Strona 1 z 1
AC + pow dumper do enduro
: 03.11.2006 07:49:20
autor: Vin
Ostatnio moj znajomy stwierdzil ze widział gdzieś fote AC z powietrznym dumperem bodajze był to swinger 3 air. Ciekawi mnie co myślicie o takim rowerku gdyby byl wlasnie z swingerem a z przodu dac marcocha allmountain i do calosci dac SPDki i smigac ednuro? Jezeli jakas czesc sie wam niepasuje to prosze podajcie wlasne poglady. Bo set wg mnie naprawde ciekawy.
: 03.11.2006 09:13:29
autor: Sulring
Vin generalnie mam AC ze z foxem vanilia. (rame) reszta osprzetu jest moja. I mam zamiar w sumie jezdzic na tym rowerku niby fr, ale zalozylem przednia przerzutke nie bedzie grybych opon, a z przodu jednopolka i mam zamiar tez smgiac xc na nim. Nie mylic enduro :) Bo mnie akurat chodzi nie oto. Co do powietrznego dampera myslalem zeby taki zalozyc z powodu trudnosci w dostaniu odpowiedniej sprezyny, ale na szczescie udalo mi sie takowa znalesc i nie bedzie problemu. Ja osobiscie uwazam, ze przy ksreceniu tej ramki na mniej skoku Moja ma regulacje 5", 5,5", 6" na ten najmniejsyz lub sordkowy. To jest calkiem dobry pomysl.
: 03.11.2006 09:44:05
autor: 3,143k4r2
Ja mialem AC z DT SWISS 210L jednym z najlzejszych damperow powietrznych swiata. 210gram lzejszy i lepiej dzialajacy od SID'a Na samym damperze urywasz od 0,5-1kg. OPoza tym kolejnym plusem jest fakt iz mozesz dostosowac dzialanie dampera bez koniecznosci wymiany sprezyn (kilka machniec popmka i juz)Do tej ramy na chwile wsadzilem tam PIKE'a dual air 140mm i geometria typowa dla XC. PIKE jak wiadomo jest niski wiec taki AM bedzie bardzo fajnie pasowal i spokojnie bedzie sie dalo smigac Enduro. Mialem 2 AC
1. z Psylo xc - porazaka zmienilem na Shivera SC 120 - finezja
2. z 66rc - super do FR, ale podjechac sie nie da (66rc05 170 po prostu sa za wysokie) i PIKE dual air 140 sylweka xc
Do AC ktory ma byc allroundowa maszyna najlepiej wpakowac cos 130-150 mm z blokada skoku, ewentualnie Shivera SC 120mm . Wtedy i na zjazdach i na podjazdach bedzie mozna poszalec.
: 03.11.2006 10:00:52
autor: Vin
Ja mysle na prawde o allmountain bo maja regulowany skok od 130-150 wiec jak na enduro to da sie mniej a na lekkie fr 150 i smigac tylko.
: 03.11.2006 10:41:41
autor: Wooyek
Vin => DAMPER!!! "Dumper" to wywrotka, taka na budowie :/
A powietrzny - czemu nie? AC jest dosc uniwersalne i jak dasz w miare niski i lekki amor (typu Pike, czy Sherman 150, jak u mnie), mozna po gorach smigac - ale z nastawieniem przede wszystkim na zjazdy, bo podjezdzanie z zadnym damperem nie bedzie tak efektywne, ze przyjemne. To juz sprawa geometrii - AC zdecydowanie woli, jak przednie kolo jest nizej od tylnego ;) I dlatego zreszta warto na nim podjezdzac (tudziez wprowadzac go pod gore) :)
: 03.11.2006 10:47:20
autor: Vin
sorki za orta ale nie zauwazylem tego. A co do dampera to jaki byscie polecali?
: 03.11.2006 11:46:09
autor: 3,143k4r2
DT SWISS 210 L
RS SID
http://allegro.pl/item138706691_nowy_da ... ckout.html
Te 2 sa najlzejsze i wybralbym ktorys z nich.
Zostaja jeszcze Swingery ale ich waga to 400-500 gram wiec o 200/300 mniej niz sprezyna
Ten RS jest w swietnej cenie w dobrej dlugosci i jest NOWY oplaca sie
: 03.11.2006 11:51:03
autor: Vin
Tu mam takze jeszcze jedno pytanie jezeli waze 100 kg to czy da sie damper pow. tak ustawic by na plaskim np na drodze nie uginal sie a gdy wjade na teren to "ruszy do boju"? Znajomy ma SID ale w NRSie i wzy dosc malo wiec nie wiem jak mozna pompowac powietrzne tzn do jakiego progu?
: 03.11.2006 11:55:49
autor: ablee
Vin Z powietrznych polecam swingera 4way air lub foksa talas lub dhx air, a ze sprezynowych to swinger (obojetnie ktoty, ponieważ kazdy ma platforme) lub foxa vanille (z propedal'em).
Ja obecnie ma 4-zawiasowca ktory mi słuzy do endurko i jestem bardzo zadowolony ze swingera 4way coil (skok zawieszenia wynosi u mnie 7 calii i przy energicznym pedałowaniu na siedzaco prawie wogle nie buja).
: 03.11.2006 12:46:07
autor: Wooyek
ablee => tak dla scislosci, Twoj Raleigh nie jest 4-zawiasowcem...
: 03.11.2006 13:26:40
autor: 3,143k4r2
Vin ja jezdzilem na NRS z SID'em chyba nawet starszym modelu niz ten na aukcji i nie bylo problemu a tez lekki nie jestem.
ten DT z pewnoscia wytrzyma widzialem juz na nim ciezszych riderow, nawet na moj rower wsiadali kolesie po 120/130 kg i lux. Ponizej masz test tego DT naprawde warto go kupic. Jakas firma sprzedawala go w ok 500/600 zl.
http://www.rower.com/testy-dt-swiss-ssd210.asp
Osobiscie taK jak napisalem albo SID albo DT
SID : cena, jakosc, cena, wytrzymalosc, cena, waga, dostepny serwis, cena ktora jest extra, gwarancja
DT: waga mniejsza niz SID, wytrzymalosc wieksza niz SID, gwarancja, i jesli go kupisz za ok 600 zl to CENA, bo normalnie kosztuja 1000 zl