Strona 1 z 2

cisnienie w oponach

: 27.04.2004 18:58:30
autor: Alamo
Dzieki wielkie za informacje dotyczace ramy. juz troche przynajmniej wiem. a teraz pytanie z innej beczki.
posiadam w swoim sprzecie opony firmy (jezeli ma to jakies znaczenie) KENDA model Kinetics 26x2.35 i chcialbym sie dowiedziec jakie jest najlepsze cisnienie tzn. ile mam dmuchac zeby byla jak najlepsza przyczepnosc do podloza.

: 27.04.2004 19:22:14
autor: Krzywy
sory ze to powiem ale mialem takowa opone i zeby miec jakakolwiek przyczepnosc musisz zmienic na lepsze gumy :] tyle moge powiedziec ja zawsze pompowalem "na wyczucie" zeby nie bylo za miekkie i nie za twarde (lubie miekkie gumy) i tyle powietrza zeby snakow nie zaliczac co chwila :D

sorki ale wiwecej nie doradze bo dla mnie akurat to nigdy znaczenia nie mialo :P

: 27.04.2004 21:20:21
autor: EmBond
ja pompuje na tylke ile pozwala moją opona to chyba jest 60psi i wystarcza to żeby nie złapać Snake'a i innych rzeczy

: 27.04.2004 21:53:26
autor: pasqd
nie wiem czy w kendach jest taki dynks, ale w moich nokianach jest z boku napisane sugerowane cisnienie w oponkach

: 27.04.2004 22:14:40
autor: heloo
nieważne że nie na temat ,ale dzięki temu postowi wskakuję na 6 miejsce w klasyfikacji 10 naj aktywniejszych:p

: 27.04.2004 22:19:02
autor: stefci00
powiedzieli co wiedzieli...

ciśnienie w oponach powinno być uzależnione od tego ile ważysz, gdzie jeździsz? jak?(inaczej ma sie ciśnienie w trialu, inaczej w dualu) i jak dobrze jeździsz..oraz od własnych preferencji...

: 27.04.2004 22:58:24
autor: Alamo
to tak waze troche ponad 80 a jezdze gdzie sie da, tzn. po aswalcie po lesnych drogach, po trawie i wielu innych podlazach i od czasu do czasu skocze sobie z jakiejs gorki, ale nie za czesto bo zawsze cos gubie po kazdym skoku:)

: 28.04.2004 08:56:53
autor: mano-a
Ja jestem troche lzejszy od ciebie, jezdze tez i asfalt, teren itd.
opony mam Ritchey zMax i dmucham :
przod 3,1 - 3,3
tyl 3,3 - 3,5
i jakos styka :D

: 28.04.2004 09:25:12
autor: Miniak
Nie wiem jaki masz rodzaj tych Kineticsów, czy z brązowym bokiem, czy z czarnym. Te z brązowym mają cholernie cienkie ścianki i przez to trzeba sporo je pompować...

: 28.04.2004 11:02:16
autor: Dex
Ja zawsze pompuje na stacji benzynowej i ładuje ok. 45-50 psi a też mam KENDY :) :)

: 28.04.2004 16:39:49
autor: Ingwar
45-50 (4,5 - 5 atm)psi to troszke za dużo dla kend one mają 2,8 do 4,6... Ja ładuje do swojej (z czarnym bokiem) 3 atmosfery .Wczoraj złąpałem snake'a bo miałem pewien niemiły zbieg okolicznośći:
1. Spadło mi ciśnienie do 2,6 atm.; jak wyjeźdzałem to sprawdziłem... nie chciało mi się pompować i stało się...
2. Usztywniłem sobie na maxa zawieszenie (idiotyzm, ale byłem wtedy na mieście... zresztą nie mam lockouta na damperze - wystarczyło kompresję na maxa zakręcić <RST 58 rulez> :D)
3.Przyebałem w krawężnik przy prędk. 30 km/h... zawieszenie nawet nie drgęło, dm 24 tego nie poczuło, a dętka MICHLEN DOWNHILL TUBE poszła w 2 miejscach... ech... psia mać a tyle kosztowała ;]

: 28.04.2004 17:03:45
autor: Dex
Ingwar ale to sie tak (chyba) nie przekłada że 10 psi=1 bar. to jest tak że 15psi=1 bar tak jest na licziku no ale może ja sie nie znam :D

