Strona 1 z 1
Jakim cudem gwarancja na 12miesięcy?
: 15.08.2006 06:35:27
autor: mati-biker
Witam, kupiłem prawie rok temu ( brakuje 15 dni do pełnych 12 miesięcy) korbę BMXową pod Euro - X-factor Hades 48. Korba ta ma błąd konstrukcyjny, przez co tworzą się luzy. Nie stety ja mam te luzy jeszcze małe i boję się, że gdybybm wysłał tą korbę im teraz, nie uznali by mi gwary...poprostu by się ich nie dopatrzyli... Gwarancja jest na 12 miesięcy...ale czy na pewno. Przecież prawo UE mówi prosto, że gwarancja musi byc na 24 miesięce. Czy mam korbę wysłac teraz (tracic czas i pieniądze) czy wysłac później, gdy luzy będą już większe, ale potem ********* się z firmą...i tłumaczyc jej, że gdy sprzedaje rzeczy na rynek europejski, musi byc gwarancja 24miesiące. Jak myślicie, czy taka sprawa jest do wygrania (oczywiście bez ciągania się po sądach xD) np, poprzez federcje konsumentów? i czy to co ja mówię, jest prawdą..czy te 24miesiące tyczy się też do korb?
pozdrawiam. Nemo :)
: 15.08.2006 07:48:07
autor: Magic
wydaje mi się że nie musi mieć gwary 24 m-ce, chociaż mało rzeczy ma teraz mniej...
Najlepiej dowiedz się w tym sklepie, w którym kupiłeś korbe, jak jest z gwarą, a jak jest 12 miechów to lepiej wyślij teraz bo później pewnie już nie będą chcieli nic z tym zrobić :/
: 15.08.2006 08:35:21
autor: Szerszu
musisz miec 24miechy!!! prawo tak mowi i kropka.
: 15.08.2006 09:30:48
autor: FreeRidersMa
mati-biker 24 miesiace to chyba sa jak nie napisza gdzies w gwarancji 12 miesiecy, ale moge sie mylic...
: 15.08.2006 09:34:50
autor: TC
Nie mylcie gwarancji ze zgodnoscia towaru z umowa, bo to sa dwie różne rzeczy. Pierwsza wynika z działań marketingowych, a podstawa drugiej jest prawo, jakie weszło w życie w momencie wejscia do UE. Także bierz korbe, wykaz, ze jest to wada fabryczna, bo teraz bedziesz musiał to wykazac, poniewaz minął okres 6 miesiecy i szoruj do sprzedawcy i powiedz, ze korzystasz z przywilejów jakie daje "Ustawa o szczególnych warunkach sprzedazy konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego" z dn. 1 stycznia 2003. Cos wiecej poszukaj na necie jakie przysługują Ci przywileje, itp. Sprzedawca ma obowiazek przyjac reklamowany towar i żeby przypadkiem nie wysłał Cie do producenta/dystrybutora, bo nie u nich kupowales.
: 15.08.2006 09:42:23
autor: juraski
24 miechy chociaż że w sklepie i tak powiedzą Ci że na 12 ale to tylko puste gadanie.Mi np. powiedziano że mienie nie podlega rejkojmnie, żadnym zwrotom itp.
: 15.08.2006 10:02:13
autor: TC
@juraski, sprzedawca tak powiedział, bo rekojmi juz nie ma, a zwroty sa ale dopiero w pozniejszej fazie reklamacji jak spelnione sa pewne warunki.
: 15.08.2006 10:52:03
autor: mati-biker
a co jak kupiłem u dystrybutora? bo kupiłem w amigo-bike przez siec. To coś kąplikuje?
: 15.08.2006 13:39:23
autor: padix
kOMplikuje jak już.. dystrybutor Cie raczej nidzie nie odeśle..
: 15.08.2006 14:04:26
autor: Tassadar
zadzwoń do nich albo wyślij email, opisz sytuację i jak ci powiedzą że masz tylko 12 miesięcy to o ile faktycznie ma luzy to wyślij im tą korbę, zapytaj się też ile możesz na niej jeździć po zgłoszeniu usterki
: 15.08.2006 21:07:39
autor: ata_jg
"Zakupy Murphy'ego
Zakupy nawet te przemyślane w najdrobniejszych szczegółach mogą skończyć się nie po naszej myśli. Gdy okazuje się, że nabyty przez Ciebie sprzęt ulegnie uszkodzeniu, jest niekompletny lub niezgodny z specyfikacją nie załamuj rąk. Jako klient masz sporo możliwości wyjścia z tej sytuacji obronna ręką, musisz tylko znać swoje prawa. Prawa i obowiązki bo to nie jest gra do jednej bramki, sprzedawca też nie musi zgadzać się na wszystko. O wszystkich zasadach regulujących te relacje przeczytacie w poniższym tekście... " - bB 3/2006 kup i poczytaj