Minion DH Front i Rear

a-gang
Posty: 367
Rejestracja: 19.09.2006 15:44:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Minion DH Front i Rear

Post autor: a-gang »

Czy popełnie wielki grzech jeśli założe i z tył i z przodu Minion DH Front? Jakoś przyzwyczajony jestem do opon takich samych z przodu i z tyłu i chciałbym przy tym pozozstać. Co o tym myślicie?

Pozdrawiam.
ROwEr - http://www.pinkbike.com/photo/1147695/
szewczur
Posty: 401
Rejestracja: 22.10.2006 20:22:00
Lokalizacja: krakow
Kontakt:

Post autor: szewczur »

według mnie człowiek po coś stworzył opony na przud i tył!!!! ale rob co chcesz, bedzesz miał troche gorszą przyczepnoś, ale....
http://www.pinkbike.com/photo/4779648/
sudi
Posty: 1315
Rejestracja: 24.10.2005 20:09:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: sudi »

szewczur Jeździłeś ?:) bo tak się akurat składa, że w przypadku miniona, najlepsza przyczepność jest na 2 przednich ... Ja jeździłem i mogę to potwierdzić... bieżnik jest bardziej agresywny i lepiej się wgryza .

Pozdrawiam!
WWW.WFSPORT.PL
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
a-gang
Posty: 367
Rejestracja: 19.09.2006 15:44:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: a-gang »

no ale np. dlaczego człowiek stworzył taką zasadę że na jednej osi w samochodzie musi byc ten sam rodzaj bieżnika?! nie chodziło mi o odpowiedź rób co chcesz tylko co myślicie na ten temat.

Według mnie człowiek po coś stworzył słownik języka polskiego...
ROwEr - http://www.pinkbike.com/photo/1147695/
szewczur
Posty: 401
Rejestracja: 22.10.2006 20:22:00
Lokalizacja: krakow
Kontakt:

Post autor: szewczur »

niemo niejezdzilem ale tak przypuszczam. pisze ze jednak po cos zom te 2 typy opon,nie??
http://www.pinkbike.com/photo/4779648/
bartec
Posty: 1332
Rejestracja: 18.04.2004 23:47:26
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: bartec »

a-gang pisze:no ale np. dlaczego człowiek stworzył taką zasadę że na jednej osi w samochodzie musi byc ten sam rodzaj bieżnika?! nie chodziło mi o odpowiedź rób co chcesz tylko co myślicie na ten temat.

Według mnie człowiek po coś stworzył słownik języka polskiego...
jak to sie ma do roweru?
http://tnij.org/dcpitbull

fast enough to get there, slow enough to feel here... bike
a-gang
Posty: 367
Rejestracja: 19.09.2006 15:44:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: a-gang »

A może tak że rower i samochód to też pojazd :)
ROwEr - http://www.pinkbike.com/photo/1147695/
pepikDH^
Posty: 743
Rejestracja: 16.12.2005 12:08:15
Lokalizacja: Kamienica
Kontakt:

Post autor: pepikDH^ »

używam tych opon i mogę sie wypowiedzieć subiektywnie na ich temat w następujący sposób-przednia napewno stwarza mniejszy opór powietrzu niż tylnia która sprawia wrażenie jakby miała służyć do podjazdów od czasu do czasu no ale wtedy powinna się nazywać minion fr:)wsumie to tylnia opona(rear) powinna sie tez lepiej spisywać podczas hamowania ponieważ środkowe klocki ma podłużne a nie jak przednie pionowo ułożone w kierunku jazdy.Myślę jednak że w dh wyśmienicie się spiszą wersje front wheel założone na dwa koła jak pisze Sudi

Sprawa się nieco komplikuje przy oponie michelin dh 24(c 24) ponieważ producent proponuje dwa warianty założenia opony na przednie koło"- Centralne klocki bieżnika, usytuowane są w różnych kierunkach:
- w kierunku do przodu – zapewniają lepsze hamowanie,
- w kierunku do tyłu – zapewniają dobrą trakcję, " http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/go ... =487&pos=1
:|? troche wydaje mi się to przebajerowane
xxxxxx
Posty: 2058
Rejestracja: 23.05.2005 02:21:45
Kontakt:

Post autor: xxxxxx »

a-gang w aucie chodzi o cos innego... Ten sam bierznik - ten sam stosunek odprowadzania wody, co za tym idzie, te same wlasciwosci zwalniania, przyspiesznania skrecania , bo przy 30km/h to nie robi różnicy, ale przy 130km/h już robi sporą.


Nie wiem jak to sie ma do do roweru , wedlug mnie nie bedzie problemow z zalozeniem tego.

szewczur kup ty se czlowieku slownik :/
mczuszu
Posty: 784
Rejestracja: 22.09.2006 08:50:43
Lokalizacja: żagań
Kontakt:

