Minion DH Front i Rear
Minion DH Front i Rear
Czy popełnie wielki grzech jeśli założe i z tył i z przodu Minion DH Front? Jakoś przyzwyczajony jestem do opon takich samych z przodu i z tyłu i chciałbym przy tym pozozstać. Co o tym myślicie?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
ROwEr - http://www.pinkbike.com/photo/1147695/
no ale np. dlaczego człowiek stworzył taką zasadę że na jednej osi w samochodzie musi byc ten sam rodzaj bieżnika?! nie chodziło mi o odpowiedź rób co chcesz tylko co myślicie na ten temat.
Według mnie człowiek po coś stworzył słownik języka polskiego...
Według mnie człowiek po coś stworzył słownik języka polskiego...
ROwEr - http://www.pinkbike.com/photo/1147695/
jak to sie ma do roweru?a-gang pisze:no ale np. dlaczego człowiek stworzył taką zasadę że na jednej osi w samochodzie musi byc ten sam rodzaj bieżnika?! nie chodziło mi o odpowiedź rób co chcesz tylko co myślicie na ten temat.
Według mnie człowiek po coś stworzył słownik języka polskiego...
http://tnij.org/dcpitbull
fast enough to get there, slow enough to feel here... bike
fast enough to get there, slow enough to feel here... bike
używam tych opon i mogę sie wypowiedzieć subiektywnie na ich temat w następujący sposób-przednia napewno stwarza mniejszy opór powietrzu niż tylnia która sprawia wrażenie jakby miała służyć do podjazdów od czasu do czasu no ale wtedy powinna się nazywać minion fr:)wsumie to tylnia opona(rear) powinna sie tez lepiej spisywać podczas hamowania ponieważ środkowe klocki ma podłużne a nie jak przednie pionowo ułożone w kierunku jazdy.Myślę jednak że w dh wyśmienicie się spiszą wersje front wheel założone na dwa koła jak pisze Sudi
Sprawa się nieco komplikuje przy oponie michelin dh 24(c 24) ponieważ producent proponuje dwa warianty założenia opony na przednie koło"- Centralne klocki bieżnika, usytuowane są w różnych kierunkach:
- w kierunku do przodu – zapewniają lepsze hamowanie,
- w kierunku do tyłu – zapewniają dobrą trakcję, " http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/go ... =487&pos=1
:|? troche wydaje mi się to przebajerowane
Sprawa się nieco komplikuje przy oponie michelin dh 24(c 24) ponieważ producent proponuje dwa warianty założenia opony na przednie koło"- Centralne klocki bieżnika, usytuowane są w różnych kierunkach:
- w kierunku do przodu – zapewniają lepsze hamowanie,
- w kierunku do tyłu – zapewniają dobrą trakcję, " http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/go ... =487&pos=1
:|? troche wydaje mi się to przebajerowane
a-gang w aucie chodzi o cos innego... Ten sam bierznik - ten sam stosunek odprowadzania wody, co za tym idzie, te same wlasciwosci zwalniania, przyspiesznania skrecania , bo przy 30km/h to nie robi różnicy, ale przy 130km/h już robi sporą.
Nie wiem jak to sie ma do do roweru , wedlug mnie nie bedzie problemow z zalozeniem tego.
szewczur kup ty se czlowieku slownik :/
Nie wiem jak to sie ma do do roweru , wedlug mnie nie bedzie problemow z zalozeniem tego.
