Strona 1 z 2
super t problem-dobijanie
: 02.06.2006 19:29:02
autor: maxxis24
sprowadzilem sobie super t 2004 ze stanow, chodzi ladnie, wykorzystuje caly skok-fajnie do dh ale ja smigam fr i zbyt latwo mi go dobic
i teraz pytanie czy musze wymienic sprezyny czy moze mieszanie z olejem poradzi ?? jakas zmiana gestosci czy ilosci?? nadmienie ze waze 85 kg, co radzicie ??
: 02.06.2006 20:40:16
autor: Hope
Dolac oleju! Kolega tez tak miał i tez zakładałem taki topic :> A w moim super t z kolei było za duzo oleju ;]
Pozdro
: 02.06.2006 20:40:39
autor: vasylbiker
Morzesz miec za malo oleju, sprobuj dolac.
pozdrawiam
: 02.06.2006 20:52:49
autor: maxxis24
no nie wiem czy dolanie oleju zalatwi sprawe, wtedy przy ladowaniu latwo wykorzysta dajmy na to 15,5 cm a potem i tak gwaltownie sie zatrzyma
: 03.06.2006 10:39:10
autor: MaxDamageDA
Otoz to... zmien sobie sprezyny
: 03.06.2006 11:05:01
autor: Hope
MaxDamageDA pisze:Otoz to... zmien sobie sprezyny
Haha! Wtedy amorek nie bedzie tak ładnie wybierał.....
: 03.06.2006 11:13:27
autor: Jaca
na stronie marzocchi w technical area masz tabele z poziomem oleju w amorkach. na 2003 podają odległość tafli oleju od krawędzi goleni, a nie liczbę mm. poeksperymentuj z poziomem podanym w tamtej tabeli, trudno będzie Ci dobić amorka.
odnośnie sprężyn, olej sprawi, że amor będzie progresywny, sprężyny wpłyną na całą charakterystykę pracy widelca. Skoro chcesz na tym śmigać fr, to kup twardsze.
Jeszcze jedno - jak zmienisz sprężyny, to możesz rozstroić zawieszenie (tył będzie bardziej miękki niż przód)
: 03.06.2006 11:25:39
autor: Tassadar
To jest tak. Masz Super T, jeśli chcesz żeby pracował tak jak mówisz, to popelnileś błąd kupująć superT a nie Juniora T bo ten SuperT na tłumiko HSCV (HSCV: the High-Speed Compression Valve (HSCV) allows lighter damping for better trail sensitivity but
still resists bottoming. It is the best way to provide a controlled damping environment for consistent and
perfect damping. The moving valve on the shaft controls rebound and low-speed compression damping.
The special valve in the bottom of the cartridge (HSCV), takes the edge of any hard hit to maintain
control.)
w skrucie on ma tak działać bo tak dzialają te tłumiki, on nie dobija, tylko dostosowuje sie do nierówności, tak ma być, musisz się przyzwyczaić, właśnie natym polega wyższość superT że on ci wybierze 20 cm kamień i nawet nie poczujesz, jeśli ci to przeszkadza to zamień bebechy na gorsze :P
I uważaj z olejem, stosuj się do wskazań marzocchi bo możesz spierdolić tłumiki.
: 03.06.2006 12:43:08
autor: maxxis24
Tassadar no to chyba lepszy amor do dh niz do fr, fakt mam go od niedawna calkiem, to dziwne uczucie bo przez pierwsze 15 cm ten amor ma liniowa charakterystyke pracy a wyrazna progresje czuc dopiero na mniej wiecej ostatnich 2 cm skoku, a to chyba nie jest za dobra charakterystyka do fr i dropow np. no bo co, walne dropa jakiegos 15 cm skoku wejdzie jak maslo i na ostatnich 2 cm ma to skompresowac??
: 03.06.2006 13:12:53
autor: zuku
maxxis24 to nie jest do końca tak... Te tłumiki HSCV działają chyba na takiej zasadzie że one zmniejszaja przepływ oleju razem ze zwiększeniem prędkości ugięcia widelca, co za tym idzie zwiększa sie tlumienie, pod koniec skoku czyli jak tłumik wchodzi głębiej to działa wtedy tłumienie dobicia - o ile super t ma takie coś - to by wyjaśniało czemu pod koniec ugięcia, sztuciec sie utwardza.
pozdro
: 04.06.2006 08:25:09
autor: bloszek
Jak na moje popróbuj z olejami.
