Strona 1 z 1

tuleje do dampera inne niż z ALU

: 23.10.2006 18:55:46
autor: szela
Mam pytanko czy w waszym przypadku są stosowane tuleje z mosiądzu ?? ostatnio dodobiłem takowe i po 2 tygodniach jazdy zaczeły mi zgrzytać ?? czy to mosiądz czy poprostu sucho na łączeniu. Jak jest w waszym przypadku i czy stosujecie tuleje z materiału innego niż alu ?? Czy ma na to wpływ system zawieszenia ( u mnie jedno-zawias)

: 23.10.2006 21:10:48
autor: kubabike
u mnie w bullicie byly ze stali. nic sie nie działo

: 23.10.2006 21:11:41
autor: muras
ja sobie zrobilem tulejki ze stali i jak na razie (4 miechy) jest OK, a co do suchosci na laczeniu to pamietaj ze kto smaruje ten jedzie ;) poza tym w starej ramce mialem 5th elementa ktory mial oryginalnie stalowe tulejki wiec rozwiazanie jest chyba dobre

: 23.10.2006 21:27:18
autor: minetoo
no widze tu małą rozbierzność..... żadne połączenie wykonane z mosiądzu nie ma prawa zgrzypieć. mosiądzu używa się w połączeniach samosmarujących ze względy na jego "miękkość"

: 23.10.2006 21:39:06
autor: Borek SC
muras dziwi mnie Twoja wypowiedz o smarowaniu tym bardziej ze miales 5th elementa...Tam wtraźnie w instrukcji ostrzegaja zeby nie smarowac tych tulei bo osranym do wierzchu to wyjdzie. Tuleja jest stalowa a oczko w damperze ma teflonowy/teflonopodobny wklad i tego sie nie smaruje. Ja sie do tego stosuje i w moim 5tym po 2.5 roku uzytkowania dopiero zaczely sie pojawiac ledwo wyczuwalne luzy-myśle ze to dlugo

: 23.10.2006 22:08:08
autor: muras
Borek SC w 5th elemencie nie smarowalem bo faktycznie nie bylo nawet takiej mozliwosci, ale tulejki ktore dorobilem do mojego nowego dampera posmarowalem i jest ok: zadnego luzu, zgrzytania po prostu wszycho jest tak jak byc powinno

: 23.10.2006 22:11:50
autor: szela
nie no :) tuleje mosiężne były smarowane ale dziwi mnie to że zaczeły zgrzytac. w każdym razie dzięki za wypowiedź

: 24.10.2006 07:58:29
autor: gajek
(pewnie was zagne) mialem w burnerze rc alu i wiadomo sie zwyropęczniały, wziołem nakrecany tlumik z rst delta, pasowało idealnie żadnych luzow i skrzypien a jezdzilem dluuugo :P
skrzypialo mi czesto w starej ramce, wynikiem tego byly zuzyte łozyska na wahaczu, czas na wymiane, musisz zlokalizowac źródło po co robic sobie podwojna robote ale to tylko moje doswiadczenia, moze ci w czyms pomogą