniosku, iz nalezalo by sie pozbyc zbednego obciazenia ;-) i wprowadzic lekkie modyfikacje...chcialbym zamowic napinacz z rockringami i myslalem o zalozeniu tego na najwiekszy blat od alivio (44zeby), ale ostatnio pojawily mi sie "strzaly" na najmniejszych koronkach tylnej kasety (przy mocniejszym depnieciu na pedaly), co dziwne na zebatkach, ktorych najmniej uzywalem!, wiec zaczalem rozwazac dwie mozliwosci:
- albo zmienic tylko i wylacznie tylna kasete na nowa 7-rzedowa (bo chyba moja przerzutka - alivio, nie obslugiwala by wiekszej?!...z reszta 7 mi wystarcza;-)...dwa miesiace temu zmienilem lancuch, wiec chyba moglbym go zostawic, bo nie jest jeszcze zajechany?!
- albo zmienic i kasete i mechanizm korbowy...bo nie wiem, czy nowa kaseta ze "starym" mechanizmem korbowym nie bedzie znow "jeczala"?!Myslalem o ktoryms mechanizmie korbowym Truvativ...ktory model polecali byscie do jazdy dirtowej + odrobine streetu?(majac na uwadze nie za wysoka cene:-)
Kolejnym problemem jest wybor blatu do zostawienia...mysle o 44 zebach...czy to dobry wybor?
Czy mechanizm korbowy Truvativ bedzie pasowal do osi supportu od mojej alivio (jest to alivio od starego poczciwego Gianta atx 840)?
Jestem bardziej sklonny (ze wzgledow finansowych) zmienic tylko kasete i zalozyc rockringi z napinaczami na blat alivio...tylko pozostaje pytanie, czy nowa kaseta + dwu miesieczny lancuch i stara korba (chociaz najwiekszy blat uzywam od niedawna) nie beda sie gryzly?!
Z gory dziekuje za wszystkie sugestie i podpowiedzi.
Pozdrawiam
Mam pytanie do bardziej doswiadczonych uzytkownikow. Niedawno zlozylem swoja pierwsza maszyne do dirt'u i urban'a na pitbull'u 16"...poczatkowo przelozylem do niego mechanizm korbowy (alivio) i os supportu, przerzutke przednia (alivio) oraz tylna kasete 7-rzedowa i przerzutke (rowniez alivio). teraz doszedlem do wniosku, iz nalezalo by sie pozbyc zbednego obciazenia ;-) i wprowadzic lekkie modyfikacje...chcialbym zamowic napinacz z rockringami i myslalem o zalozeniu tego na najwiekszy blat od alivio (44zeby), ale ostatnio pojawily mi sie "strzaly" na najmniejszych koronkach tylnej kasety (przy mocniejszym depnieciu na pedaly), co dziwne na zebatkach, ktorych najmniej uzywalem!, wiec zaczalem rozwazac dwie mozliwosci:
- albo zmienic tylko i wylacznie tylna kasete na nowa 7-rzedowa (bo chyba moja przerzutka - alivio, nie obslugiwala by wiekszej?!...z reszta 7 mi wystarcza;-)...dwa miesiace temu zmienilem lancuch, wiec chyba moglbym go zostawic, bo nie jest jeszcze zajechany?!
- albo zmienic i kasete i mechanizm korbowy...bo nie wiem, czy nowa kaseta ze "starym" mechanizmem korbowym nie bedzie znow "jeczala"?!Myslalem o ktoryms mechanizmie korbowym Truvativ...ktory model polecali byscie do jazdy dirtowej + odrobine streetu?(majac na uwadze nie za wysoka cene:-)
Kolejnym problemem jest wybor blatu do zostawienia...mysle o 44 zebach...czy to dobry wybor?
Czy mechanizm korbowy Truvativ bedzie pasowal do osi supportu od mojej alivio (jest to alivio od starego poczciwego Gianta atx 840)?
Jestem bardziej sklonny (ze wzgledow finansowych) zmienic tylko kasete i zalozyc rockringi z napinaczami na blat alivio...tylko pozostaje pytanie, czy nowa kaseta + dwu miesieczny lancuch i stara korba (chociaz najwiekszy blat uzywam od niedawna) nie beda sie gryzly?!
Z gory dziekuje za wszystkie sugestie i podpowiedzi.
Pozdrawiam