W wątku
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... highlight= ERENES napisał
"dobra poprawki: korbe mam jakby ktos pytał, miałem 15 innych bmx.
korba jest na os 19mm. Nie jest na ISIS nie mówic tak bo to tylko błedy pozniej stwarza bo ktos powtarza głupio a ktos kupi i mysli że ISIS. Korba jest po prostu na 10-t czyli 10 naciec. Wielowpusty. Oska gładka pod maszyny pływajaca w łożyskach. W wersji euro bb (suport mtb) tulejka miedzy łozyska jest KONIECZNA inaczej powodzenia - dzien dwa tydzien miesiac ale po łozyskach.
Ramiona ustawia sie nagłebiej mozliwie (tylko nie do samego konca) by pewnie siedziały na osi. Każde po tyle samo (równo). Miedzy miski z łożuskami a ramiona na zewnątrz lądują podkłądki dystansowe by ramiona korby nie obcierały o rame (ani zebtaka).
a propos skrecania:
-jedna miska, oska do srodka, z drugiej strony tulejka i druga oska.
-pierwszy luz kasuje sie skrecajac obie miski z tulejka w srodku (nie za mocno)Widac jak sie skreca i sie połączy wszystko trudniej sie oska obraca. Ma ssie skasowa luz. Ma sie obracac palcami, ale nie całkiem luzno.
-drugi luz kasuje sie przed zacisnieciem ramion na osi, po wrzuceniu podkładek, zebatki i ramion śrubkami w osi. Tez nie za mocno. Po prostu by nie było luzu, a nie na chama. Jak sie skasuje luz zaciska sie tym razem MOCNO srubki zaciskajace ramieniona korby na osi. MOCNO.
pojexdzi troche, poskakac. Dokrecic mocniej sciskajace ramiona, te z zewnatrz lekko, byle sie nie wykrecały (loctote, klej do gwintów).
po godzinie, dni jazdy lub trzech zaleznie od katowania - dokrecic MOCNO czyms dłuższym niż mały kluczyk (ale nie 1m dzwignia)- np. kluczem rozkładanym ze scyzorka mocno. Co jakis czas sprawdzac. Ja dokrecałem po 5-15-60minutach, po 3h, wieczorem , po 3 dniach, po tygodniu juz sie bardziej nie dało i tak przez kolejne 5 miesiecy NIC sie nie luzuje.
zewnwetrzne jesli sie wkrecaja od jazdy, nie skrecac mocno bo t nic nie da nie do tego służy - na loctite i juz.
zewnetrzne są jak gwiazdka w sterach do kasowaniua luzu przez zakreceniem mostka (ramion na osi) proste ?
a propos zebatek bmx i łanuchów róznych (np. mtb) uwielbiam czytac brednie. To nie od korby zalezy czy pasuje łanuch mtb tylko od zebtaki.
Dyski bmx wystepuje w 3 rozmiarach:
1) wąski 3/32" cos jak mtb 7 speed pasuje, 8,9 nie wiem nie miałem.
2) łańuch 1/8" - ząbki 3mm najgrubsze jakie wchodza, czyli wszystkie nawet najgrubsze 8mm zebatki bmx maja te zabki 3mm, pasuja łańuchy typu KMC coolchain i wszyskie normalne bmx (nie mówie o chińskich z bazarku bo nie wiem co to)
3) 3/16" czyli tzwm. motorynkowy a dokładniej od OGara rometowski.
ps. ZEBATKI BMX I MTB maja IDENTYCZNY rozstaw zabków. NIE MA ŻADNEJ róznicy nazwywa sie to 1/2" (odległosc miedzy zabkami), czytaj skok łańucha (długosc ogniwa). TO samo.
rózni sie gruboscia. i tyle. Zebatke bmx mozna oddac do tokarza i poprosic i PRZETOCZENIE zabków pod wybrany łanuch (mierzyc suwmairką szerkosc miedzy płytkami łańucha wezszymi wewnetrznymi, zostawic 0.2m-0.6mm luzu). Zabki lepiej robic takie że jak łańuch ma 3.2mm (1/8") to zabki powinny byc 3mm u oiodstawy, na górze 2-2.5mm żeby po prosty zaokraglone by jak łanuch niebedzie idealnie prosto biegł by nie zahaczał o kant ząbków.
zabków sie nie piłuje pilnikiem , choc kiedys to zrobiłem i działało,. żmudne i bezsensiownbe, lepiej z dychą przejechac sie do tokarza.
zebatki bmx maja dziure najczeciej ok24mm (-standard 15/16"). producenci korb lub zebatke dodaja podkładke czasem dystans zaleznie od osi korb 19-20-22mm na do 24mm. 23.8 mniej wiecejh dokładnie, To sie wylicza z tych 15/16".
cos jeszcze o korbach, bo mam dosc czytania bredni....
???"
Przypuszczalnie chodzi o to?
Jakoś ja znalazłem...jak widać da sie ;)