Następnie zmień sprężyny jeśli to nei pomoże
Ale raczej chyba to drugie musisz zastosować w swoim przypadku
Re: super t problem-dobijanie
: 04.06.2006 09:11:13
autor: Skylinegtr
maxxis24 pisze:sprowadzilem sobie super t 2004 ze stanow, chodzi ladnie, wykorzystuje caly skok-fajnie do dh ale ja smigam fr i zbyt latwo mi go dobic
i teraz pytanie czy musze wymienic sprezyny czy moze mieszanie z olejem poradzi ?? jakas zmiana gestosci czy ilosci?? nadmienie ze waze 85 kg, co radzicie ??
TO ZA KARE ŻE SPROWADZIŁEŚ!! A NIE KJUPIŁES W GREGORIO...GREGORY ZESŁAŁ NA CIEBIE KLĄTWE....OD TĄD BEDZIESZ DOBIJAŁ KAŻDY WIDELEC !!!!! ;p
a tak na serio...trzeba umiec zalać olejem widelec..wybrac odpowiednio twardosć i jego poziom..nie bede pisał szczegółów bo to mi chleb zabiera..nie tylko mi zresztą..ale powiem ci tyle że nie musisz zmieniac sprezyn...wystarczy że odpowiednio zalejesz wtedy NIE MA BATA zeby dobic..to jest "moc" hydrauliki...zawsze zostaje na dole troche oleju i nie da sie wcisnąc widelca juz dalej..chopćby nie wiem jaką siłą, dla ciekawostki podam że łosykowania hydrauliczne stosuje sie np w elktrowniach gdzie element łozyskowany waży np 200 tysiecy to niech ci zoobrazuje ogrom sił jaki mozna zatrzymać olejem:]
: 04.06.2006 09:13:45
autor: Skylinegtr
200 tysiecy ton miało byc do chooja wacława:p
: 04.06.2006 09:22:34
autor: Skylinegtr
dla ciekawostki podam swój obecny widelec...preload w srodku ustawiony jest na najmiekszy...kompresja wykrecona (bez tłumienia)...a widelec jest tak zalany (do zjazdu) że cały czas wykożystuje 195mm skoku a przy jakis uskokach i lotach na przód 198mm..ale nie da sie go złozyc..nie da..zawsze zostaje te 5-2 mm
: 04.06.2006 09:43:36
autor: Skylinegtr
aha..co prawda sobie monolog tu urzadziłem ale jeszzcze musze cos dopowiedziec..charakterystyka pracy liniowosc-progresja nie zalezy od widelca tylko od tego jak ustawimy...pisanie w stylu to jest jakis tam amor i on tak pracuje to bzdura...ja ci go moge ustawic żeby sie wogóle nie ugioł....co do strony marzocchi i poziomów oleju to sratatatata...tam sie nigdy nie patrzy..tylko leje pod upodobanie tego kto ma jeździc
: 04.06.2006 12:47:54
autor: maxxis24
no dobra, wiec powiedzmy ze ja go nie dobijam tylko ze on ma zbyt liniowa charakterystyke ugiecia, a nie progrewysna i mi dropow nie tlumi tak jakbym oczekiwal tego, do dropow powinien sie utwardzac wraz z ugieciem jak na moj gust, a on sie nie utwardza do 15 cm skoku i dopiero potem nastepuje progresja ale to juz za pozno :-)
: 05.06.2006 11:10:49
autor: maxxis24
up
: 05.06.2006 14:16:18
autor: Hope
maxxis24 To ja kurwa nie wiem co ty od niego chcesz :> Nic nie zrobisz, poprostu sie nie da tak jak ty chcesz.
: 05.06.2006 14:19:38
autor: zuku
no własnie w czym tkwi problem ?? nadgarstki Cię bolą ?? prosze wytłumacz nam to
pozdro