zmiana oleju w DJ 2005
zmiana oleju w DJ 2005
witam dzis odkrecilem korki w moim dirt jumperku i zauwazulem ze po wyjeciu sprezyn nie byly one zolte a wrecz czarne(tzn jedna bo druga miala kolor brazowy) wiec chyba szukuje mi sie wymiana oleju. i tu sa moje pytania jak zlac olej?- czu poprostu obrocic rower do gory nogami czy jest jakis inny sposob na zlanie oleju>
pytanie numer 2.- czy moge uzyc oleju od skrzyni biegow samochodu(oczywiscie olej nowy) lub olej silnikowy.
pytanie numer 3- do jakiego poziomu dolac olej
pytanie numer 2.- czy moge uzyc oleju od skrzyni biegow samochodu(oczywiscie olej nowy) lub olej silnikowy.
pytanie numer 3- do jakiego poziomu dolac olej
Orginalny olej do Marzocchi to 7,5 W a wymiana jest na tyle prosta ze na cholere placic jak mozna se to samemu zrobic?
Pomoge ci
dawaj na gg: 8273423
czekam
Pozdro Valek
PS. Olej do przekladni ma lepkosc okolo 75W wiec jak bys nalal takiego to bys amorka nie ugiol:P
Pomoge ci
dawaj na gg: 8273423
czekam
Pozdro Valek
PS. Olej do przekladni ma lepkosc okolo 75W wiec jak bys nalal takiego to bys amorka nie ugiol:P
www.frwc.yoyo.pl
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2629607
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2629607
hakerjur
jak juz wyjmiesz tego amora to olej zlej do jakiegos naczynia i pomierz strzykawka ile jest tego oleju i wlej taka sama ilosc, ewentualnie po pare ml wiecej na golen bo zawsze troche oleju ucieknie tu i tam...a olej polecam motul 5w. A to ze jest czarny wcale nie oznacza ze jest stary, pojezdzisz na nowym oleju 2 tyg i bedzie tak samo czarny jak stary roczny chociazby
jak juz wyjmiesz tego amora to olej zlej do jakiegos naczynia i pomierz strzykawka ile jest tego oleju i wlej taka sama ilosc, ewentualnie po pare ml wiecej na golen bo zawsze troche oleju ucieknie tu i tam...a olej polecam motul 5w. A to ze jest czarny wcale nie oznacza ze jest stary, pojezdzisz na nowym oleju 2 tyg i bedzie tak samo czarny jak stary roczny chociazby
nie musisz nawet z roweru zdejmowac.
Obroc rower do gory kolami.
Ponaciskaj amora tak, zeby olej splynal w calosci na dol. Dla pewnosci naciskaj go tak dlugo az ci sie znudzi (ja kiedys tylko troche ponaciskalem to przy zdejmowaniu goleni dolnych mi sie polowa oleju wylala)
Pozniej odkrec srubki, sciagnij delikatnie dolne golenie, uwazaj zeby nie uszkodzic uszczelek.
Pozniej obroc rower szybko do pierwotnego ustawienia, tylko ze amora musisz trzymac nad miednica do ktorej wylejesz olej. Ponaciskaj go znowu (olej powinien sie w wiekszosci wylac przez male dziurki odpowiadajace za tlumienie)
Jak wyleje sie caly olej zamontuj dolne golenie(uwazaj na uszczelki).
Pozniej odkrec gorne korki, wyciagnij czarne tulejki plastikowe i sprezyny(wyczysc dokladnie)
pozniej schowaj calkowicie amora i wlej olej tak jakies 5-6 cm do konca korony. W miedzyczasie troche go "porozciagaj" i schowaj spowrotem bo olej musi zalac caly dol, cale tlumiki.
Wkladasz wyszyszczone sprezyny i tulejki plastikowe, zakrecasz korki i gotowe.
Co do oleju to polecam motula do amortyzatorow ( w wiekszosci motorowych). Co do gestosci to jaka ci odpowiada:
jesli lubisz mocne tlumienie to wlej olej 10-15 w
jesli lubisz jak amor ma slabe tlumienie i szybko odbija to 2.5 - 7.5.
Jakby cos nie bylo jasne to wal na gg 2881880
Obroc rower do gory kolami.
Ponaciskaj amora tak, zeby olej splynal w calosci na dol. Dla pewnosci naciskaj go tak dlugo az ci sie znudzi (ja kiedys tylko troche ponaciskalem to przy zdejmowaniu goleni dolnych mi sie polowa oleju wylala)
Pozniej odkrec srubki, sciagnij delikatnie dolne golenie, uwazaj zeby nie uszkodzic uszczelek.
Pozniej obroc rower szybko do pierwotnego ustawienia, tylko ze amora musisz trzymac nad miednica do ktorej wylejesz olej. Ponaciskaj go znowu (olej powinien sie w wiekszosci wylac przez male dziurki odpowiadajace za tlumienie)
Jak wyleje sie caly olej zamontuj dolne golenie(uwazaj na uszczelki).
Pozniej odkrec gorne korki, wyciagnij czarne tulejki plastikowe i sprezyny(wyczysc dokladnie)
pozniej schowaj calkowicie amora i wlej olej tak jakies 5-6 cm do konca korony. W miedzyczasie troche go "porozciagaj" i schowaj spowrotem bo olej musi zalac caly dol, cale tlumiki.
Wkladasz wyszyszczone sprezyny i tulejki plastikowe, zakrecasz korki i gotowe.
Co do oleju to polecam motula do amortyzatorow ( w wiekszosci motorowych). Co do gestosci to jaka ci odpowiada:
jesli lubisz mocne tlumienie to wlej olej 10-15 w
jesli lubisz jak amor ma slabe tlumienie i szybko odbija to 2.5 - 7.5.
Jakby cos nie bylo jasne to wal na gg 2881880
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości