Strona 1 z 2

Dee max vs double wide

: 30.08.2006 21:01:12
autor: Gość
Które koło 26" jest mocniejsze ??Fabryczne nowy dee max czy double wide na pieście qr20 za 300zł i szprychach za 100zł ??

: 30.08.2006 21:06:33
autor: konex
ja jebie jakie porównanie....

Poza tym co to znaczy piasta za 300 i szprychy za 100, jakieś konkrety???

: 30.08.2006 21:06:33
autor: wookie85
wow szprychy za 100 zl lol teraz tak sie ocenia sprzet ? :D..

dw bedzie kloc , wzialbym deemaxa bo jednak jak dla mnie obrecz lepsze poprostu no i bardzo sobie te piasty chwale

Re: Dee max vs double wide

: 30.08.2006 21:11:06
autor: xxxxxx
Wito16 pisze:double down
lol...



Mavic lżejszy, wogole wolal bym mavic-a

: 30.08.2006 21:15:40
autor: Gość
a ma ktoś na sell dee max :D:D:D:D:D

: 30.08.2006 22:24:02
autor: Borek SC
Troche sie podłącze, czy obręcze w Dee Maxach to po prostu żółte D321/EX729 czy oddzielny model?

: 30.08.2006 22:29:33
autor: MaxDamageDA
Po prostu zolte

: 30.08.2006 22:30:22
autor: motomysz
Pierwsze zasadnicze pytanie .. do czego ma to być koło ?

Deemax to sprzęt racingowy, dający mozliwośc zamontoania bezdętkowej opony. i MINIMALNEJ redukcji wagi. Sprzęt drogi w zakupie i drogi w serwisowaniu - np. jedna szprycha kosztuje ponad 15 zł.

DoubleWide to sprzęt do katowania. Obręcz na której możesz jeździć bez opony a i tak bedzie prosta. Waży wcale nie tak mało, ale gdy zapleciesz ją na szprychch DT REVOLITION (3zł sztuka - 120 gram) i NS Coaster (500 gram w wesji 150x12) uzyskasz koło o wadze 1495 gram !! - DW waży 875 gram.

Dla porównania tylni Deemax na oś 150x12 waży 1480 gram !!

Widac wiec ze pan XXXXX jest bardzo skrupulatny przy podawaniu wagi. Albo poporstu poniosła go fantazja w stylu "każdy mówi ze deemax drogi to najlżejszy i wogole".

Zreasumyjmy - ja bym brał DoubleWide (zresztą jeżdze teraz na tym). Obręcz do katowania, obrecz której nie żal bo została zrobiona po to aby być najmocniejszą. 5 komorowy profil, spawana, oczkowana, szeroka.

: 30.08.2006 22:42:23
autor: konex
Borek SC Nowe Deemaxy opierają się na 28 szprychach więc nie jest to tylko żółty EX729.


Dopełniając wypowiedź motomyszy co do wagi, naprawde Deemaxy nie są takie lekkie, spokojnie można złożyć lżejsze koła.

Na przykład ja rozważałem Deemaxy/Deetraksy ale jak przysiadłem do katalogu i przetasowałem net to choćby kółka na DT Swissach FR6.1d + piasty fr 440 na mocnych szprychach Alpine będą lżejsze...
W przypadku chęci zastosowania opon bezdętkowych dodajemy do tego zestawu EX823 i wyjdą podobnie, a pewnie taniej i nie ograniczają liczbą szprych...

: 30.08.2006 22:46:15
autor: xxxxxx
a czy napisalem o ile lżejszy panie MOTOMYSZ? Nie napisalem o ile bo nie mialem pewnosci o ile lżejszy bo autor tematu nie napisal jaka piasta ani jakie szprychy. Fantazja to ponosi czasem w nocy jak spie, ale to nie temat do dyskusji. A to że ja wybral bym deemaxy to moja sprawa, Pan woli DW, ja Deemaxy. Chcociaż sam smigam na Double Tracku choc to też nie ważne.

To tyle na ten temat.

: 30.08.2006 22:47:12
autor: motomysz
Dopełnając wypowiedzi kolegi Konexa :)

Bezdętka opona wazy ok 1100 gram. Np micheliny ze strony www.mkbike.com.pl

Owszem możesz kupić HigHroLLery zwijanki kevlarowe bezdętki.. ważae 600 gram. ale... ja jeździłęm na zwijankach w szczyrku .. i zajeździłem opone w 3 dni.Pociołem, podziurawiłem i wogole masakra. HR zwijanka kosztuje 60 dolarów = 190 zł. Stac na to nie sponsorowanego zawodnika ? Raczej średnio, albo jest ich nie wielu.

Mamy wiec bezdętke 1100 gram. Spokojnie wsadzamy wiec normalnego HighRollera (900gram) i zwykłą dętke lub np Continental Diesel (800gram) i np dętke zjazdowa ważąca 300 gram. :) Pozatym zwijanka z dętką ma większą racje bytu. Mozna zaryzykować zwijanka np. ContiDiesel (600gram) i zjazdowa dętke (300gram) i mamy zestaw lżejszy o 200 gram od bezdętki Michelina :)


============================================
EDIT:

XXXXX bez nerwów. Poporstu mam tu wśród swoich znajomych dwóch prawdziwków którzy zapierają sie na czym swiat stoi ze kupią deemaxy i będa mielie lżejsze koła niz ja, swoje 4 kilowe tylnie koło. Pomijam ze wazyłęm koło z tarcza 203mm, 6 śróbkami, kasetą, szpilką, Minionem 2.5 i dwiema detakmi VeeRubera - jedna wsadzona w drugą. Jestem poprostu przewrażliwiony na tym punkcie, pozatym jest juz prawie jutro. Jesli Cie uraziłem - przepraszan.

