Strona 1 z 1

przerobienie piasty - OŚ z 9mm na 10mm

: 05.10.2006 14:58:28
autor: HuGOn
Witam,
czy da sie przerobic os w piescie z szybko zamykacza 9mm na os 10mm na sroby ? chodzi dokladnie o novateca
pozdro

: 05.10.2006 15:44:23
autor: froger34
tak da się ja przerabiałem m475 shimano i wrzuciłem ośke na śruby i działało

: 05.10.2006 16:58:45
autor: wojtek-007
froger34 taaaa ale shimano jest na kulkach wiec z wymiana ośki nie ma żadnych problemów a novatec jest na maszynach i nie wiem czy bedzi tak prosto. da sie napewno ale pewnie jest troche wiecej kombinacji

: 05.10.2006 17:18:31
autor: Sulring
HuGOn a poco Ci to, ze tak spytam ?:)

: 05.10.2006 17:58:51
autor: wojtek-007
pewnie poziome haki i przesuwające sie w nich koło :P zgadłem??

: 05.10.2006 18:03:05
autor: Sulring
wojtek-007 no wlasnie, ze nie bo dragstara :D A w poziomych hakach sruby i tak nic nie daja. Sprawdzone empirycznie... Najlepiej zaopatrzyc sie w napinacze hakow za 29 zl i jest spokoj ;]

: 05.10.2006 21:09:23
autor: HuGOn
pytam sie tak na zas :D bo kolko bede mial jutro i chce wiedziec czy jakby co czy mi na poziomych bedzie dobrze dzialalo;p

: 05.10.2006 21:29:22
autor: andrut
Sulring pisze: w poziomych hakach sruby i tak nic nie daja. Sprawdzone empirycznie...
daja, tylko trzeba dodac wieksze podkładki pod śróby i zrobnic to fachowo... od 4-5lat jezdze cały czas na singlu, począwszy od szosy, mtb,kończąc na ostrym kole na poziomych hakach tylko na śrubach... no i mój aktualny rowerek:D tez poziome

: 05.10.2006 22:05:11
autor: poldeck
JUż próbowałem tak przerabiać i jest trochę do kitu...
Jak wyjmiesz ośkę i zobaczysz jak ona wygląda to będziesz wiedzial o co chodzi. To jak oś suportu- łożyska muszą się zaprzeć na takich "kołnierzach" na osi a 10 tego raczej nie ma... Teoria podpowiada, że można odpowiedniej długości rurkę wstaić nha oś tak , żeby jej długość odpowiadala rozstawowi tych kołnierzy (co do 0,1 - 0,2 mm). Wtedy łożyska się nie zablokują kiedy zaczną się zagniatać po zakręceniu kołem (tak - też się zdziwilem co sie stało:-). Pozostaje kwestia różnicy grubości osi: fabryczna oś ma w miejscu "nabicia" lożyska grubość około 10,5-10,7 mm (nie jestem pewien). Oś 10`tka tyle nie ma choćby sie człowiek usrał. Więc trzeba pomiędzy wewnętrzny pierścień łożyska a ośkę wepchać kawałek blaszki, bo inaczej piasta będzie miała duży luz. Jak i z tym sie uporasz i zrobisz to dobrze to piasta będzie ładnie i prosto (i sztywno) się kręcić.

Założyłem oczywiście, że dasz sobie radę z demontażem osi. Jeśli nie to musisz tak zrobić:
-odkręć te dupsty (konusy) od strony mocowania tarczy.
-puknij w oś z drugiej strony to wylezie razem z łożyskiem.
-pukaj z czciem tak , żeby wylazło, ąle tak , żeby nie rozbić łożyska.
-pamiętaj - cokolwiek robisz myśl!

Skutki uboczne:
-złamania
-zwichnięcia
-otarcia
-skręcenia
-rozcięcia
-śmierć
-czasem dużo dobrej zabawy:P

powodzenia!

pozdro 4 all

edit: po co ci skręcana oś w dragstarze???

: 06.10.2006 08:31:05
autor: Sulring
andrut no, ale sam widzisz jest duzo pierdzielenia. Pzoniej nie zmienisz nawet detki bez odpowiedniego klucza natomiast przy napinacz majac szybko zamykacz tylko wyciagalem go z piasty i kolo bylo zdjete.

: 06.10.2006 12:28:18
autor: Ajz
Sulring zawsze mozna zalatac nie zdejmujac kola ;)

poldeck a co myslisz o przerobce przedniej piasty ns'a coaster na maszynach na wlasnie taką ośke?