: 28.04.2004 17:40:01
autor: Ingwar
hmmm... możliwe... ale w każdym bądź razie nie mam miernika na ztandard angielski ino europejski - mierze w barach, atmosferach lub HPa... ale chyba masz racje, bo to jest na cal kwadratowy więc będzie jakoś tak krzywo... Czekaj, znalazłem kalkulator ;]
http://www.iglak.pl/gardena/jednostki.htm

45 psi = 3.0623 atm hehe... to jest gitos...równo pompujemy DEX

A tak ogólnie to pamiętać:
1 atm = 1 bar = 1 kg/cm2 = 100 KPa = 15 psi w lekkim przybliżeniu

Na 100 % jedna z tych jednostek jest na oponie i dętce - należy pamiętać o obu. Np na pudełku z MICHLEN DH Tube jest specjalny wykres na którym jest pokazana zależność wielkości opony od ciśnienia jakie potrzebuje.

: 28.04.2004 19:38:54
autor: chrosciel
zawsze pompuje na wyczucie:D i tak chyba jest najlepiej:D np jak chce troche postreetowac to kapke spuszczam a jak jade w teren to wole miec twardsze...

: 30.04.2004 21:35:02
autor: -Przemooo-
ja tam mam po 60 psi chociarz na oponkach mam do 100 ale wole troche miec miekko bo mi kregoslup wypadnie jak bede mial 100 :P

Re: cisnienie w oponach

: 15.02.2012 10:52:26
autor: k-a-m-i-l
Pytanie do zawodników jakie ciśnienie sami byście nabili do własnych opon gdybyście jeździli na:

1. Minion podwójny oplot,2,5cala, obręcz mavic 721(wąska), w fullu 200/200(sag 25%), dętka maxxis light, waga ridera 75kg

Zakładając że zaraz macie zjazd na zawodach na pucharówce w Wiśle w suchych warunkach i latacie wszystko.

2. Wet Scream podwójny oplot,2,5cala, obręcz mavic 721, w fullu 200/200(sag 25%), dętka maxxis light,waga ridera 75kg

Zakładając że zaraz macie zjazd na zawodach na pucharówce w Wiśle w błocie(pierwsze zawody zeszłego sezonu) i latacie wszystko?

Oczywiście mam na ten temat swoje zdanie :)

: 15.02.2012 11:17:36
autor: off_road
k-a-m-i-l pisze:1. Minion podwójny oplot,2,5cala, obręcz mavic 721(wąska), w fullu 200/200(sag 25%), dętka maxxis light, waga ridera 75kg
Kamianie:
ogon 1.9
przod 1.7

Mietko
ogon 1.8
przod 1.6

Osobisie przy 55kg schodzę zaleznie od trasy jeszcze niżej nawet do:

ogon 1.5
przod 1.3

chociaż na puławach śmigałem na:
tył 1.0
przod 0.9
(o czym się w domu dowiedziałem)
k-a-m-i-l pisze:2. Wet Scream podwójny oplot,2,5cala, obręcz mavic 721, w fullu 200/200(sag 25%), dętka maxxis light,waga ridera 75kg
Warto w nich wykorzystać duża wysokość gumy :)

ogon 1.8
przod 1.6

jesli trasa pozwala to:
ogon 1.5
przod 1.3

Wszystko w barach oczywiscie. Cisnienia nie łapiące snejkow :) oczywiscie da sie nizej ale...

: 15.02.2012 11:28:39
autor: LisuKrakow
ja przy wadze 88-90kg w glorce z boxxerem na minionach 2.5 42a jezdzilem na cisnieniu 1.1 przod 1.3 tyl. pare snejkow zpalalem oczywiscie ale tylko w gorach.

: 15.02.2012 23:51:17
autor: Krzyś
Ja na ostrzejszych trasach typu Wisła/Szczyrk waliłem 1.5 na tył i 1.3 przód mniej więcej. Na błocie w szczyrku czy wierchomli około 1.3 tył i 1.1 przód. Snejków dosyć nie było, ważę 70-parę kilo, obręcz przód obręcze: przód - dt f550, tył - mavic ex 729.