: 30.08.2006 22:53:41
autor: konex
Dopełniając wypowiedź kolegi Motomysz

żeby tego było mało, obręcze bezdętkowe są cięższe od standardowych co w połączeniu jeszcze z ciężkimi tubeless-ami nie jest rewelką...

Reasumując, moim zdnaiem Mavici Deemax jako kompletne koła nie są takie rewelacyjne...
A cytując mojego szalonego kolege "tylko double wide-y wytrzymują u mnie dłużej niż rok" ;D

: 30.08.2006 23:04:36
autor: motomysz
A gdybyś chciał złożyć naprawde lekkie koła... a w dodtaku mocne na których pojeździsz !!

Przykład:

Przód: NS 20mm - 220 gram
DT REVOLUTION - 120 gram
SUNRIMS RhynoLite XL - 550 gram
suma: 890 gram


Opona i detka wedle uznania - juz coś o tym pisałem.




Tył 150x12: NS Coaster dh - 500gram
DT Revolution - 120 gram
SUN RhynoLite XL - 550 gram
suma: 1170 gram
Opona i dętka - j.w.



Tył 135x10: Dangerous Mike FERMENTOR - 370g.
DT Revolution - 120 gram
SUN RhynoLite XL - 550 gram
suma: 1040 gram

TO JEST 440 gram MNIEJ OD DEEMAXA na 150x12 :)

Opona i dętka - j.w.

: 30.08.2006 23:16:10
autor: xxxxxx
motomysznie denerwuje sie :-) , nie uraziles mnie, nic w tym stylu. Po prostu każdy ma swoje zdanie.


Jeju tera beda skladac super lekkie kola :D Co to xc ? :D Ja nawet nie wiem ile moj rowerek waży :D


Pozdrawiam.

: 30.08.2006 23:21:05
autor: konex
xxxxxx pisze: Jeju tera beda skladac super lekkie kola :D Co to xc ? :D Ja nawet nie wiem ile moj rowerek waży :D

Kiedyś też ignorowałem wage częsci pakowanych do roweru, ale gdy poszła tam kierownica CR-MO z poprzeczką, opony 1,6kg, Monster 5,7kg i inne nie lekkie badziewia to się przeraziłem... wyszedł z tego rower 23 kg
Teraz zaczynam projekt czegoś lżejszego, zaufaj mi - dużo przyjemniej i lżej jeździ się na lekkim baju.

: 30.08.2006 23:44:50
autor: Krakus_dh
motomyszpomijając fakt ze rhyno lite to plastikowa obręcz (sam mam to wiem) a wagi podane w katalogach wcale nie są prawdziwe (double track katalog:640 real:720:/) no to fakt super koło...:p

no i jeszcze nalezy dodać iz faktycznie fajne i lekkie koło mavica to nie DeeMaX ale CrossMax:p

a moje plany na przyszłośc to single tracki + novatec najtańszy lub deore + czorne szprychy za 2 zeta nie wiem jakie (taki secik do 4x,Dj i lekkie fr:) co wy na to:p?

dobranoc

: 30.08.2006 23:49:27
autor: konex
Krakus_dh pisze: a moje plany na przyszłośc to single tracki + novatec najtańszy lub deore + czorne szprychy za 2 zeta nie wiem jakie (taki secik do 4x,Dj i lekkie fr:) co wy na to:p?
głupota płacić za szprychy po 2 złote za kolor, zamiast zaoszczędzić te 3 dychy kupując srebrne Championy i dołożyć do lepszej piasty - w Deore na bank się nie pakuj...

: 31.08.2006 05:13:58
autor: Spectrum90
Co to są szprychy 100 zeta, jakaś nowa marka czy co ;p . Podaj nazwe piasty i szprych

Co do deemaxa ma bardzo fajną piaste i podobno wytrzymałe szprychy. Acha panie motomysz, czy Sunrims daje dozywotnią gware jaką daje mavic ( za dopłatą) i mówie tutaj o dożywotniej gwarze (mp3), więc jak bym miał tą gware to bym sie o nic nie bał i słyszałem, że nie ma problemów z wymianą. A co wiem sun rims nie ma coś takiego. Co do lekkości oczywiście można złozyć znacznie lżejsze kółko np:
Mavic ex823
Piasty: Hope pro II
Szprychy: Ja bym zaryzykował i kupił super compy ;p

I mamy kółko z wagą
Przód : 1,003 g
Tył na 135: 1,118g
xD

Ale zawsze mozna zażucić inne sprzychy ale i tak myśle, że super kompy spokojnie wytrzymają

No i do tego minionka f na przód i na tył i jest eleganckie kółeczko do Dh racing :D

: 31.08.2006 07:36:25
autor: Gość
to może prościej będzie jakie mam kupić koła i opony do racingu DH do ramki intense M1 i boxxerka :D cena to max 700zł za jedno