Strona 1 z 1

wyciek z DJ I '04:/

: 01.03.2006 21:47:12
autor: kubanczyk
Hej

Panowie (a moze i panie:)) mam taki problem. Ostatnimi czasy rozebrałem sowjego DeJota i zalałem go olejem 5W. Fajnie chodzi, byłem cały happy ale zauwazyłem jedna wkur... niepokojaca rzecz. Mianowicie jak posmigam troche na biku i odstawie go w jego miejsce spoczynku to po paru godzinach wyciska mi olej z uszczelki. Rower stoi i olej sam wycieka:| co dziwne podczas jazdy tego nie zauwazłem... i jeszcze "pod góre" go wyciska:| Cieknie mi po pancerzu z tarczy i kapie na podłoge. Jak mi zaleje klocki to pozamiatane:/

Miał ktos podobna sytucje? Jak sobie z tym poradził?!

Dzieki

EDIT:

Zapomniałem dodac ze amor chyba nie ma przejchanych nawet 500km. Uszczelki tez sa git


EDIT:

Dzisiaj przed pojsciem na bika przyjrzalem sie temu raz jeszcze. Po posklejaniu paru faktów do kupy okazło sie ze sie myliłem. Z usczelka olejowa i kurzowa jest wszystko ok. Zmylił mnie olej zbierajacy sie na niej.

Olej cieknie spod korka:/ po pancerzu z hebla i po goleni. To co płynie po pancerzu kapie sobie na podłoge a to co po goleni zbiera sie na uszczelce.

Podczas składania amora do kupy nie zwróciłem uwagi i gwintem korka sciałem polowe usczelki (pretensje moge miec tylko do siebie:/) i teraz olej cieknie. Musze takiej poszukac, wymienic i bedzie ok.

Rada dla tych którzy serwisuja swoje amory. Wkrecajcie ostroznie korki i patrzcie czy usczelka sie układa w gniezdzie. Jezeli sie nie ułozy odpowiednio to scina sie ja gwintem i po zawodach.

Dzikie chłopaki za pomoc:)

: 01.03.2006 22:02:38
autor: Ajz
5w to bardzo gęsty czy bardzo zadki olej? mi sie wydaje ze żadki, moze wlasnie dlatego wycieka. pozatym w domu jest cieplej niz teraz na dworze, pewnie to tez ma jakiś wpływ. pozdro

: 01.03.2006 22:04:36
autor: kubanczyk
rzadki. ale to nie pasuje... bo z prawej lagi nic mi nie cieknie i trzyma sie elegancko a lewa cieknie jakby miała...:/

: 01.03.2006 22:25:22
autor: kubawaldek
ciezka sprawa moze jak go rozbierales to uszkodziles uszczelke, teraz podczas jazdy olej sobie chodzi po goleni i jak potem stawiasz bika to splywa na dol i zatrzymuje sie na uszczelce ??

: 01.03.2006 22:38:56
autor: kubanczyk
chyba bede go musiał znowu rozebrac.. ku wa zas wydwac kase na olej:/

a istnieje mozliwosc zeby uszczela sie "podwineła" i nie przylegała na całym obwodzie goleni? Moze jak wyciagne lagi i ostroznie wsadze spowrotem to bedzie ok? Musze nad tym posiedziec

: 02.03.2006 07:37:29
autor: andrut
pewnie zrzuciłeś tą gumkę metalową , tą która jest w środku...
na uszczelce(chyba to się nazywa simering), nie chodzi o tą zewnętrzną metalową gumę ale o tą która jest w środku...

: 02.03.2006 07:41:34
autor: bloszek
może być tak że uszczelka jest walnięta już... A wyjmowałeś usczelki??
Sprawdź czy wszystko robisz zgodnie z moim poradnikiem ;) topic przyklejony...

Wyciagałeś uszczelki czy nie??

: 02.03.2006 09:07:19
autor: kopcik
u mnie w duro tez wycieka olej:D z prawej goleni (tam gdzie jest kardridz z olejem) i z lewej(tam gdzie jest sprezyna z elastomerem:D)jak postawie w pokoju przychodze rano a tu pare kropelek oleju sobie lezy na podlodze:/

: 02.03.2006 09:22:34
autor: metalbeast
kubanczyk pisze:Ostatnimi czasy rozebrałem sowjego DeJota i zalałem go olejem 5W
a pytanie podstawowe, syntetyk, mineral czy pol/pol ?
kumplowi judy po zalaniu mineralnym tez rzygala w ten sposob.
osobiscie mialem 5w w DJu i nie bylo problemow. za to mial lepszą prace.

: 02.03.2006 09:24:52
autor: metalbeast
kubanczyk pisze:chyba bede go musiał znowu rozebrac.. ku wa zas wydwac kase na olej:/
jak nei chcesz kasy na olej wydawac, odwroc rower dogory nogami, poruszaj dolnymi porzadnie tak zeby caly olej sciekł do lag i zdejmij dolne. sprawdz uszczelke. dobry sposob ,sam tak robilem ;]

: 02.03.2006 11:37:28
autor: za0_DR/FR
Najbrawdopodobniej masz walniętą uszczelke wewnętrzną (olejową), łatwo ją uszkodzic podczas wkładania górnych goleni do dolnych, lub tez możliwe jest że zleciał ci simering z uszczelki i dobrze jej nie zaciska na goleni. Problemem moze byc jeszcze olej pomiędzy uszczelką olejową a kurzową i dlatego sobie wylatuje pozostałośc jego, pojeździć na raze może po pewnycm czasie przestanie żygać jak cały olej spod kurzowej ucieknie (miałem kiedys tak samo). Teraz jak rozbieraj i składam dj to czyszcze szmatką ta lukę pomiędzy kurzową a olejową.

A to że olej ci ucieka jak bik stoi to mozę być jeszcze to ****** air assist, masz nieszczelna uszczelke do tego powietrze pod ciśnieniem w amorku i problem gotowy. Olej sobie ucieka.

Jak będzie chciał wymieniac uszczlki to nie kupuj żadnych zamienników bo one są o kant dupy rozbić i kasa niepotrzebnie wydana. Kupuj orygnały może i drogie ale ale na pewno lepsze od zamienników.

Jak byś chciał coś wiedzieć to wal na gg: 2793202

: 02.03.2006 12:04:25
autor: andrut
za0_DR/FR początek napisałem taki sam:D

: 02.03.2006 12:11:15
autor: za0_DR/FR
andrut Lajcik nienapinaj sie tak. Napisałem wszytko co wiem żeby było w kupie i nie trzeba było latac po całym temacie.

: 02.03.2006 12:16:19
autor: andrut
lajt ale wiesz czepiałeś się mnie w jakimś tam temacie więc masz ripostę:D peace