szewczur kup ty se czlowieku slownik :/
Coś Ci się pomyliło, ułożenie klocka z przodu i z tyłu jest takie samo, za to zacisku inne i jest podyktowane po prostu tym że tylne widełki są bardziej w poziomi niż w pionie, a amortyzator odwrotnie.pepikDH^ pisze:używam tych opon i mogę sie wypowiedzieć subiektywnie na ich temat w następujący sposób-przednia napewno stwarza mniejszy opór powietrzu niż tylnia która sprawia wrażenie jakby miała służyć do podjazdów od czasu do czasu no ale wtedy powinna się nazywać minion fr:)wsumie to tylnia opona(rear) powinna sie tez lepiej spisywać podczas hamowania ponieważ środkowe klocki ma podłużne a nie jak przednie pionowo ułożone w kierunku jazdy.Myślę jednak że w dh wyśmienicie się spiszą wersje front wheel założone na dwa koła jak pisze Sudi
Poza tym to przedni hamulec i przednie koło musi lepiej spisywać się przy hamowaniu, prosty przykład, zakładanie tarcz 200m na przód i 160/185 na tył.
Zakladanie tarcz jest po to ze przy hamowaniu przednim , na przednie kolo dziala wiekszy nacisk, co za tym idzie szybciej sie nagrzewa, a wieksza tarcza jest bardziej odporna na przegrzanie, i wieksza tarcza to wieksza sila, ale to to mi cieżko jest wytłumaczyć. Po prostu przednia opona ma troche inny uklad klockow zeby przy skrecaniu nie odjezdzala... itp. itd.MarcinN pisze: Poza tym to przedni hamulec i przednie koło musi lepiej spisywać się przy hamowaniu, prosty przykład, zakładanie tarcz 200m na przód i 160/185 na tył.
Jeśli chodzi o wielkość tarcz to jest analogiczne jak przykręcanie śrubki długim kluczem imbusowym. Np spróbuj sobie dokręcić śrubke kluczem 5 cm a zrób to samo kluczem 20 centymetrowym. Wiadamo że dłuższy klucz to większa siła i mniej wkładanej w to mocy przez nas.
Drugi przykład: załóż sobie samą piaste z tarczą i zaciśnij w miare mocno hamulec - nie ruszysz tarczy. Jeśli bedziesz miał zaplecione na tej samej pieście koło i pociągniesz wtedy siła włożona przez ciebie jest bardzo mała a koło się poruszy.
Tak więc większa tarcza to większa siła ktora na tylnim kole jest niepotrzebna więc zakłada sie tarcze 160/180mm.
A jeśli chodzi o opony to chyba jednak sie skusze tymbardziej że cena jest również kusząca :)
Dzięki za odpowiedzi.
Drugi przykład: załóż sobie samą piaste z tarczą i zaciśnij w miare mocno hamulec - nie ruszysz tarczy. Jeśli bedziesz miał zaplecione na tej samej pieście koło i pociągniesz wtedy siła włożona przez ciebie jest bardzo mała a koło się poruszy.
Tak więc większa tarcza to większa siła ktora na tylnim kole jest niepotrzebna więc zakłada sie tarcze 160/180mm.
A jeśli chodzi o opony to chyba jednak sie skusze tymbardziej że cena jest również kusząca :)
Dzięki za odpowiedzi.
ROwEr - http://www.pinkbike.com/photo/1147695/
co do tarcz, większa siła hamowania jest na większej tarczy, ponieważ ramię działające na większą tarczę jest mniejsze - różnica długości promieni koła i tarczy jest mniejsza, czyli uzyskujemy mniejszy moment działający na większa tarczę, czyli używając tej samej siły ścisku tarczy (czyli tarcia generowanego na tarczy w kierunku stycznym do koła zataczanego przez tarczę i działającego w przeciwnie do zwrotu prędkości liniowej skierowanej w tym samym kierunku, bo tarcie nie zależy od powierzchni, tylko od siły nacisku), mamy większą siłę hamowania...
a co do opon, to 2X Front to bardzo dobry i wypróbowany w boju zestaw, stawiający niskie opory toczenia i zapewniający przyczepność na bardzo wysokim poziomie.
pozdrawiam
a co do opon, to 2X Front to bardzo dobry i wypróbowany w boju zestaw, stawiający niskie opory toczenia i zapewniający przyczepność na bardzo wysokim poziomie.
pozdrawiam
http://www.chr.Rybnik.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości