Strona 1 z 2
Kiera z kompozyt/carbon do DH
: 15.04.2006 20:48:46
autor: Roman_Maxx
Czy ktos z kolegów ma jakieś doświadczenie z kierach z karbonu w zastosowaniu do DH?
Myślę o takim odchudzeniu maszyny ale mam wątpliwości co do wytrzymałości np. Easton Monkey Lite DH carbon - 710mm
: 15.04.2006 20:52:37
autor: konex
Roman_Maxx Bez sensu, masz koła 48-szprychowe Funna, Monstera i raczej ciężki sprzęt do FR a tu kiera z karbonu...nie ;P
Niby Monster powinien swoim 200mm amortyzować obciążenia idące na kiere ale zawsze jest to pewne ryzyko. Nie chciałbym być ryzykantem.
P.S. Też odchudzam swojego potworka z kiery ;) minimalnie, ale nie na karbon...
: 15.04.2006 20:59:49
autor: dandipl
lepiej wykrec sobie srubke z mostka albo wywal gabke z siodla , ale plastikowa kiera, bo tak to mozna nazwac to raczej pomylka jezeli chodzi o dh, przynajmniej dla mnie. jakos zelastwo to jest to !:D
: 15.04.2006 21:01:14
autor: Roman_Maxx
Mam w domu drugiego ridera, dużo lżejszego i to jego maszyna będzie odchudzana. A co do mojej maszyny, to też mi przeszło z pancernością, inne jest już tylne koło i nie ma Cromo kiery tylko Alu 6061 i wyrzymuje.
: 15.04.2006 21:35:59
autor: Zychu-wawa
no takie kiery sa lzejsze o 100-150gram mysle ze jesli chcesz tylko odchudzic to nie ma sensu
: 15.04.2006 21:37:14
autor: szakal
ja bym w zyciu nie ryzykowal kiere carbonowa do dh, balbym sie do xc nawet :P
: 15.04.2006 21:42:22
autor: wookie85
pomimo ze technika idzie do przodu i czasem nawet carbon jest mocniejszy od alu a lzejszy to jednak kupil bym w miare lekka alu kierownice
: 15.04.2006 21:58:03
autor: Chrabał
Roman_Maxx, Extra są te kiedy Eastona, gdybym tylko miał tyle kapusty to bym się nie zastanawaiał. Monkey Lite DH waży 210g czyli ze 2 razy mniej niż przeciętne kierownice do DH, albo i mniej - to się wydaje niewielką różnicą, ale jednak tu trochę, tam trochę i się kilo uzbiera, a to już odczuwalne.
Wookie, lekkie kierownice alu są w zdecydowanej większości przeznaczone do xc i są faktycznie bardzo delikatne. Bez wątpienia lepiej wybrać produkt karbonowy z przeznaczeniem DH niż alu przeznaczony do innej jazdy.
Wiadomo że to trochę duży koszt w stosunku do oszczędności masy, więc chyba zacząłbym od innych rzeczy, a to zostawił na później - jest wiele komponentów na których można dużo więcej zyskać wagowo i to dużo mniejszym kosztem, z tym że nie wiem dokładnie co tam Norbar ma w swoim rowerze i co można wymienić.
A tak swoją drogą to widzę że ten topik jest bardzo podobny do niedawnego na temat damperów i amorów powietrznych - większość tutejszych "specjalistów" łączy obie te rzeczy (karbon i amory gazowe) tylko z xc, a w rzeczywistości są one tak samo dobre jak i inne produkty. Skoro są przeznaczone do katowania i produkują je firmy Easton czy Ansewer (te są w Plusie), a nie jakaś kiepska firma, to znaczy że wiedzą co robią i tak to robią żeby się sprawdzało :)))
: 15.04.2006 21:58:27
autor: cyc
"uve uve rozjebał kolarzówe.."
