Strona 1 z 2

wymiekam......................

: 18.12.2005 02:09:37
autor: Inur
http://www.mspmall.com/raceline/topfuel.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Top_fuel
http://www4.army.mil/racing/dragster.html

0-530km/h w 4,5s.......

z tego co czytalem to same spaliny wytwarzaja 0,36 tony nacisku na pojazd (rury wydechowe skierowane sa do gory)... a to przy silniku zaledwie 8,1L... przeciazenie 5G przy przyspieszeniu i 6G przy hamowaniu.... jak to pisza na stronce, nic na ziemi nie przyspiesza szybciej....

: 18.12.2005 02:17:35
autor: RyyS
oczy wychodza uszami...

: 18.12.2005 06:08:03
autor: Widmo90
A ja się pochwale, że byłem na takich wyścigach. Atualnie mieszkam w USA, i jakieś 10km od mojego
domu cuś takiego jest :) . Hałas straszny, a jak uszy bolą, ale widok jest imponujący, tylko ledwo odwócisz główke i koniec :). Masakra

: 18.12.2005 09:39:01
autor: Psyke
O kurde <wow>, nieżle musi wgniatać w fotel.

: 18.12.2005 09:49:53
autor: Hope
Prawdziwy HC!

: 18.12.2005 10:38:50
autor: motomysz
Fuel - 98% NitroMethane

hehe wlej to do malucha to tez poleci 200 km/h :) z tym ze mu sie silnik roztopi ... bo wole nie wiedziec ile to ma oktanów :) znajomy pilot kiedyś wlał czyste paliwo lotnicze do malucha (ok 140 oktanów) i mu silnik stopiło :P .. ale był lol hehe :)

: 18.12.2005 10:45:22
autor: Red Bull
od 0 do 100 w pol sekundy :D

: 18.12.2005 10:57:20
autor: Xxsin
Niesamowite :D Chciałbym się tym przejechać <lol2>

: 18.12.2005 11:02:09
autor: gRegor
xxsin najpierw by Cie w nasa testowali w kapsułach miesiąc... bo to takie technologie ze ho ho :P

: 18.12.2005 11:58:49
autor: johny
ciekawe w ile do szkoly bym dojechal :D

: 18.12.2005 12:12:21
autor: jozekrj
jest jakas ciezarowka z silnikiem odrzutowym w ktorej przeciazenie przy hamowaniu dochodzi w poczatkowym etapie do 12G


co do roztopienia silnika w maluchu to bajka

zawory owszem po jednym odpaleniu sa do wyrzucenia ale nie silnik

zreszta w włoszech mozna kupic odpowiednie zawory do malara ylko ze komplet wychodzi od 800 do 1000zł + przesyłka

: 18.12.2005 12:32:34
autor: Bomb_A
a tak w ogóle to każdy mówi że im więcej oktanów to lepszego kopa ma paliwo a tu chodzi o ciśnienie przy jakim się spala takie paliwo. Jak wiadomo wszystkie śilniki rajdowe mają większy stopień sprężania i dlatego trzeba im lać inne paliwo.Takie paliwo ma całkowićie inna charakterystykę spalania i jest bardziej odporne na spalanie stukowe.

: 18.12.2005 12:38:54
autor: enduromaster
1000 zeta za zawory ??? taniutko, u kupla w moto jeden zawór tylko 200€

: 18.12.2005 12:55:59
autor: luk4szm
najlepsze jest to co sie dzieje z tylnimi oponami na starcie...

: 18.12.2005 13:00:34
autor: Zychu-wawa
to nie jest zadna nownia ten sport istnieje juz ponad 20 lat a te "samochody" to ludzie se w szopac buduja i nie mam tam duzo elektroniki..

: 18.12.2005 16:11:20
autor: Inur
Zychu-wawa w ogole samochody to zadna nowina, w koncu istnieja okolo 150 lat jesli nie wiecej. gdyby ludzie rajcowali sie tylko nowinkami to nasze zycie byloby dosc smutne i nudne nie sadzisz?

: 18.12.2005 17:14:55
autor: jozekrj
enduromaster

tylko ile kosztuje motor a ile malar


Bomb_A
dokładnie
dodam jeszcze ze przy doprezonym silniku potrzeba wiecej powietrza
(i tu wyjasniłem czemu samochod zasilany lpg { 112oktanw} 1 lub 2 generacji traci na osiagach )

to samo jest z paliwem bezyna 95 niema 95 oktanow tylko zawiera do 95okt
dlatego na 98 samochod jezdzi troche lepiej a napewno mniej pali

: 18.12.2005 17:20:13
autor: dhcyc
"The supercharger alone requires 1500 horsepower (1100 kW) to turn it to generate the great intake manifold pressures for the engines. While going down the track the engines run on the verge of hydraulic lock (that is, the air-fuel mixture is compressed so much it is almost a liquid)."

Dlatego też turbosprężarka jest dobra i może wykorzystają ją do reakcji termojądrowych, jakby mieli problemy z ciśnieniem xD

: 18.12.2005 19:10:46
autor: M@tiZ
zajebis.te :D