Post autor: mczuszu »

szewczurpolecam tobie firefox 2.0 przeglądarka podkreśla błędy !!!! qa co do tematu założysz a sam się przekonasz :D
MarcinN
Posty: 182
Rejestracja: 17.03.2006 20:47:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MarcinN »

pepikDH^ pisze:używam tych opon i mogę sie wypowiedzieć subiektywnie na ich temat w następujący sposób-przednia napewno stwarza mniejszy opór powietrzu niż tylnia która sprawia wrażenie jakby miała służyć do podjazdów od czasu do czasu no ale wtedy powinna się nazywać minion fr:)wsumie to tylnia opona(rear) powinna sie tez lepiej spisywać podczas hamowania ponieważ środkowe klocki ma podłużne a nie jak przednie pionowo ułożone w kierunku jazdy.Myślę jednak że w dh wyśmienicie się spiszą wersje front wheel założone na dwa koła jak pisze Sudi
Coś Ci się pomyliło, ułożenie klocka z przodu i z tyłu jest takie samo, za to zacisku inne i jest podyktowane po prostu tym że tylne widełki są bardziej w poziomi niż w pionie, a amortyzator odwrotnie.
Poza tym to przedni hamulec i przednie koło musi lepiej spisywać się przy hamowaniu, prosty przykład, zakładanie tarcz 200m na przód i 160/185 na tył.
xxxxxx
Posty: 2058
Rejestracja: 23.05.2005 02:21:45
Kontakt:

Post autor: xxxxxx »

MarcinN pisze: Poza tym to przedni hamulec i przednie koło musi lepiej spisywać się przy hamowaniu, prosty przykład, zakładanie tarcz 200m na przód i 160/185 na tył.
Zakladanie tarcz jest po to ze przy hamowaniu przednim , na przednie kolo dziala wiekszy nacisk, co za tym idzie szybciej sie nagrzewa, a wieksza tarcza jest bardziej odporna na przegrzanie, i wieksza tarcza to wieksza sila, ale to to mi cieżko jest wytłumaczyć. Po prostu przednia opona ma troche inny uklad klockow zeby przy skrecaniu nie odjezdzala... itp. itd.
a-gang
Posty: 367
Rejestracja: 19.09.2006 15:44:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: a-gang »

Jeśli chodzi o wielkość tarcz to jest analogiczne jak przykręcanie śrubki długim kluczem imbusowym. Np spróbuj sobie dokręcić śrubke kluczem 5 cm a zrób to samo kluczem 20 centymetrowym. Wiadamo że dłuższy klucz to większa siła i mniej wkładanej w to mocy przez nas.

Drugi przykład: załóż sobie samą piaste z tarczą i zaciśnij w miare mocno hamulec - nie ruszysz tarczy. Jeśli bedziesz miał zaplecione na tej samej pieście koło i pociągniesz wtedy siła włożona przez ciebie jest bardzo mała a koło się poruszy.

Tak więc większa tarcza to większa siła ktora na tylnim kole jest niepotrzebna więc zakłada sie tarcze 160/180mm.

A jeśli chodzi o opony to chyba jednak sie skusze tymbardziej że cena jest również kusząca :)

Dzięki za odpowiedzi.
ROwEr - http://www.pinkbike.com/photo/1147695/
laska20
Posty: 54
Rejestracja: 25.03.2005 00:27:31
Kontakt:

Post autor: laska20 »

Ja mam 2x minion 2.35 front 40a spoczatku myslałem ze zrobiłem bład i ze tyl sie bedzie slizgał lub
cos w tym stylu ale jestem mile zaskoczony bardzo dobrze mi sie jezdzi i mimo ze sa wąskie jak na 2.35 to polecam i sie nie martw bedzie git
http://s7.bitefight.pl/c.php?uid=64855
prosty
Posty: 306
Rejestracja: 24.04.2004 01:00:21
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: prosty »

co do tarcz, większa siła hamowania jest na większej tarczy, ponieważ ramię działające na większą tarczę jest mniejsze - różnica długości promieni koła i tarczy jest mniejsza, czyli uzyskujemy mniejszy moment działający na większa tarczę, czyli używając tej samej siły ścisku tarczy (czyli tarcia generowanego na tarczy w kierunku stycznym do koła zataczanego przez tarczę i działającego w przeciwnie do zwrotu prędkości liniowej skierowanej w tym samym kierunku, bo tarcie nie zależy od powierzchni, tylko od siły nacisku), mamy większą siłę hamowania...

a co do opon, to 2X Front to bardzo dobry i wypróbowany w boju zestaw, stawiający niskie opory toczenia i zapewniający przyczepność na bardzo wysokim poziomie.

pozdrawiam
http://www.chr.Rybnik.pl
pepikDH^
Posty: 743
Rejestracja: 16.12.2005 12:08:15
Lokalizacja: Kamienica
Kontakt:

Post autor: pepikDH^ »

hahaha w poprzednim poscie chodziło mi o klocki na środkowej części opony a nie hamulcowe^^
prosty
Posty: 306
Rejestracja: 24.04.2004 01:00:21
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: prosty »

pepikDH^ to było do mnie? bo ja chyba do Ciebie nie pisałem ;-P

pozdro
http://www.chr.Rybnik.pl
a-gang
Posty: 367
Rejestracja: 19.09.2006 15:44:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: a-gang »

MarcinN pisze: Poza tym to przedni hamulec i przednie koło musi lepiej spisywać się przy hamowaniu, prosty przykład, zakładanie tarcz 200m na przód i 160/185 na tył.
Napisał poza tym wiec wszystko jest ok :)
ROwEr - http://www.pinkbike.com/photo/1147695/
Tassadar
Posty: 2188
Rejestracja: 11.08.2004 18:20:01
Kontakt:

Post autor: Tassadar »

wracajac do minionów to dając przód z tyłu wydłuży się linia hamowania ale zwiększy się przyczepność na boki, właściwie przednia opona powinna mieć też mniejsze opory toczenia
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=74297
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości