Strona 1 z 1

Jak wyciągnąć tłoczki z zacisku?

: 17.10.2006 21:45:29
autor: biker_666
Tak jak w temacie. Mam hamulce xt - te czterotłoczkowe:D i chcialbym je przeserwisować, ale nie wiem, jak się wyciąga tłoczki z zacisku:/ Może ktoś już to robił? Prosiłbym o taką małą instrukcję ktok po kroku;)

: 17.10.2006 21:52:08
autor: konex
Wyjmij klocki i jeszcze zalany hampel ściśnij a tłoczki wyskoczą ;)
Ja tak robiłem z moją Grimecą 4 tłoczkową

: 17.10.2006 22:16:20
autor: biker_666
A tłoczki nie powinny się przypadkiem cofać?;p Jak mają wyskoczyć? Tak same z siebie? I żeby je nasmarować i wsadzić spowrotem, trzeba rozkręcić zacisk, tak?

: 17.10.2006 22:23:16
autor: xxxxxx
biker_666

1. po co je chcesz smarowac?
2. hahaha , cofać? to fajnie masz...

: 17.10.2006 23:16:12
autor: LoooooK O.
1. po co je chcesz smarowac?
Bo smaruje sie tloki hamulcow? Moze dlatego? Ja nie konserwowalem tlokow w swoim Hayes MAG i obecnie jestem swiezo po wymianie jednego tloka, ktorego sie nawet w normalny sposob wyjac nie dalo.

: 18.10.2006 10:34:05
autor: Daniel
LoooooK O. wiesz co ja akurat sugeruję smarowanie klocków ..... płynem DOT, sprawdziłem i to działa, oczywiście podczas tej operacji należy wyjąć klocki.

: 18.10.2006 12:23:31
autor: konex
Daniel?????

: 18.10.2006 12:52:59
autor: yasiuuu
Moj XT ma już 3 lata, nic z nim nigdy nie robilem (tylko zmiana klockow), zero zapowietrzenia, wszystko hula... wiec po co rozbierac cos co dziala?

LoooooK O.Hayes'y są mocnymi hamplami, ale konstrukcje maja hu**wą - wytłumacz mi czemu tak dobry i drogi hampel wymagał naprawy?:]

: 18.10.2006 13:06:05
autor: FreeMan
sam mam xt 4tloczki zarowno zroku 2002 i z 2003, podczas czyszczenia za mocno nacinelemklamke i wypadl jeden tloczek, ale bez problemow wsadzilem go z powrotem w swojemiejsce. niema po coich smarowac bo plyn tak tam docierazzetloczek jest smarowany bezposrednio plynem. ja teraz tylko wysuwam lekko tliczki z zacisku iczyszcze je wacikiem do uszu. potem zmiana plynu, idziala tak jak dzialal czyli zajebiscie. polecam XT 4 tloczki, troche waza ale hamuja i sa bardzo bardzo malo awaryjne, mimo iz czesci srednio drogie:)

: 18.10.2006 15:16:52
autor: LoooooK O.
XT dziala na plynie mineralnym bodajze, ktory jest bardziej odporny na lapanie wilgoci i generalnie plyn mozna wymieniac co 2-3 lata. DOT natomiast ma dziwna zdolnosc do lapania wilgosci, dlatego zaleca sie jego wymiane co sezon. A czemu akurat moj Hayes wymagal remontu? Warunki pracy, pewnie dlatego. Zima, deszcz, bloto, syf, kurz, gwiezdny pyl, szlam mutagenny, kwasy zoladkowe mordowanych chimer - roznie bywalo. Poza tym olalem wymiane plynu w nowym sezonie i to moglo byc przyczyna awarii.

: 18.10.2006 22:11:44
autor: Daniel
konex sprawdź - nie wymyśliłem tego, aby komuś uszkodzić sprzęt.

: 19.10.2006 09:16:57
autor: Dareko
Danielale jak smarowanie klocków??:D tez nie kumam tak jak konex =D

pozdRower

: 19.10.2006 10:02:06
autor: Daniel
Macie racje, porąbało mi się totalnie - miałem na myśli tłoczki. Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Aha moja rada tyczy sie tylko systemów zasilanych DOT`em.

: 19.10.2006 12:12:19
autor: Dareko
Daniel hehe zdarza sie:D


PozdRower

: 19.10.2006 22:11:19
autor: biker_666
Hmmm, mój xt'ek jest zasilany olejem mineralnym citroena:D

: 19.10.2006 23:36:33
autor: Bierut
LoooooK O. pisze:XT dziala na plynie mineralnym bodajze...
Jest to jak najbardziej olej mineralny (nie jakiś tam inny płyn) więc smarowanie jest zbędne.

: 22.10.2006 00:22:24
autor: szopen
odnosnie hamulca loooka to bylem przy awarii :D nacisnol mocniej klamke zeby ustawic zasick i hamulec sie polal ostro :D, pozniej sie okazalo ze tloczek sie rozlecial, niezle jaja :D

a ja polecam potraktowac tloczki brunoxem do amortyzatorow, pomaga jak sie cos pozapieka :)

: 22.10.2006 08:13:03
autor: LoooooK O.
szopen, w koncu Hayes dziala. Teraz "tylko" pozostaje dotrzec klocki :?