Strona 1 z 2
giant dh team 2003 - pilne zajzyj!!!!
: 28.12.2006 17:31:46
autor: fridge
witam
jestem na etapie kupna takiego gianta
i mam kilka pytań
1. jak chronic damper?? (chodzi mi o patent coś ale błotnik)
2. ile ma skoku??
3. jakie śa najsłabsze punkty tej ramy??
4. czy łapie luzy na wachaczu...
5. jak jest jego sztywność.
6 jaka jest wysoka główka.
7. serokośc piasty i średnia osi
Pozdro
: 28.12.2006 17:51:28
autor: piter krk
darował by sobie z tego roku dh team najprawdopodobniej jest to jakas rama po zawodniku albo juz troche wytłuczona...czesto tam dampery i tuleje siadaly bo sa niczym nieosloniete....
: 28.12.2006 17:55:05
autor: bodzio2k
Niejaki Sedrik z tego forum go ma i se go nie chwali - właśnie ze względu na skomplikowany i awaryjny system zawieszenia choć rower na pewno jest glajny. ;-)
: 28.12.2006 18:17:20
autor: sebonk
napisze co wiem, damper to trzeba jakis custom-made blotnik, ramka ma chyba okolo 225 mm skoku, piasta 135x12mm, ogolnie to jest ramka do czystego dh, do fr sie nie nadaje za bardzo chociaby z racji ze ciezko sie wybic z hop bo ramka bardzo klei sie do podloza
: 28.12.2006 19:07:50
autor: Wolker1990
Witam miałem tą ramkę przez niedługi okres czasu zakupiłem ją z Krakowa, ale ja miałem dh compa 16.5 cala, niby to to samo co team
Błotniczek miałem własnej roboty (tzn poprzedniego właściciela)samemu by mi sie nie chciało robić ładnie chronił damper jednak opona 3.0 nie wchodziła :P a damper był bez błotnika bardzo brudny.
najsłabsze punkty ramy to właśnie lipnie położony damper ale nie spotkałem się z jakimiś pęknięciamy czy cuś rama starannie wykonana, zawsze się bałem o ten długi wachacz:P
moja luzów nie łapała, jednakże wiem że często trzeba wymieniać łożyska, miałem six waya w ramce ale nie mogłem zrobić płynnego skoku tzn gorzej mi się śmigało niż na big hicie czy mc san andreas
sztywność jest super przez zastosowanie z tyłu sztywnej osi ja miałem na piaście ringle, niestety jest minus tego że wyjęcie koła zajmuje wieki, a piasta jak się ******* kosztuje sporo kasy (jednak myśle że jak bedziesz miał tam ringle to nie będzie problemu bo są nie do zajebania)z przodu miałem super T 170 skoku i geo byla super przy kołach 26 cali
jedna rzecz o której warto wpomnieć to długość wkładu suportowego jest w ciul długi z tego co remember:P to ma ponad 140 mm i ciężo taki dostać na isis, a jak już ci ktoś załatwi to jest 99% pewnośći że bedzie to race face za 600 zeta. Ogólnie odpuścił bym sobię tą ramkę i kupił coś innego, ponieważ ramka jest droga w utrzymaniu POZDRAWIAM MAM NADZIEJĘ ŻE NA COŚ SIĘ POMOC PRZYDAŁA JAK CHCESZ WIEDZIEĆ JESZCZE COŚ TO gg 5052600
: 28.12.2006 22:09:09
autor: fridge
wie ktoś ile kosztują łozyska moze i gdzie je dostane. ??
ma ktoś foto takowego błotniczka???
: 29.12.2006 11:13:09
autor: ablee
łozyska do tej ramy mozesz dobrac w dobrym sklepie z łozyskami tylko zebys je miał przy sobie, albo znał ich dokładne wymiary, a ich koszt nie bedzie wtedy duzy.
: 29.12.2006 13:24:50
autor: bodzio2k
Pamiętam również, że niejaki Sedrik sprowadzał _śrubki_ do tej ramy z Tajwanu!!!
: 29.12.2006 15:04:54
autor: fridge
mzoe sie sedrik wypowie
: 29.12.2006 15:41:45
autor: Wolker1990
ja nie miałem śrubek do dampera ale dokupiłem bez problemu. Jeszcze nie miałem takiego kapselka z gwintem, który dochodzi na ośke ale dorobili mi łatwo na wzór drugiego
: 29.12.2006 22:30:56
autor: Sedrik
Rama średnia, raczej bardzo średnia. Uzytkuje ją drugi sezon i naszczescie ostatni. W trakcie dwóch sezonów, musiałem wymieniać całe zawieszenie juz dwa razy. Jedna taka wymiana to koszt ok. 500zł. Serwis ogolnie nie dysponuje komponentami zamiennymi do tej ramy, wiec tym bardziej jest z nią problem. Ja czesci musiałem sprowadzac bezposrednio z Tajwanu. W momencie "psucia" sie zawieszenia, przy okazji wali sie damper, gdyz zmienia sie jego ułożenie i zaczyna cieć i oczywiscie zmienia sie równiez jego praca, i to rowniez potem dodatkowo kosztuje. Serwis sam w sobie tej ramy rowniez jest drogi, jednorazowo ok. 200zł, bez czesci zamiennych zawieszenia (500zł)...jesli oczywiscie mowimy tu o serwisie autoryzowanym. Krotko mówiąc...nie polecam osobom które nie dysponują wieksza iloscia gotówki, gdyz w efekcie rowerek moze stać i byc nie uzytkowany. Oraz osobom które nie uchodzą za osoby cierpliwe, gdyz skonczy sie to zle i dla roweru i dla osoby jezdzacej. Tak jak w moim przypadku kiedy namietnie kopalem w rame na trasie....
