Strona 1 z 2
Sherman slider vs. Sherman Flick qr20
: 11.01.2006 17:58:25
autor: Lights
Witam. Zastanawiam się nad kupnem jednego z ww. amortyzatorów. Slider byłby na zwykłą oś a Flick tak jak w temacie na qr-kę. Czy ich praca bardzo się różni?? Na korzyść którego z nich?? Czy brak qr-ki w sliderze to duży mankament?? Którego byście wybrali?? Co do ceny to obydwa mogę dostać w zbliżonej cenie.
A jeszcze jedno czy istnieją jakieś adaptery z qr20 na zwykłą oś??
: 11.01.2006 20:00:28
autor: konex
Są adaptery z QR20 na 10mm. Np. w piastach DaBomb, Reborn, Funn BigBertha. Ewentualnie możesz próbować dorobić.
Sherman Slider to 2półkowy Shermi Flick, więc przypuszczalnie działają tak samo.
: 11.01.2006 20:32:29
autor: Lights
konex Nie dokońca ponieważ flick ma tłumienie tpc , a slider spv
: 11.01.2006 20:34:25
autor: konex
Lights Są dwie wersje Sliderka. Wydaje mi się że mylisz Slidera ze Sliderem Plus. Slider zwykły był dostępny na pewno w wersji 150mm czyli odpowiednik Flicka. Ten z SPV to 170mm skoku, wyższa wersja i chyba następca.
: 11.01.2006 20:45:47
autor: Durf
po pierwsze to manitou nie ma qr20, wyjaśnienie:
"QR20 - system mocowania sztywnej osi w Marzocchi za pomocą zacisków - szybkozamykaczy - podobnych do tych przy sztycach.
Hexlock - system stosowany przez Manitou - oś jest na jednym końcu sześciokątna w przekroju, przez co nie obraca się i można ją "ściągnąć" za pomocą śruby z drugiej strony." - text chrabała jakby coś.
a co do amorka to raczej wziołbym(moze juz niedługo wezme ;P) flicka, bo dwópółka ze 170mm i ze zwykłą osią jakos słabo mi sie widzi.
: 11.01.2006 20:55:08
autor: Wooyek
Ja tez bym bral Flicka (i tak w sumie zrobilem ;)), bo jednak 2 polki ograniczaja - zwlaszcza w przypadku Slidera, ktory ma stosunkowo wasko rozstawione golenie. No i mozna sobie rame powgniatac ;)
A Flick 150 ze sztywna oska bedzie mial sztywnosc wzorowa.
Durf => dzieki za przytoczenie cytatu, tak tez sie nad tym ostatnio zastanawialem ;)
: 11.01.2006 21:19:52
autor: Pedro 47
Durf pisze:po pierwsze to manitou nie ma qr20, wyjaśnienie:
"QR20 - system mocowania sztywnej osi w Marzocchi za pomocą zacisków - szybkozamykaczy - podobnych do tych przy sztycach.
Nawiasem mówiąc wycofany z powodu awaryjności.
W Manitou tez jest QR z tym że to jest dosłowne Quick Relase czyli piasta z młotylkiem :)
: 11.01.2006 21:25:30
autor: Lights
Moje pytanie nie dotyczy histori oraz poprawności nazewnictwa systemu mocowania koła, lecz porównania tych dwóch amortyzatorów. Napisałem qr20 dla mniej kapujących...
Czekam na dalsze opinie
: 12.01.2006 21:58:01
autor: konex
Zastanów się czy potrzebujesz na pewno 2-półke.
: 12.01.2006 22:01:05
autor: duffs
FLICK!! już ci mówiłem :P
: 12.01.2006 22:02:48
autor: konex
duffs I chyba Cię tu poprę. Sherman jest na tyle dobry, że po co 2-ga półka przy sztywnej osi, a ma tak wąskie lagi że to może być nawet mało komfortowe.
: 12.01.2006 22:31:21
autor: Lights
Czy aż tak wąsko jest?? A i to byłby slider plus...
Ale chyba rzeczywiście wybiorę flicka. A i koniecznie flicka ta brać?? na zwykłą będzie za wiotki??
: 12.01.2006 22:36:19
autor: konex
Lights Skoro Slider Plus jednak to tutaj powraca dylemat...:P Bo tu dochodzi SPV.
Nie będzie za wiotki na sztywną
Jest wąsko mniej więcej jak w Juniorze.
: 12.01.2006 22:39:31
autor: Lights
A czy w juniorze jest wąsko :D A może mi ktoś wytłumaczyć krótko i zwięźle czym się różnic tpc od spv??
: 12.01.2006 22:39:59
autor: Wooyek
Co do wiotkosci - skad mamy wiedziec jak, gdzie jezdzisz i ile wazysz? :| Jak katujesz go na trasach FR i wazysz 100 kg, to pewnie bedzie za wiotki. Jak nie, to raczej nie musisz sie martwic.
: 12.01.2006 22:40:55
autor: konex
Lights Moim zdaniem jest wąsko...ale może to dlatego że jedyną 2półką na której jeździłem w ostatnim czasie był Monster :P Poza tym to same 1póły A jak bujałem się na innych to wąziutko było, w Juniorze tymbardziej.
: 12.01.2006 22:41:15
autor: Wooyek
A co do dylematu, to ja i tak brałbym Flicka ze względu na wygodę. Poza tym teraz dżezi są jednopółkowce o dużym skoku, dwopółki sa passe ;P
: 12.01.2006 22:43:49
autor: Wooyek
Lights => z dobrze ustawionym SPV amor nie pompuje. TPC jest prostsze w konstrukcji, przez co teoretycznie trudniej popsuc i nie trzeba sie godzine grzebac z ustawieniami :P
Czyli jak na rowerze podjezdzasz i/lub masz daleko na miejscowke, to SPV sie przyda ;)
: 12.01.2006 22:43:53
autor: konex
Wooyek Poza tym te 150mm czy 170 w 2półce Shermanie to nie jest tak dużo.