Strona 1 z 1

Mikropęknięcia ?!

: 28.03.2006 17:30:47
autor: bomber694
chciałbym się was zapytać czy wiecie coś na temat mikropęknięć co to jest ?? kiedyś przeczytałem o tym w jakimś topiku i nie wiem o co chodzi bardzo prosze bez wypowiedzi typu poszukaj sobie nie bo za bardzo to nic nie ma z góry dziękuje za odpowiedzi pozdro

: 28.03.2006 19:29:16
autor: padix
pewnie chodzi o topic o małych "ryskach", a w rzeczywistosci peknieciach na koronie amortyzatorów... chodziło mniejwiecej o to że gdy podczas odlewu korony zostana tam "uwiezione" jakieś naprężenia, to po jakimś czasie musza one zostac uwolnione, i powstawają mikropęknięcia... nie pamiętam tego dokładnie ale z tego co wiem i z tego co było napisane, to takie mikropęknięcia powstałe w wyniku naprężeń przy produkcji dalej nie pękają, jak nie mam racji to poprawcie.

pozdro

: 28.03.2006 20:02:49
autor: MareKambo
Jeśli dobrze Cię zrozumiałem :) to:

Podczas używania sprzętu (rama, amor) atomy budujące ciało (w tym przypadku np. ramę) ulegają rozstrzepaniu i wymieszaniu, co mówiąc po krótce sumuje się mikroskopijnymi dziurami wręcz w ramie :) ale nie martwcie sie, potrzeba by ze 100 lat jeździć na ramie żeby sie totalnie rozpadła samowolnie.
Nie pisze tu o dużych przypierdoleniach jak urywa główki lub rozwala korony, wtedy to już odporność sprzętu się liczy

: 28.03.2006 20:58:28
autor: bart.ek
Ja się tam nie znam ale wydaje mi się , że jakbyś rezszczepił atom w ramie to daleko byś nie pojechał Ale za to daleko byś poleciał :]

: 28.03.2006 21:07:55
autor: padix
chodziło mi bardziej o jakieś krzywe zlanie i w fałdach mogą powstawać naprezenia które musza sie uwolnić

: 28.03.2006 21:15:32
autor: idolek
Mikropekniecia ,a raczej pekniecia o ktorych tu mowa maja rozne zrodla,najczestszym sa wady odlewnicze typu wtracenie lub pory na ktorych dochodzi do koncentracji naprezeni i na powierzchniu ujawniaja sie w postaci rys lub poprostu zmeczenie materialu czyli jego slaba odpornosc w tym przypadku na kruche pekanie. Innym zrodlem moze byc zla obrobka cieplna przy produkcji ale raczej bym to wykluczal.

: 29.03.2006 16:08:19
autor: bomber694
a jeśli ma sie coś takiego np na koronie to można chyba jeszcze długo jeżdzić nie ??

: 29.03.2006 18:52:07
autor: idolek
Zalezy czy pekniecie bedzie penetrowac dalej czy moze cos zahamowalo jego propagacje. Jedno jest pewne w tym miejscu material bedzie slabszy niz w innych i moze sie zdazyc ze polameisz korone,dodam ze material peka powyzej predkosci dzwieku wiec lepiej kontroluj od czasu do czasu swoje pekniecie bo jak juz calkiem peknie to po filipku

: 29.03.2006 23:48:10
autor: KaKTuSSS
mikropęknięcia to jest taka siatka pęknięc którą widać np po użyciu takiego specjalnego płynu (nie wiem jak się to zwie, użył tego w każdym razie spawacz żeby dowiedzieć się jak bardzo zaawansowane jest spękanie), to co można gołym okiem zauwazyć to poprostu pęknięcia ...

: 30.03.2006 02:29:25
autor: bartec
sa rysy i pekniecia... mikropekniecia to jest takie cos co jestpomiedzy tym i tym ;]

: 30.03.2006 07:00:48
autor: idolek
mikropekniecia sa to pekniecia w skali mikro czyli rozwarstwienia granic miedzyziarnowych w polikrysztalach czyli defekty liniowe. Mozna je ogladac przy uzyciu mikroskopu optycznego. Nieuzbrojonym okiem wszystko co widzimy to sa pekniecia.