Strona 1 z 1

Piasta i przerzutka w jednym ??

: 26.02.2006 14:51:26
autor: tam
czesc, czy ktos wie jakie sa jeszcze inne piasty z zintegrowana przerzutka, czy jest tylko Rohloff? Ktos tego probowal wogole?
Dzieki za wszelkie wiadomosci
pozdrawiam

: 26.02.2006 15:09:51
autor: Grzesiu
sram shimano w **** tego jest

: 26.02.2006 16:02:08
autor: Krzywy
grzesiu jestes pewien?? nie widzialem wsrod shimano tego patentu...

: 26.02.2006 16:07:44
autor: Wiktor
Shimano Nexus 8 biegowa na Allegro nówka z gwarancją około 300zł. Jeżdziłem na niej zamontowanej w trekingu i posiada dość duży zakres przełożeń.

: 26.02.2006 20:34:52
autor: Wooyek
Zdecydowana wiekszosc piast wielobiegowych jest przeznaczona do rowerow miejskich i trekkingow, przez co maja one wbudowany hamulec. Wyjatkiem chyba faktycznie jest Nexus, ale nie wiem, jak z ich wytrzymaloscia - ja tam bym nie ryzykowal, choc idea jest szczytna ;)

Ja tam czekam, az rozpowszechnia sie przekladnie umieszczone w ramie - testowane teraz konstrukcje sa tak banalnie proste, ze raczej za pare lat powinno sie to pojawic na rynku. Miejmy nadzieje...

: 26.02.2006 20:50:06
autor: szela
Shimano, Sachs lub Sram, Archer - jest tego trochę i powiem że taki Nexus 8 nieźle działa. Jak zapewniał przedstawiciel Shimano nie rozkręca się tego i nie smaruje przez 5 lat ( no nie wiem ). Waga trochę tego jest ale masz sztywny łańcuch, nie wyrwiesz przerzutki haka nie złamiesz wydaje mi się że do zjazdówek nadało by się tylko rozwiązać problem z ham. tarczowym ??

: 26.02.2006 20:57:04
autor: kyrys
no własnie jest to bardzo dobre rozwiązanie bo łaczy zalety singla i przezutki z tym ze piasta sama jest droga , ale i tak wychodzi mniej niz kaseta, przezutka, manetka, ewentualny napinacz ale czy wytrzymalsza??
jest jakaś wogłule na sztywną oś? i pod tarcze?

: 26.02.2006 21:50:44
autor: szela
http://www.rohloff.de/en/products/speedhub/index.html

chyba w 62 nr Bike Action był prezentowany fulik z paistą z biegami wew.
Natomiast jak by się postarała jakaś firma to można by niezły sprzęcik stworzyć i zarazem niezawodny.

Ciekawa sprawa takich piast to zmaian biegów bez konieczności kręcenia korbą ( nie można pedałować podczas zmiany biegów - może to spowodować niezazębianie się przekłądni i zębatek wew. piasty i jej szybsze zużycie) dobre rozwiązanie podczas podjazdów. w normalnym systemie podczas zminy biegów na wyższe ( i pod góre) łańcuch sie naciąga automat też cierpi czasami nie przerzuci wszystko zgżyta a t takiem piaście nie było by problemu.

popieram kyrysa to dobre rozwiązanie tylko albo drogie albo nie do końca dopracowane

: 26.02.2006 22:24:19
autor: Wooyek
Co do Rohloffa to bodajze na www.rower.com jest test tej piasty pod katem MTB. Chyba, ze czytalem to w jakims starym bikeBoardzie...

Problem w tym, ze cena takiego cacka jest jak na nasze bidne warunki co najmniej wysoka... :( Mysle, ze koszt produkcji przekladni "ukrytych" w ramach jest ZNACZNIE nizszy, a zalety pozostaja te same:
- mozliwosc zmieny przelozen podczas jazdy "z rozpedu" (bez pedalowania)
- sporo lepsze wywazenie roweru (praktycznie wszystkie elementy sa polozone blisko osi roweru) - choc to raczej zauwaza prosi (ktorzy jednak uwazaja ten aspekt za najwieksza zalete tego typu rozwiazan)...
- brak napinaczy lancucha i brak jego trzaskania na dziurach itp.

Na korzyst Rohloffa przemawia chyba jednak sporo wiekszy zakres przelozen...