Tłumienie odbicia - szybkość Duracza
: 12.03.2006 17:26:01
Witam!
Od razu napiszę, że chodzi o duro, ale nie tylko.
Wyjąłem uszczelkę z tłumika i wlałem gęstszy olej MOBIL.Amor odbija szybciej niż na początku ale nie wali w łapy. Tylko nie wiem, jaka powinna być docelowa szybkość odbicia amorka. Mogę zmieszać stary żadki olej z mobilem i wtedy będę mieć pośrednie gęstości.
To jest mój pierwszy ubijak i za bardzo nie wiem jak ma pracować.
Zrobiłem test:
a)bez oleju - amor odbija jak sprężynka od długopisu
b)z oryginalnym olejem - czuć że jest jakieś tłumienie,ale słabiutkie
c)z mobilem - tłumienie dobrze wyczuwalne
d)oryginalny olej i uszczelka - odbija jakby w amorze była margaryna
e)mobil i uszczelka - odbija z 2 sekundy od ugięcia czyli jakby w srodku był smalec.
WYJĄŁEM CIENKĄ SPRĘŻYNĘ Z KARTRIDŻA BO SIĘ NIE CHCIAŁ ZA BARDZO UGINAĆ PODE MNĄ.
Jest jakiś sprytny sposób, żeby sprawdzić czy mam odpowiednie tłumienie?
Od razu napiszę, że chodzi o duro, ale nie tylko.
Wyjąłem uszczelkę z tłumika i wlałem gęstszy olej MOBIL.Amor odbija szybciej niż na początku ale nie wali w łapy. Tylko nie wiem, jaka powinna być docelowa szybkość odbicia amorka. Mogę zmieszać stary żadki olej z mobilem i wtedy będę mieć pośrednie gęstości.
To jest mój pierwszy ubijak i za bardzo nie wiem jak ma pracować.
Zrobiłem test:
a)bez oleju - amor odbija jak sprężynka od długopisu
b)z oryginalnym olejem - czuć że jest jakieś tłumienie,ale słabiutkie
c)z mobilem - tłumienie dobrze wyczuwalne
d)oryginalny olej i uszczelka - odbija jakby w amorze była margaryna
e)mobil i uszczelka - odbija z 2 sekundy od ugięcia czyli jakby w srodku był smalec.
WYJĄŁEM CIENKĄ SPRĘŻYNĘ Z KARTRIDŻA BO SIĘ NIE CHCIAŁ ZA BARDZO UGINAĆ PODE MNĄ.
Jest jakiś sprytny sposób, żeby sprawdzić czy mam odpowiednie tłumienie?