jesli zas chodzi o piaste to 12/135mm.
luzów na wachaczu nie łapie...
sztywność rownież jest bez zastrzeżeń...
najsłabsze punkty to tylko i wyłacznie ten system zawieszenia...
ochrona dampera...hmmm, ciezka sprawa, sam z żadnym patentem sie nie spotkałem...
skok to 230mm.
: 29.12.2006 23:01:21
autor: Dawid_O
Sedrik a co tam popsułes??
Mnie utrzymanie mojej przez jeden rok kosztowało 60zł + browara za serwis swingera z czego 50zł za spawane i 10zł za komplet łożysk (chujowych polskich łożysk) :D.
Krzywki w zawieszeniu sa solidnie wykonane o ile mamy wszytsko prawidłowo zmontowane nie ma bata zeby sie sypło predzej szczeli damper czy wachacz najpredzej łozyska :)
Co do ochrony dampera ja owinołem troche tasma klejaca tu i ówdzie i sie trzyma
: 29.12.2006 23:11:09
autor: fridge
Dawid_O w którey miejscu spawałes (i co)
Sedrik co popsułeś ze musiałeś wymieniać??
: 30.12.2006 00:04:47
autor: Dawid_O
Przedni trójkat w miejscu łaczenia sie rury podsiodłowej z pakietem tak obrazowo. Solidna robota pospawali w instytucie spawalnictwa w gliwicach i nawet dali gwarancje:)jezdze tak juz rok to raczej zadki przypadek z tym peknieciem. Ogulnie te ramy sa solidne jak ktos ma jako takie pojecie o technice to nie będzie miał problemu, wystarczy ruszyć głową.
Sądze ze ten rocznik o ile rama jest zadbana opłaca sie kupic do 2600zł za całego seta z piata napinaczem i pakietem. Osobno jezeli by trzba było dokupywać to pakiet mozna kupic za 200zł fsa platinum dh w jakims sklepie trailowym z piasta jest problem bo to juz zadkosc z takim rozmiarem ale co najmnniej 400zł za nówke.
No coz Athertony dalej jezdza na tych ramach :D wiec nie sadze ze sa tak bardzo srednie hihi te ramy sa dobre moze nawet bardzo dobre mimo wszytsko sa lepsze ramy, tyle ze nie w tym pułapie cenowym a mam na mysli chodzby sunday'a bo tej klasy jest to rama czyste dh na wysokim poziomie.Moze samo zawieszenie nie jest juz tak efektywne czy moze efektowne ale napewno geometria jest swietna.
: 30.12.2006 11:11:36
autor: mikael
co ci powiem najwazniejszego to to- pakiet 100/148 , najtańszy taki jaki jest dostępny to gówniany truvativ gigapipe team dh za bagatela 280 zł ( wogole nie wart tej ceny) ale alternatywy NIE MA:) Są tylko droższe:)
: 30.12.2006 11:13:08
autor: mikael
dawido gdzie ty widziales taki pakiet? napisz prosze, bo potrzebuje do akurat innej ramy, ale wlasnie ten rozmiar:) a nie znalazłem nic tanszego od syfnego truvativa
: 01.01.2007 16:52:34
autor: Dawid_O
Ja kupiłem taki pakiet od pewnego człowieka z Katowic co prowadzi sklep internetowy z częściami do trialu kiedyś gdzieś na forum już zamieszczałem linka ale teraz nie pamiętam, jak go znajdę to go tutaj wkleję.
Niestety strone znalazłem ale nie ma juz pod tym adresem sklepu i tanich pakietów :/
: 01.01.2007 23:11:22
autor: Sedrik
w sklepie "Plus" w Warszawie są pakiety Stronglight'a.
kosztują ok. 500zł ( czy jakoś tak )
: 23.08.2007 02:23:53
autor: yasiuuu
male odswiezenie tematu.
Sedriknapisales;
W momencie "psucia" sie zawieszenia, przy okazji wali sie damper, gdyz zmienia sie jego ułożenie i zaczyna cieć i oczywiscie zmienia sie równiez jego praca,
co konkretnie z tym zawieszeniem sie dzieje? peka, krzywi sie? dlaczego zmienia sie ulozenie dampera? i co tyle ksoztuje w jego serwsie?
i jaka jest waga tej ramki?
prosze o zetelna odpowiedz;-)