Strona 1 z 1

co siesmaruje w rowerze??

: 28.03.2006 17:27:08
autor: berens
Witam, mam pytanko co sie smaruje w rowerze support mam na maszynach to chyba nei musze a pozatym co trzeba smarowac w rowerze i czy do tego smarowania moze byc finish line teflon?

: 28.03.2006 17:33:41
autor: Lord MaGiK I
smaruje sie cały naped (korbe kasete łańcuch)ja jak czyszcze bike to smaruje rure sterowa w w amorze smaruje tez amora sztycezeby łatwiej wychodziła piasty jeśli nie masz na maszynach można też srubki ale nie mam pojęcia po co:)

: 28.03.2006 17:33:51
autor: dhcyc
łancuch

: 28.03.2006 17:35:20
autor: berens
kurde wiem troche zle sie wyrazilem :P ze lancuh wiem korbe wiem amorka wiem ale amora to specjalnym smarem:P ale cos oproz tego :P

: 28.03.2006 17:41:29
autor: riva
Przy składaniu roweru czy przy jego użytku ?

Jeśli chodzi o składanie , to się smaruje mufę supportową , stery , amora - ale to trochę bardziej złożone...

A jeśli chodzi o użytek to tak jak wiesz... łańcuch ;p a jak jesteś wielkim fanatykiem to po deszczu możesz przeczyścić stery ;p

: 28.03.2006 19:59:46
autor: mrnezg
powinno sie smarowac lancuch, kasete (wolnobieg <lol>), i przerzute. Ja jeszcze smaruje korbe ;]

: 28.03.2006 20:10:22
autor: Chrabał
mrnezg pisze:powinno sie smarowac lancuch, kasete (wolnobieg <lol>), i przerzute. Ja jeszcze smaruje korbe ;]
A po co niby smarować kasetę i korbę? tam nie ma żadnej ruchomej części. Wystarczy że się wyczyści wszystko ładnie i da po jednej kropli smaru (np właśnie FinishLine'a) na każde ogniwo łańcucha. Ewentualnie można kropnąć troszkę na sprężynę tylnej przerzutki, ale to bez przymusu. I TYLE :)

: 28.03.2006 20:12:54
autor: mrnezg
wies zja smaruje korbe tylko jak sie w niej zgromadzi sporo piachu i to nie smarem tylko WD-40 czy Brunoxem zeby to wszystko wyplynelo i nie skrzypialo pozniej. ;]w roli scislosci ;]

: 28.03.2006 20:54:57
autor: karwos
ja smaruje wszystkie gwinty oprocz srub od tarczy, isis, lancuch, sztyce. na szczescie mam singla wiec przerzutki mi odpadaja:)

: 28.03.2006 21:46:11
autor: felek
Lord MaGiK I śrubki się smaruje po to, aby łatwiej i mocniej można je było wkręcić, dodatkowo wodanie dostaje się do środka i nie powoduje korozji.

: 28.03.2006 21:57:00
autor: MadCow
Co powoduje ze sroba sie nie zapieka.

: 28.03.2006 22:27:16
autor: Chrabał
To może tak dokładnie te podstawowe rzeczy:

- Smarem stałym smaruje się:
a) wszystkie rozbieralne łożyska (kulkowe, igiełkowe itp) czyli w niektórych piastach oraz w sterach.
b) łożyska ślizgowe kółeczek w przerzutce
c) gwinty pedałów i środka suportu oraz połącznie między tymi elementami - po to aby części te nie zapiekały się

- Smarem płynnym smaruje się:
a) łańcuch (po kropli na ogniwo)
b) linki przerzutek, hamulców itp

- Smarów w spray'u używa się do:
a) czyszczenia wszystkich elementów z brudu i starego smaru
b) "przedmuchiwania" pancerzy od przerzutki czy hamulców

- środki typu LockTite używa się do:
a) gwintów większości śrub (hamulce, tarcze ham.)
b) nypli - po kropelce na każdy od góry obręczy
wszystko to po to żeby to co nie powinno, nie odkręcało się samo z siebie.

PS: oczywiście każdy ma swoje sposoby i sprawdzone metody, więc to tylko przykład, ale za to praktykowany przez lata :)))

: 30.03.2006 18:11:04
autor: łukiś
posmaruj jeszcze powierzchnie pod gripami ... zeby lepiej sie slizgały

: 31.03.2006 07:15:00
autor: ata_jg
tylko jak smarujesz łańcuch to po JEDNEJ kropli na KAżDE ogniwo i łańcuch ma być posmarowany w środku a nie cały totalnie tłusty.

: 31.03.2006 13:18:37
autor: dhcyc
Na loogike pomyśl co potrzebuje smarowania. Wszyskie praktycznie elementy ruchome,, stery, wyjścia skąd linki wychodzą, pancerze od wewnątrz, łożyska piast często po zimie...aaaaaa po co ja to pisze. Chrabał, i wszysko jasne :P