Strona 1 z 2

Olej do amorka

: 28.12.2005 22:51:12
autor: lukasz_olawa
Witam!!

Używa ktoś tego??

http://sklep.romiko.pl/products.php?category=1009

jeśli tak to jak się to wam sprawuje??

A jeśli nie to to co innego do Juniora?? Motorex wychodzi drożej. ponoć jakieś oleje do napełniania siłowników hydraulicznych są też dobre. Niech ktoś napisze o nich coś więcej.

Dzięki. Pozdr

: 28.12.2005 23:10:21
autor: wookie85
valvoline - looknij allegro kupil 1l za 24 zl - w zasadzie chodzi ladnie nie mam sie do czgo przyczepi , olej do amortyzatorow to jest

: 28.12.2005 23:38:12
autor: flaming
a ile oleju wcuodzi do juniora 03 ???? do jednej lagi????

: 28.12.2005 23:46:14
autor: lukasz_olawa
Dość dużo. Nie wiem ile to jest w mililitrach ale jak napełniam go olejem to leje ponad 3/4 objętości dużego pojenmika po kefirze.

: 29.12.2005 01:01:42
autor: szopen
czesc ! kup sobie dobry olej do automatycznych skrzyn biegow i bedziesz zadowolony, nie wszytskie oleje do instalacji hydraulicznych w tym samochodowych dobrze dzialaja w rowerze, szczegolnie w tlokach wiec nie polecam, automat bedzie git pozdr

: 29.12.2005 13:26:21
autor: wookie85
szopen eee jakis przyklad moze ?

na stronie marcoka sa tabele z iloscia oleju trudno glowa ruszyc ? ....

: 30.12.2005 00:58:25
autor: szopen
eee, przyklad konkretnego oleju ? one wszytskie sa bardzo podobne a dodatkowo maja swoja klase bo do automatu nie leje sie hipolu ;) takze marka jest bez znaczenia, ja mam mercedes-benz ;)

: 30.12.2005 08:49:05
autor: wookie85
szopen a jak z gestoscia tego oleju np. ? jest jakis wybor ?

: 30.12.2005 15:30:46
autor: szopen
wyboru raczej niebardzo, tzn napewno sie miedzy soba troche roznia ale raczej nie sa opisywane pod wzgledem gestosci, dla mnie to jest ok 10W musisz poprostu sprobowac

: 30.12.2005 16:03:28
autor: Furmek
szopen - a nie lepiej kupic olej do amortyzatorow ? sporo jest tego na rynku, vavoline, motul, amortyzol, castrol, rockshox, marzocchi.
Dwa ze podaje sie lepkosc oleju a nie jego gestosc i oleje do amorow zazwyczaj produkowane sa o roznej lepkosci. Marzocchi stosuje 7.5 (zeby sie nie dalo tak latwo kupic zamiennika ;) ) pozatym oleje do skrzyn biegow sa przystosowane do pracy w okolicach 50 - 100C a amory raczej takiej temperatury nieosiagaja. I dla porownania lepkosc oleju do automatow castrola to 36.8 mm^2/s a oleju do amorow rowniez castrola o lepkosci 10W to 13mm^2/s (oczywiscie obu w 40C), to rodzi pytanie : jaki Ty masz amor ze tlumienie ci normalnie dziala ?
Ja osobiscie pozostaje przy olejach robionych specjalnie pod amortyzatory

: 30.12.2005 16:52:05
autor: szopen
Furmek pisze:szopen - a nie lepiej kupic olej do amortyzatorow ? sporo jest tego na rynku, vavoline, motul, amortyzol, castrol, rockshox, marzocchi.
Dwa ze podaje sie lepkosc oleju a nie jego gestosc i oleje do amorow zazwyczaj produkowane sa o roznej lepkosci. Marzocchi stosuje 7.5 (zeby sie nie dalo tak latwo kupic zamiennika ;) ) pozatym oleje do skrzyn biegow sa przystosowane do pracy w okolicach 50 - 100C a amory raczej takiej temperatury nieosiagaja. I dla porownania lepkosc oleju do automatow castrola to 36.8 mm^2/s a oleju do amorow rowniez castrola o lepkosci 10W to 13mm^2/s (oczywiscie obu w 40C), to rodzi pytanie : jaki Ty masz amor ze tlumienie ci normalnie dziala ?
Ja osobiscie pozostaje przy olejach robionych specjalnie pod amortyzatory
cos jakiejs dziwnej teori naprodukowales ;) wlej zobaczysz

: 30.12.2005 17:02:23
autor: szopen
nie wiem z kad te parametry, nie znam sie, z praktyki moge tylko powiedziec ze oleje typu atf bardzo dobrze sie do tego cely nadaja, szczegolnie w niskich temperaturach z tym ze troche kosztuja

: 30.12.2005 17:26:10
autor: freeride123
kurde kazdy olej prawie to samo ja mam castrol kup dwa jeden 5w a drugi 10w i i jako ze masz unior 03 masz regulacje to zmieszaj olej i wyjdzie ci 7.5 w taki jak marcoch orginalnie leje ( chyba ze wazysz mniej niz 70 kg to radze wlac tylko 5w i praca bedzie zajbista)

poprawione zeczywisie w5 i w7 to nie 7.5 :)

: 30.12.2005 18:04:39
autor: wookie85
z 5 i 7 bedzie 7,5 ? ;]

: 30.12.2005 18:21:54
autor: Furmek
szopen pisze: cos jakiejs dziwnej teori naprodukowales ;) wlej zobaczysz
Nie dzieki, po doswiadczeniach jakie zafundowal mi zamarzajacy olej silnikowy ktory wlalem do Z1MCR wieki temu staram sie wlewac do amorow oleje przeznaczone do amorow :D
pozatym boje sie ze oleje innego przeznaczenia beda zawieraly jakies dodatki ktore moze i dobrze sie sprawdzaja w skzyni biegow czy w silniku ale skonsumuja te smiesznie niemetalowe slizgi ktore marzocchi stosuje

: 30.12.2005 18:42:20
autor: flaming
sorry ze nie w temacie ale ktoś tam napisł ze junior 03 ma rególacje ??? jak sie rególuje ?? poprzez zmiane oleju (tak mi powiedział poprzedni właściciel)??

chodzi o rególacje tłumienia

Pozdro

: 30.12.2005 20:22:08
autor: hi men
junior 03 ma reg. napreżenia wstpenego (pokretla na koronie) i tłumienia powrotu ( czarne pokrętło na dole )

: 30.12.2005 21:19:28
autor: lukasz_olawa
hi men pisze:junior 03 ma reg. napreżenia wstpenego (pokretla na koronie) i tłumienia powrotu ( czarne pokrętło na dole )
Regulacja naprężenia wstępnego rzeczywiście jest na górze ale regulacja tłumienia nie jest tak jak piszesz na dole bo tak jest w Super T. W Juniorze jest wewnętrzna regulacja tłumienia czyli trzeba odkręcić korki i długim imbusem wkręcać albo wykręcać śruby od tłumienia w każdej goleni.

: 30.12.2005 21:46:17
autor: hi men
no dobra moze faktycznie :P wiem ze reg. tłumienia jest na dole w jednopółkach (drop offie, dj1). Skoro w juniorze jest inaczej to sorry.