Strona 1 z 1

zapowietrzony damper

: 02.08.2006 23:58:52
autor: cielak
siemanko
czy ktos mi powie jak moge sprawdzic czy jest zapowitrzony damper?
albo po czym poznac ze jest zapowietrzony
z gory dzieki za odp
pozdro

: 03.08.2006 00:22:34
autor: MaxDamageDA
Tlumienie lapie np od polowy, a wczesniej dziala tylko sprezyna i jest to wyraznie wyczuwalne

: 03.08.2006 14:26:59
autor: cielak
MaxDamageDA pisze:Tlumienie lapie np od polowy, a wczesniej dziala tylko sprezyna i jest to wyraznie wyczuwalne
a po czym rozpoznac tlumienie a dzialanie sprezyny? chce sie tylko upewnic;]

: 03.08.2006 14:37:17
autor: t_jaworze
Gdyby nie bylo tlumienia to zawieszenie podczas powrotu by cie wybijalo

: 03.08.2006 16:21:13
autor: koza1717
Tak pytanie z innej beczki. Mam damper z krossa fr i takie pytanie. Nagle przestało mi działać tłumienie ( w czasie spokojnej jazdy po mieście) Czy jest szansa, że jest zapowietrzony?? A nie rozwalony

: 03.08.2006 17:28:47
autor: MaxDamageDA
Raczej nie, zapowietrzony moze byc czesciowo, nie moze byc tak ze jest tam samo powietrze :)

Niestety te dampery z krossow to ciekna ciagle

A pracy stlumionego i niestlumionego to ciezko nie rozpoznac

: 03.08.2006 17:54:20
autor: koza1717
Tłumienie działało fajnie i dało się regulować aż do pewnego momentu

: 03.08.2006 23:45:32
autor: LoooooK O.
koza, chyba akzdy ma problemy z tym damperem, ale ja to wrozylem temu modelowi, gdy go tylko zobaczylem. No po prostu czarny prorok i stalo sie. TO zbyt tania rzecz, zeby mogla dzialac. Troche marketingowcy Krossa sie zapedzili z tymi FR'ami, ale to inna bajka.

Odeslij damper do Krossa, wymieniaja na nowe, nie wiem, czy masowo. W kazdym razie mojemu koledze wymienili. Ponoc na cos innego.

Odpowietrzanie dampera to fajna zabawa :) Trzeba przelac caly uklad, bo spieniony olej to na dluzsza mete lipa (chyba, ze to Swingery). Ogolnie duzo taplania sie w oleju, trzeba miec wysokiej jakosci klucze, zeby nie schamic czesci i troche wprawy.

: 04.08.2006 08:23:29
autor: koza1717
Dobra zobaczę napisałem do gościa ciekawe, jaka odpowiedź dostane. Za te pieniądze, co kupiłem tą ramę nówkę z damperem (600) ze sklepu z gwarancją można było Sie spodziewać się, że lipa będzie.

: 04.08.2006 09:05:04
autor: MaxDamageDA
Za te pieniadze to jest rewelka i tak, stosunek jakosci do ceny jest nie do przebicia :) Nowa ramka za 600zl bez dampera to i tak rewelka

: 04.08.2006 09:25:44
autor: koza1717
No, dlatego to brałem

: 04.08.2006 09:25:44
autor: koza1717
No, dlatego to brałem

: 04.08.2006 10:07:47
autor: Borek SC
Nie polecam samodzielnego rozbierania damperów, na niektórych np. DNM jest napisane "warning, high pressure, do not open" i ja sie przekonałem ze trza sie tego słuchac:). Otóż kiedyś mialem problem z damperem od Scotta G-zero(damper marki scott ale chyba to DNM w rzeczywistości)...Tez dzialal od polowy wiec postanowilem go rozebrac. Odkrecilem tylne ucho w ktorym jest regulator tłumienia tak ze wystawal goly tlok z korpusu i... jak nie pizdnęło! Od regulatora przez tłok idzie taki pręt ostro zakonczony do głownego zbiornika i widocznie jest tam rzeczywiscie "haj preszer" bo wywalilo mi go jak z armaty na dobre 10m w krzaki:). Pare cm i bym tym dostał w oko a to by nie bylo wesołe. Ot tak lużno zwiazana z tematem śmieszno/nieśmieszna historyjka dla domorosłych serwisantów

: 04.08.2006 11:10:26
autor: LoooooK O.
Jak sie nie potrafi zrzucic cisnienia z dampera, to moze faktycznie lepiej nic nie naprawiac.