1. karbon to składnik kompozytu
2. wypierdol monstera i banszi
3. problem tkwi w tym że karbon sie b. słabo rozciąga wprzeciwieństwie do alu
freeride123 jak podszlifujesz jeszcze polski to będziesz za mądry :]
: 15.04.2006 22:28:20
autor: freeride123
co go zjezdzacie co jak zwykle co ?? chlopak ma popsrostu biak i chce go odchudzic ale chce sie tez cieszyc dogodnosciami wielkich amorów
popatrz na pinkbike pelno ludzi uzywaz carbonowych kier w dh tam jest na to moda bo mja na to forse i nie boja sie carbonu a w polsce nadal jest opur do tego jak kiera jest dobrej firmy a ty masz zamiar takiej firmy kupic to bedzie ok
jak oszukujesz tansego sposobu odchudzenia to kup kasete na xt ja tak zrobilem tz kupiel ksete deore patrze ze ojciec ma xc w biku wiore na wage i co xt o 100 g lzejsza a ze ojcu waga i tak nie robi nic to ja wzielem do siebie i jestem o 100 g do przodu innym sposobem odchudzenia to wrzycenie inych detek ja wywalilem detke która wazy 700 g i wlozylem 320 g na tyl a z przodu jakas do enduro wazaca 170 wlozylem i tak to zaoszczedzilem okolo 600 - 700 gram na detkach ( ciezko powiedziec bo mam dosc solidnie polatane stare detki ale jako ze bede mial usd z przodu wiec juz raczej nie bede lapal snaków i tak samo z tyl bo lepsza ramke sobie sprawilem
cyc
karbon sie nie rozciaga tylko peka ale aluminum tez peka rozaciagac sie i zginac moze cro-mo jak sa dobrze wlukna poukladane zalezy jak ulaoza taki material sie otrzyma ja naprzyklad plywman jeszcze na windsurfing i mam carbonowe maszty w zaglach i taki masz np jest bradzo gietki ale nieodporny na udezenia i duze temperatury czasami potrafi pekanac jak za dlugo dziala na niego sila naciagniecia na zaglu (w celu uzyskania profilu zagla wygina sie maszt) ale sili podczas skoków i plywania so o wile silniejsze carbon poprstu ma rózne wlasciwosci takie maszty a braszo sztywnie poprzecznie a bocznie bardzo gietkie moan to porównac do kawalka sklejki napewno kazdy z was mial ja keidys w rece w jedna strone wygina sie latwiej niz w druga a czasami wogule zalezy jak sa platy drewna posklejane tak samo jest z carbonem
: 15.04.2006 22:56:06
autor: wookie85
Nie no ja nie mowie zeby brat kiere alu nie przeznaczona do dh bo jest lekka ;]
Jednak jak juz inni pisali poki co szukal bym gdzie indziej oszczednosci nieco mniejszymi kosztami poprostu. No i swiadomosc ze kiera jest carbonowa chyba by zle na mnie wplywala ;]
Tak czy siak kupic mozna ale czy warto tyle kasy wydac to juz twoja decyzja
: 16.04.2006 18:33:14
autor: kolanko20
na spoko mozesz brac to niejest wynalazek tylko uznana i renomowana firma tutaj i tak nikt na tym nie jezdzil i jezdzic neibedzie oprocz ciebie jak sobie ja kupisz, ale ja mam pene zaufanie do eastona, KUPUJ I NIE ZASTANAWIAJ SIE
: 16.04.2006 18:34:47
autor: kolanko20
na spoko mozesz brac to nie jest wynalazek tylko uznana i renomowana firma tutaj i tak nikt na tym nie jezdzil i jezdzic nie bedzie (oprocz ciebie jak sobie ja kupisz), ale ja mam pelne zaufanie do eastona, jakiekolwiek rozwazania tutaj nie maja sensu KUPUJ I NIE ZASTANAWIAJ SIE
: 16.04.2006 18:40:33
autor: johnny31
Coz mysle ze odchudzenie roweru poprzez zmiane kiery na karbonowa duzo Ci da majac banshee scream z monsterem...gratuleuje pomyslu... moze zastanow sie nad nawierecaniem Np: obreczy, ramy moze amora...wiesz co szczerze ci poiwem ze duza roznice zrobi silikonowa detka...Pozdrawaim cie z calego serca! buzka :*
: 16.04.2006 18:50:48
autor: Chrabał
johnny31, czytaj dokładniej :P to nie chodzi o tego screama tylko o inny rower :)
: 16.04.2006 19:19:00
autor: MaxPower1994
Ignorancja na dehazonie to jest szczyt. Tylko tutaj mają szansę zainstnieć idioci, dla których plastik to to samo co włókno węglowe, a swych poglądów nie są w stanie poprzeć jakimikolwiek argumentami.
: 17.04.2006 06:22:09
autor: kolanko20
acha jeszcze jedno mi sie przypomnialo, przy zakupie dowiedz sie dokladnie jak jest z sila przykrecenia srub w mostku bo to nie jest obojetne, synkros w swoich mostach ma podana sile z jaka nalezy dokrecic sruby, i tu nie ma miejsca na dowolnosc, najlepiej uzyc do tego klucza z dynamometrem, i nie zdziw sie ze tobie bedzie sie wydawalo ze jest za lekkoo mostek skrecony, ale tak wlasnie powinno byc jak podaja w instrukcji montarzu
: 17.04.2006 08:46:40
autor: Roman_Maxx
Dzięki za mądrą podpowiedz z tym kluczem dynamometrycznym.
A przy okazji zobaczcie, co o tej kierownicy mówi Eston;
http://www.eastonbike.com/FLASH-SWF/bar%20test.swf
: 17.04.2006 08:52:05
autor: kolanko20
:) czyli kierownice z plastiku daja rade :)