Strona 1 z 1

Clark's Clim 8

: 11.03.2006 13:49:17
autor: Konradek
Co myslicie o tym hamulcu ?? Chciałem kupic go na tył z tarcza 180mm. Jak myslicie dobra bedzie modulacja i siła ?? Jak ktos posiada ten hamulec to prosze o jakies info. :)

: 11.03.2006 13:52:29
autor: Sulring
Hmm ja mialem przyjemnosc jezdzic na ty mhamulcu i byl bardzo fajny. Sila podobna do gerimeci sys 8. Modulacja tez. Wedlug mnie super hampel zwlaszcza na tyl.

: 11.03.2006 14:03:26
autor: droopy1
czesc mam ten hamulec tez na tyle i przez 3 miesiace urzytkowania 4 razy był reklamowany , poniewaz puszczał ojel, dopiero za 4 razem wymienili mi klamke , ale problemy sie nie skonczyły poniewaz nie hamował tak jak powinien musiałem wymienic klocki i odtłuscic tarcze i po 4 miesiacach problemów w koncu dział . Kilku mojich znajomych tez miało problem z klamka ale jak kupisz nowy to zawesze masz gwarancje wiec jak cos to ci naprawia. Ale za ta kase przynajmniej modelu z 2005 roku nie polecam nie wiem jak ten na 2006 .

pozdro

jak chesz wiecej info odezwij sie na gg 9127716

: 11.03.2006 14:14:05
autor: Konradek
a co było by lepsze Avid Juicy 5, Hayes El Camino czy moze Hope M4 ??

: 11.03.2006 16:09:20
autor: Konradek
albo inaczej :) Myslice ze opłaca sie wymienic Hayesa MX1 na Clim 8 ??

: 11.03.2006 18:39:53
autor: Sulring
KonradekMysle ze nie. Hayesik fajnie dziala i na tyle nie trzeba nic duzo mocniejszego ;]

: 12.03.2006 10:03:44
autor: Konradek
mam jeszcze jedno pytanie, znalazłem taki opis tego hamulca na stronie rowerowy.com

Testowane według standardu DIN Plus (najwyższe wymagania dotyczące hamulców)
Hydrauliczny system hamulców CLIM8 ma 6 tłoków, 2 wewnętrzne o średnicy 9 mm i zewnętrzne po 14 mm i 18 mm średnicy.

System pracuje w następujący sposób: w chwili pociągnięcia za drążek hamulca dwa 9 mm tłoki dociskają do tarczy hamulca, następnie milisekundę później, dociska 14 milimetrowy tłok zewnętrzny a następnie 18 milimetrowy. W ten sposób powstaje wydajne hamowanie pulsacyjne podobne do systemu ABS w samochodzie.

Blokowanie
Niektóre hydrauliczne systemy często się blokują, lecz system CLIM8 za pomocą pulsacyjnego systemu hamowania nie blokuje sie nigdy, przy zachowaniu takiej samej siły hamowania, cały czas pod kontrolą.

Pulsacyjne przemieszczanie się tłoków i pulsacyjna siła średnich tłoków wywołuje średnią siłę hamowania, która następnie zmieniana jest w pełna siłę hamowania za pomocą największych tłoków.

Przy powracaniu klocków do pozycji wyjściowej uszczelnienia ciągną tłok z powrotem, a klocki hamulcowe powracają do swojej pozycji wyjściowej, dzięki namagnesowaniu.

Materiał.
Materiał, z którego został wykonany system, to aluminium serii 7000, które wykorzystywane jest w przemyśle lotniczym, gdzie wymaga się dużej wytrzymałości przy małej masie. Aluminium serii 7000 jest jedynym materiałem, który wytrzymuje wysokie temperatury powstałe przy hamowaniu.
Części systemu CLIM8 są kute a nie odlewane.

Moze mi ktos wytłumaczyc na czym polega ten system ze klocki sa dociskane do tarczy pulsacyjnie ?? Tzn. ze jest mniejsza siła hamowania, czy wieksza ??
a i jeszcze co to znaczy ze ma 2 tłoczki wewnetrze i 4 zewnetrzne ? Z tego co przeczytałem to wynika ze ten hamulec nie blokuj koła, czy jak ?? Bardzo prosze zeby mi ktos to wyjasnił:)

: 12.03.2006 10:11:41
autor: Sulring
Konradek Te nie rozumiem zabardzo oco lazi, ale jak mialemn ten hampel to na poczatku czest oprzelatywalem przez kiere .;] To ma na celu zdaje sie zwiekszenie modulacji

: 12.03.2006 10:13:14
autor: Konradek
Sulring ja właśnie chce dac tego hampla na tył z tarcza 180 :) Jak ktos wie o co w tym chodzi to prosze o wyjasnienie :):)

: 12.03.2006 10:17:21
autor: patyk_lks
Konradekmoze to cos jak ABS, ze wciskasz z odpowiedniom i sla i Ci nie blokuje kola tylko zwalnia, a jak wcisniesz mocniej to pewnei sie blokuje.