Strona 1 z 2
streetówki przyszłości
: 17.01.2006 22:27:04
autor: azonic2006
Hey, co myslicie o takich ramkach jak UNION STREET BIKES, TONIC FALL GUY, NEMESIS PROJECT, GEEKHOUSE
http://www.unionstreetbikes.com
http://www.tonicfab.com
http://www.geekhousebikes.com/
http://www.unrealcycles.com/item.php?view=194
w róznych kombinacjach z opcjami:
- tylnie haki 110mm / 14mm (piasty bmx , bez hamulców tarczowych)
- mocowanie v-brejk / U-BREJK :)
- mocowanie pod rotory na ramie
- suporty spanish bb & mid bb oraz euro i bmx bb pod korby bmx głównie.
- geometria: krótki tył, przód średni (barspiny), kat główki (stromszy)
- ...
- co jest jeszcze nowościa?
-jaka jest optymalana wagi new school streetówki?
co myslicie o takich ramkach głównie o opcji 110/14 pod piasty bmx bez żadnych podkładek i wycinania haków na 14mm ,
jest jakies zaintereswoanie? myslicie że to sie przyjmie, że to przyszłosc,
są jacys chetni na kupno? a moze ktos ma cos takiego?
Adrian.
: 17.01.2006 22:38:16
autor: Paul
za bardzo sie przyzyczaiłem do tarcz zeby teraz kupować ramę tylko z pivotami. zresztą nie tylko ja. poza tym taki config to nic innego jak większy bmx...
: 17.01.2006 22:42:49
autor: lizzard king
: 17.01.2006 22:56:28
autor: Wooyek
Jak dla mnie totalny bezsens - jeszcze troche takich "nowosci" sie pojawi, swiatek rowerowy sie podekscytuje, az w koncu stwierdzi, ze rowery MTB do streetu staly sie... BMX-ami.
I w ten sposob wrocimy do korzeni - MTB w gory i do FR, BMX do streetu i dirtu. I porzadek bedzie zachowany i wszyscy beda zadowoleni :) Zwlaszcza, ze ceny "new schoolowych" ram streetowych oscyluja w granicach 1000zl (i duzo wiecej), a niezlych, kompletnych BMX-ow - jakies 1500 zl.
: 17.01.2006 23:41:27
autor: KOXX
wyrąbane są takie rzeczy :D piękne i wogóle :D.
aa sory za offtopic, ale orientujecie sie jaki rozstaw haków ma streetlegal ? mam piaste BMX i nie urzywam żadnych podkładek. aha i jaki jest w takich zwykłych piastach MTB z osią 10mm ?
: 17.01.2006 23:53:18
autor: Zvisu
Pierwsze to takie dziwne te rury takie chude i wogóle bieg jak do trialu dziwne to pozatym nie ma jak rowery składane pod własne potrzeby nic nie będize lepszego !!
: 18.01.2006 15:38:24
autor: kolo 19
jest jzu w sprzedazry pare ram pod osie 14 mm i niekoniecznie pod rozstaw bmx tylko stndart mtb 135 i sa tez piasty pod te ramy, zadna nowosc, i mysle ze tego bedzie jezdzic coraz wiecej
: 18.01.2006 16:31:28
autor: elnariel
http://www.geekhousebikes.com/images/frame_main.jpg
- coś pięknego ...
http://www.unionstreetbikes.com/image_1 ... C01112.JPG
- tutaj jeszcze ładniejszy kolor
Ahh... Co ja bym dał zebym mógł jeździć na takim bike'u.
Paul niezgodze się z tobą. Teraz z braku kasy jeżdze na bmx i marze o powrocie do mtb, mimo iż jeździ mi sie na bmx naprawde zajebiście. Ale chciałbym też nawet na streetówce móc wjechać w las...Pojechać z kumplami na zwykłych bike'ach na wycieczke na jakeiś hałdy i przy okazji zaliczyć jakąs piękną traske. Porzucać bułką w rybaka... To były czasy. A na bmx tylko ćwicze tricki i nie ma już tego klimatu :P
: 18.01.2006 18:09:26
autor: xprot
: 18.01.2006 18:27:31
autor: ~Plitlanek~
Z tego co wiem to Birol chce zrobić coś na kształt tych ram i sprzedawać za około 500zł :]
: 18.01.2006 18:39:07
autor: kali
Wooyek zgadzam się z tobą w 100%.
Jakbym jeździł w mieście i na dircie, to brałbym BMX'a...ale nie jeżdżę, więc mam to w d-pie.
W czym taka streetówka jest lepsza od iksa? Chyba w niczym, poza tym, że byćmoże fajnie wygląda, ale to kwestja gustu...
Oczywiście żyjemy w wolnym kraju (przynajmniej teoretycznie;), więc niech każdy kupuje co mu się podoba i na co go stać.
