Strona 1 z 1
Pytanie początkującego
: 03.10.2006 16:23:35
autor: Dergis
Siema jestem nowy tutaj i mam pytanie rodzice zrobili mi niespodzanke na urodziny i kupili mi krossa sfx 300 kurczaki ale ja chce go ulepszyc np. nowy amor dac tylni tez korbe wsyszko prawie oprocz ramy rame najwyzej poźniej prosze o nie wyśmianie mnie aha stery sa na 1.8 czy cos takie ze nie te 1 bo takie mialem w romecie inne
Prośba taka że na jaki osprzed zminiec mam narazie 600zł co zmienic :)
Aha co a nim sadzicie styknie na poczatke ta rama
Prosze o szybką odpowiedz dzenki z góry
: 03.10.2006 17:22:20
autor: brolly3
a do czego masz zamiar uzywac bika, w co chesz zmienic swoj rower??FR, DH czy moze Dirt, dual.??
: 03.10.2006 17:31:48
autor: łukiś
sprzedaj i dołoż ter 600 zł do tej sumy.... za tyle to koła sobie kupisz ziom....
: 03.10.2006 17:32:23
autor: Mily J-no
Dergis pisze:stery sa na 1.8
słyszałem o sterówkach na 1.5 cala ale te juz muszą mięć niesamowitą wytrzymałość :P
: 04.10.2006 14:08:43
autor: Dergis
Chce miec bika do lekkiego enduro waze 40kg i mam 160cm zwr wiec
:)
słyszałem o sterówkach na 1.5 cala ale te juz muszą mięć niesamowitą wytrzymałość :P
Sorry za błąd jetsem początkujący :)
: 04.10.2006 19:52:01
autor: qbator
nie smiac sie z chlopaka!!!:) Stery masz na 1 i 1/8 cala czyli standard. 1,5 cala bylo przez jakis czas patentem cannondale'a ale nie przyjelo sie. Jezeli chodzi o Twoj rower to ciezko stwierdzic. Lekkie enduro w sumie nie wymaga super sprzetu tymbardziej,ze jestes lekki. Ciężko troche mi doradzić Tobie co do tego roweru. Nie mozesz go sprzedac bo to prezent:) Ta rama raczej ostrzejszej jazdy dlugo nie wytrzyma...
: 04.10.2006 22:24:02
autor: Wooyek
qbator => Co do 1,5" to faktycznie Cannondale najwczesniej zastosowal to na szersza skale, ale zeby sie nie przyjelo, to nie mozna powiedziec - standard caly czas sie rozwija i wlasciwie mozna go juz porownac do tylnych piast na os 150 mm - ciagle w zdecydowanej mniejszosci, ale coraz wiecej, bo i lepiej.
Dergis => Mysle, ze malo osob na forum mialo okazje jezdzic na tym rowerze, wiec ciezko Ci doradzic, co konkretnie wymienic. Musisz sam dojsc do tego, co bys chcial poprawic - czyli np. czy bardziej wkurzaja sie slabe hamulce (w enduro jednak przydaje sie cos dobrego - w koncu gory to gory), slabe kola (zobaczysz, ile wytrzymaja), nieprecyzyjny naped (teraz wszystko masz nowe, wiec powinno byc w miare ok) czy kiepska amortyzacja (jak wyzej plus kwestia wytrzymalosci - nic nie psuje gorskiej wycieczki bardziej, niz zlamany na pol amortyzator tuz przed zachodem slonca;)).
Ogolnie jest to rower z dolnej polki nienadajacy sie do ostrej eksploatacji, ale tez dostales go w prezencie, wiec nie wypada od razu sprzedawac ;) Wiec tak, jak mowie - pojezdzij i zobacz, co wymaga wymiany, bo za 6 stow generalnego remontu i tak nie zrobisz.
