Strona 1 z 2

Mavic EX721 (D521)

: 29.10.2006 08:54:39
autor: Majersco
Witam,
wie ktos jaka jest roznica miedzy EX721 tym najnizszym modelem(czarna lub srebrna) a tym najdrozszym anodowanym? Zastosowanie to tylko zawodniczy rower DH oraz 4X. Faktycznie jest jakas roznica w wytrzymalosci jezeli chodzi o takie zastosowanie? Chce sie dowiedziec wszystkich roznic miedzy nimi.
Prosze o jakies fakty, ale nie informacje z kosmosu lub domysly....
dzieki i pozdro dla wszystkich

: 29.10.2006 09:22:05
autor: HuGOn
a nie chodzi ci czasem o ex729 ? jesli tak to tylko sie roznia kolorem

: 29.10.2006 09:24:56
autor: wojtek1111
HuGOn polecam odwiedzenie strony producenta :P
Majersco o co ci chodzi mówiąc model najdroszy anodowany ? chodzi ci o mavica ex823 ? jeżeli tak to zauważ że jest on na opony bezdętkowe :)

: 29.10.2006 09:25:47
autor: wookie85
Anodowanie , twarde , jak gdzies pamietam czytalem , nieco wzmacnia material ale byly to wartosci procentowo stosunkowo male i bardziej chodzi tu o aspekt wizualny

: 29.10.2006 10:53:07
autor: konex
w 721 czy 521 które są obręczami również pod V-ki chodziło o wzmocnienie obręczy i odporność przy hamulcach szczękowych. Myślę że przy tarczach są takie same

: 31.10.2006 11:05:18
autor: Majersco
wiem co napisalem, chodzi mi tylko i wylacznie o te obrecze, ktore sa uwzgledione w pierwszym poscie.

Wookie85-powiedz mi gdzie to czytales?bardzo mnie interesuje to.

Wiem ze niby sa wytrzymalsze, ale co kazdy to inna teoria. rozmawialem z goscmi z Harfy, ale oni sami nie sa przekonani do konca co i jak. Do szczek wiem, ze sa mocniejsze i trwalsze, ale czy ta trwalosc sprawdzi sie w DH? Czy ta wytrzymalosc o ktorej mowa sprawdzi sie przy uderzeniach- klamienie, korzenie itp? o to mi chodzi- o zastosowanie w konkretnej dziedzinie!

Jezeli macie jakie testy/wypowiedzi itp ludzi ktorzy mieli ztym doczynienia tio prosze o pomoc, dzieki

: 31.10.2006 19:51:57
autor: wookie85
nie pamietam juz adresu strony to bylo o anodowaniu , sporo info tam bylo

a tak to mysle ze ich wytrzymalosc i tak bedzie na tym samym poziomie , przy vkac bok sie nie wyciera i lepiej wyglada ;] , no i ogolnie grafit jest zajebisty

patrz link w podpisie komplet taki mam , mialem , tyl w sumie sprzedany , zajebiste kolka

: 31.10.2006 21:04:36
autor: bronek1301
Majersco DO zawodniczego DH i 4x będą lepsze mavic ex 729. Są cieższe od d521 o 85g lecz wytrzmalsze a sądze, że na tym przedewszystkim ci zależy. Tyle z mojej strony :)

: 31.10.2006 21:14:25
autor: Majersco
bronek1301 dzieki za rade, ja tylko prosze o info na temat ex721, na niczym wiecej mi nie zalezy w tym tym temacie.

: 31.10.2006 21:33:19
autor: Swistak1989
Majersco, ja widze, ze Ty cos nerwowy jestes. Wszedzie jak tkos tylko cos nawet zaproponuje to od razu temperujesz ludzi. Faktycznie oftopiki nie sa niczym dobrym, ale czasami moze dasz na luz co?

: 31.10.2006 21:55:53
autor: Majersco
ok, przepraszam...

: 31.10.2006 22:43:12
autor: K@M!L
te droższe D521 były przystosowane do ceramicznych klocków (V breake) i jak pisał konex jest mniejsza scieralnosc i bardziej skuteczne na hamowaniu jak obrecz jest mokra

: 31.10.2006 23:17:50
autor: Majersco
K@M!Ltak ja doskonale wiem o tym co piszesz, jednak chodzi mi o innezastosowanie- mianowice DH i 4x, czy wytrzymalosc o ktorej piszesz przeklada sie na takei zastosowanie? Przede wszystkim chcialbym wiedziec czy ta anodowana jest bardziej wytrzymala i mniej podatna na uderzenia, wgniecenia, odksztalcenia od tej najtanszej, bo ze pod vki jest lepsza to wiem o tym, jednak bedzie uzywana pod tarcze.
dzieki

: 01.11.2006 09:23:32
autor: wookie85
K@M!L pisze:te droższe D521 były przystosowane do ceramicznych klocków (V breake) i jak pisał konex jest mniejsza scieralnosc i bardziej skuteczne na hamowaniu jak obrecz jest mokra
wersja CD byal do klockow innych , wersja z ceramiczna powloka a grafit to zwykle klocki

: 01.11.2006 13:11:02
autor: Majersco
wookie85juz zamieszales i teraz wydaje mi sie jakby bylo kilka wiecej tych ex721 rozniacych sie od siebie....
jst tylko - srebrna, czarna i ta anodowana, no nie?

: 01.11.2006 13:15:43
autor: wookie85
a hmm w sumei tak nieco namieszalem bo ja pisalem w opraciu o D521 ktora w temacie wymieniles , te nowsze tzn te same ale nowe oznaczenie roznia sie kolorem i wersja CD , wzmacniane boki i chyba cermik , chyba bo pamietam ze byly inne obreczy CD ktore cermikami nie byly , za to u kumpla jeszcze stoi obrecz CD ceramik wlasnie d521 starszy

te z nowymi oznaczeniami srebrne i czarne beda takie same

: 01.11.2006 14:26:56
autor: cyc_ling
są 3 wersje:
-zwykła
-anodowana na czarno
-ceramiczna
Wszyskie maja taka sama wytrzymalosc. Anodowana jest ladniejsza i teorytycznie odporniejsza na korozje jednak ja mam wersje najtansza juz rok jezdzilem w zimie w lecie blocie i nic jej nie jest. Bylem z nia w gorach, robilem na rowerze rozne idiotyczne zeczy i dla kola nic nie jest a mam je z tylu. Kupujac obrecz ceramiczna nie zyskasz nic na wytrzymalosci.

: 01.11.2006 17:15:29
autor: Majersco
cyc_ling ok, jakas konkretna odpowiedz w koncu, ale chcialbym wiedziec skad masz te wszystkie informacje?
jakby tak bylo jak piszesz to jest ok:]
jednak kolega wczesniej cos pisal, ze gdzies wyczytal, ze anodowana bardziej wytrzymala...
niby proces anodowania wzmacnia material...
czyli ta ceramiczna rozni sie jedynie tymi bokami ceramicznymi, tak?

: 01.11.2006 17:16:02
autor: LoooooK O.
Powloka ceramiczna byla po to, zeby obrecz dluzej zyla w biku, w wypadku stosowania hamulcow szczekowych. Poza tym do ceramicznej obreczy sa dedykowane klocki i gumki wymienne. Przynajmniej kiedys byly :P