Strona 1 z 1

Bomber Z5 - pyt. odnosnie serwisu

: 17.06.2004 18:07:38
autor: Swedish_Chef
Wlasnie zabieram sie do mojego pierwszego serwisu sedziwego bomberka z5 2001 coil 100mm (wczesniej byl serwisowany, ale nie przeze mnie)

Mam jednak pytanko, coby czegos nie popsuc... :)

Czy przed wykreceniem korkow na koronie trzeba odkrecic sruby regulujace naprezenie wstepne (te pod gumowymi zaslepkami) lub jakos odpowiednio je ustawic?

Czy da sie jakos zlikwidowac minimalny luz, ktory wystepuje na goleniach? Moze przez dokrecenie dolnych srub? (a moze mi sie tylko wydaje, ze wystepuje... :) )

A teraz coby podtrzymac dyskusje :)
Jaki olej lejecie panowie do bomberow i czym najlepiej wyczyscic wnetrznosci?

Z gory dzieki za pomoc.

: 17.06.2004 18:20:18
autor: Chrabał
a) Przy rozbieraniu amorka pokrętła ustawiasz na minimum.
b) Ważną rzeczą przy ponownym składaniu całości jest dokręcenie śrub od dołu Z CZUCIEM. Czujesz opór i dajesz se dalej siana, jeśli przesadzisz to możesz zerwać gwint w plastikowym tłumiku, w który te śruby się wkręcają.
c) Luz na goleniach można zlikwidować wymieniając tuleje ślizgowe, po których poruszają się golenie górne.
d) Najlepszy jest oryginalny olej Marzocchi, który miewają serwisy. Z innymi wynalazkami bywa różnie. Jesli chcesz wlać olej motocyklowy to lepiej zainwestować i kupić coś dobrej firmy (Shell czy Motorex), a nie wlewać jakiś badziewi typu Amortyzol za 5 zeta.

: 17.06.2004 18:47:03
autor: Swedish_Chef
Dzieki za szybka odpowiedz.

A orientuje sie moze ktos jaki jest koszt wymiany tych tulei slizgowych i gdzie je mozna dostac (najlepiej w Wawie)?

A przy okazji: Gdzie w Wawie serwisuja w miare profesjonalnie bombery?

Pozdrawiam