: 18.01.2006 19:22:03
autor: freeride123
według mnie nic specialnegpo bardzie odchudzone ramy z cro mo i nie ma tarczy a jak rotor na v-ałki włozyc to nic nie chamuje i bik zmieni sie w bmx gdzie nie uzywa sie hampli lepiej poprostu kupic rotor hydrauliczny trick stuff-a i smigac a co do piast na 14mm to predzej i tak ramy padaja niz jak ma sie dobra piaste na standardowe 10 ( mówie o takich z pełno osia np reborna a nie takiego coster ss ) a łancuch od bmx zaden problem pegi tez nie
: 18.01.2006 21:36:01
autor: Krzywy
widzieliscie ten rowerek perva? w katalogu biek action byl... ten pomysl wcale nowy taki nie jest ;P
erenes ladnego suba z goldlabelem pokazal ostatnio ;)
: 19.01.2006 01:41:20
autor: peys
Pewnie że streetówka powinna być pod ośkę 14 / 110 żeby nie wpierdalać podkładek, i suport bmx. Jak ktoś chce przerzutki i tarczę niech kupi sobie coś w rodzaju suburbana i będize zadowolony.
Swoją drogą rzeczywiście mogłem sobie kupić bmx , bo wszystko idzie w tym kierunku, ale streetlegal mi odpowiada.
: 19.01.2006 11:08:48
autor: 667
: 19.01.2006 12:02:22
autor: Wooyek
667 pisze:a to sia nazywa POSTĘP, a nie zjadanie wlasnego ogona wujek
Jesli to bylo do mnie, to nie musisz mi mowic, jak to sie nazywa. Bo teraz z tego wynika, ze szczytem postepu sa BMX-y, bo prosto w ich kierunku ten Twoj postep zmierza.
Jak juz tak sie nazw uczepiles, pomysl, co napisales:
postep wedlug PWN: "ciąg procesów, zmian zmierzających ku stanowi coraz doskonalszemu, coraz lepszemu; rozwój, polepszanie się, doskonalenie się"
Zastanow sie teraz, co jest bardziej zaawansowane, doskonalsze:
- amortyzator (z dokladnymi regulacjami, wykonany czesto ze stosunkowo zaawansowanych materialow, jak stopy magnezu), czy stalowy, sztywny widelec?
- przerzutki, czy singlespeed?
- rama z nowoczesnych stopow aluminium, czy stal z typowymi dodatkami stopowymi?
- hydrauliczne hamulce tarczowe, czy ledwo spowalniajace U-Brake'i?
Nazwalbym to raczej powrotem do korzeni - bo w koncu ludzie zaczynaja zauwazac, ze do dirtu i streetu rozwiazania z BMX-ow sa wystarczajaco dobre, zeby nie gonic za "postepem".
: 19.01.2006 12:13:13
autor: Krzywy
wooyek
'coraz doskonalszemu, coraz lepszemu'
nieznaczy to ze coraz bardziej skaplikowane - moze szczytem doskonalosci nie jestliczba bajerow najebanych tylko prostota i maksymalna wytrzymalosc to szczyt doskonalosci :> ?
ale tez jestem zdania ze streetowki mtb to niedlugo beda bmx 24' (juz sa?) badz duze bmx z amorem...
a w sumie? czy trzeba bmx i mtb rozdzielac?
w bmxach montuje sie teraz korby na euro bb i 10mm i 36 szprych ala mtb - a w mtb oski 14 i usa bb...
coz, czemu tak jest to ja nie wiem :P
: 19.01.2006 12:36:16
autor: Wooyek
Cszyvy pisze:'coraz doskonalszemu, coraz lepszemu'
nieznaczy to ze coraz bardziej skaplikowane - moze szczytem doskonalosci nie jestliczba bajerow najebanych tylko prostota i maksymalna wytrzymalosc to szczyt doskonalosci :> ?
Prostota, wytrzymalosc - jak najbardziej, to sa elementy doskonalosci. Ale chyba nie musze mowic, ze caly postep, jaki sie toczy (nie tylko w rowerach!) jest podporzadkowany przede wszystkim jednemu: PRAKTYCZNEMU ZASTOSOWANIU! A wiec rower nie tylko musi byc prosty i wytrzymaly, ale przede wszystkim dobrze dzialac.
I o ile w przypadku piast na gruba oske co do tego nie ma wiekszych watpliwosci (predzej co do ich szerokosci), to juz co do braku przerzutek takie sa - bo rower staje sie moze i prostszy, ale na 100% mniej uniwersalny (zreszta akurat Ty powienienes o tym wiedziec ;)). A juz hamulce i amortyzacja? Sam sobie odpowiedz...
: 19.01.2006 13:02:27
autor: 667
Wujek, jesteśmy na stronie rowerowej poświęconej szeroko rozumianemu MTB (extremalnemu, niech będzie ;)),a forum to według PWN:
" 1. miejsce publicznych wystąpień, przemówień
2. spotkanie, zebranie poświęcone omawianiu spraw z określonej dziedziny"
W związku z tym mam prawo do własnego zdania i mam prawo się z Tobą nie zgadzać. Fakt czerpania elementów jazdy, technologi wykonywania części, podpatrywania pewnej stylistyki części rowerowych od "mniejszych"
braci JA nazywam "postepem" ;), inni kradzieżą, a jeszcze inni krokiem wstecz. Mają do tego prawo.
Cszyvy pisze:w bmxach montuje sie teraz korby na euro bb i 10mm i 36 szprych ala mtb - a w mtb oski 14 i usa bb...
Może gdzieś na forum bmx'owym jest prowadzona dyskusja że BMX zbliża sie do MTB? ;)
Cszyvy pisze: czy trzeba bmx i mtb rozdzielac?
JA uważam że nie trzeba. Chodzi w końcu o przyjemność z jazdy, nieważne kto ile ma cali w kołach, itd.
Pozdr