: 05.10.2006 06:45:27
autor: Sulring
Obejrzalem ten rower i mysle, ze jezeli chcesz cos zmienic to zacznij tak. Kup sobie nowe hamulce. Duzo lepiej sprawdza Ci sie v-brake ktore sa dobre niz kiepskie tarcze (napisz do mnie na gg mam troche sprzetu do sprzedania moze Ci sie cos przyda)kola mozna zostawic i jezdzic na nich az sie rozlecia lub zmienic cos na jakies okazyjne kolka (cos z allegro) Przerzutke kup sobie na tyl jakies alivio kultura racy bedzie znacznie wyzsza i na poczatku wystarczy. Z tego co napisalem na poczatek wydajesz 100 zl. Zostaje jeszcze 500. Jezeli chcesz to kup sobie damper (amortyzator tyl) kup sobie cos takiego z allegro
http://allegro.pl/item132183488_dnm_st_8rc_raimon.html ogolnie staraj sie nie wydac za duzo kasy bo szkoda, a jednak zmien ten co masz bo narazie to z pewnoscia tylko przeszkadza. Do przodu mozesz wsadzic amortyzator Suntuor xcr. I na poczatek wystarczy. Zostanie Ci odrobine kasy i stare czesci, ktore mzoesz wystawic na allegro i sprzedac. I zaczac odkladac na kola czy tam nowa ramke. PZdr
: 05.10.2006 12:01:51
autor: krisss
ja tez jestem początkującym bikerem pytam sie na tym forum zeby nie robić nowego chodzi mi o to ze chciałbym sobie pośmigać na trasie w myślenicach bo mieszkam nie dalek i niedawno się o niej dowiedziałem i mam pytanie ile kosztuje ten wyciąg? i czy musze mieć jakiś sper sprzęt z kosmosu ? ja mam starego arkusa mtb:P (smieszne ale na nic lepszego mnie nie stać:() i mam pytanko czy moge tam na nim jezdzić jak sobie kupie hample tarczowe, kask itp...?
: 05.10.2006 15:07:00
autor: Dragon-kr
Dergis chcesz w nim powymieniać części do 600zł....wywal hamulce i kup sobie zwykłe v-brake( np. altusowskie....widziałem gdzieś na allegro komplet za ok 30-35zł) do tego klameczki ALIVIO(ok 34zł) i masz bardzo mocne hamulce.Nowe tylnie koło( obręcz ZAC 2000, piasta ALIVIO, szprychy nierdzewki) koszt ok 120zł....do tego musisz sobie doliczyc nową kasetę(33zł) i łańcuch(42zł...HG-50) korba Alivio(103zł) oraz jakiś pakiet do tego (od 30zł...długość do tej korby to 113mm)
i w ten sposób rower względnie będzie się nadawać do jazdy.
: 05.10.2006 21:26:27
autor: Gawin
qbator pisze:nie smiac sie z chlopaka!!!:) Stery masz na 1 i 1/8 cala czyli standard. 1,5 cala bylo przez jakis czas patentem cannondale'a ale nie przyjelo sie.
Przyjelo sie to bo cannon jakos nadal robi taki standard i coraz wiecej firm z USA wprowadza to do swoich rowerow wiec bez takich po prostu nikt na tym nie jezdzi bo sprzet z takim standardem jest dosc drogi(iron horse,cannon,niektore scotty!!
: 06.10.2006 10:09:03
autor: mczuszu
1.5 cala ma większą sztywność i sie zaadoptował ponieważ np: manitou robi amory pod 1.5 cala travis single ma 1.5 cala
: 13.10.2006 15:11:31
autor: Dergis
Nie bede nowego tematu robił bo po co takie pytanie że czym sie różni kaseta od wolnobiegu
: 13.10.2006 17:24:59
autor: prolite
kasete możesz rozkręcić ma inne mocowanie na piaście inny jest tez klucz potrzebny do jej odkrecenia (niz w wolnobiegu)
wolnobieg jest całością nie mozna rozkrecic i tym samym wymienic jego poszczególnych zębów pista również jest inna do jego zamocowania
-----------------
podsumowując jeśli masz piaste na wolnobieg nie zamontujesz kasety jeśli masz piaste na kasete nie zamontujesz wolnobiegu
: 13.10.2006 17:53:33
autor: zdzihu
Jak na razie nic nie wymieniaj bo to nie ma żadnego sensu.
Po prostu cały czas zbieraj sobie kase a jak coś szlak trafi to dopiero wtedy kup coś lepszego. Po jakimś czasie jazdy będziesz też miej więcej wiedział, że daną część należałoby raczej wymienić bo może nie wytrzymać np. następnego skoku czy zjazdu.
I tak może kiedyś złożysz rower marzeń.
Ja tak już buduje swoją maszyne od dobrych kilku lat i prawie doszedłem do 100% zadowolenia. Potrzebuje wymienić tylko korbe, suport i kiere.
Mam kase tylko po co ją bezmślnie wypieprzać skoro stare części jeszcze dają rade.
Acha i musisz też pamiętać, że twój rowerek nie wytrzyma jak na razie zbyt wiele więc nie przeginaj a najlepiej kup kask i ochraniacze.