Strona 1 z 1
Jaką pracą charakteryzuja sie amortyzato
: 17.10.2006 18:33:31
autor: kladrian
witam i ciekaw jestem odpodiedzi poniewaz przyda mi sie w praktyce i licze na to ze nietylko mnie. Jestem szczesliwym posiadaczem Marzocchi DJ1 z 2002r i mam pewien problem poniewaz niewiem na którą opcje sie zdecydować
1. czy zostawić miekkie sprezyny i wlać gesty olej wypu w20 (lub wiecej jak zaproponujecie)
LUB
2. kupić twarde sprezyny i wlac rzadk olej typu 2.5 czy 5w
prosiłbym równiez o specyfikacje działanie tych opcji typu tłumienie,odbijanie,wybieranie,praca itp.
P.S. waze 75-80kg
: 17.10.2006 19:14:37
autor: zuku
hmmm...
sądze ze w DH liczy sie amortyzator z miekkimi spręzynami i zajebistym tlumieniem powrotu i dobicia. musi on wykorzystywac swoj skok w pelni.
za to w streecie czy dircie to twarda spręzyna no i jakies tam tlumienie (nie musi byc zajebiste).
twarde spręzyny: mniejsza czułość, trudniejsze dobijanie, lepsza progresja (tak mi sie wydaje z tą progresją)
miękkie spręzyny: większa czułosc, lepsza praca na dużych "wybojach", łatwiejsze dobijanie, w połączeniu z dobrym tłumieniem lepsze wykorzystywanie skoku.
mcno stłumiony (olej np. 15w): lepsze tłumienie dobicia, wolniejsza praca amortyzatora, lepiej amortyzuje duże przeciązenia występujące np. w droperce.
słabo stłumiony (olej np. 5w): szybsze odbijanie amortyzatora, lepsza praca na szybkich zjazdach z np. różnymi korzeniami,
: 17.10.2006 20:16:22
autor: wookie85
80 kg hmm wez poki co wlej 20w i zobacz ja bym jednak myslal o twardych sprezynach bo to drozej pewnie nieco wyjdzie
progresja tu nie ma nic do rzeczy zuku , sprezyna ma swoja okreslona jakas wartosc i ugnie sie tyle ile ugnie no mozna np zagescic zwoje w koncowce wtedy bedzie np proegresja wiec poniekad jak pieszesz moze byc
: 17.10.2006 20:46:57
autor: sck
dobierasz sobie takie sprezyny, zeby miec odpowiedniego do stylu jazdy sag'a. a juz olejem i mechaniczna regulacja tlumikow zalatwiasz charakterystyke tlumienia.