Strona 1 z 1
Swinger 6way czy 5th element?
: 31.12.2006 16:19:19
autor: square
Wiec, zastanawiam sie nad kupnem tych damperów. Zależy mi na solidnej progresji tłumika. Tłumik nie ma być wyłącznie na zjazdy.
Na marginesie, gdzie mozna jeszcze dostać 66 rc2x po taniu?
Prosze was o:
- użytkownicy lub ludzie którzy wiedzą coś na ten temat swingerow 6way i 5th elementow opowiedzą o wadach,
- gdzie można dostać nowe, po taniu?
- ceny są podobne nowe, po 900-1000 zł.
- co lepsze i dlaczego?
*potrzebuje długość tłumika 210-215, chce go do kony stinky
*skok tłoka 60-63mm. - nie chce robic dużego zawieszenia.
: 31.12.2006 16:25:50
autor: benek
square6way nie mialem wiec Ci nie powiem..mialem za to 3 way:D Syf jakich malo ale to pewno calkiem inne dampery:D Mialem rowniez 5taka i wedle mojej opini i opini innych wybral bym bez wachania wlasnie 5th elema:) Prace ma bdb, mase ustawien. A jesli chodzi Ci o progresje...to wystarczy ze kupisz ciut miekksza i dluzsza sprezyne od tej na ktorej jezdzilBYS na codzien i skrecisz ja troszke mocniej. Fakt ten moze i wydawac sie dziwny...ale prawdziwy:) Mozesz tez sobie kupic sprezyne o progresywnej twardosci:) Bo nie warto kierowac sie progresywnoscia przy doborze samego tlumika-to mozna zmienic tak czy owak-takie moje zdanie.
: 31.12.2006 16:33:17
autor: square
wiadomo ze do progresywnosci trzeba dobrac sporezyne. kupilem 700lbs. w zasadzie po prostu chce wiedziec jak działają oba dampery.
: 31.12.2006 16:59:56
autor: Furmek
Zgadza sie 3-way to kawal zlomu (przynajmniej do "powazniejszych" rowerkow) ale ma sie on nijak d 6-way'a, zupelnie inna klasa sprzetu.
Obecnie ujezdzam 6-way'a i Progresywny to on jest, dodatkowo da sie ta progresje regulowac, ale jego glowna zalea jest cale to SPV, do dh to sie srednio nadaje.
benek - "kupisz ciut miekksza i dluzsza sprezyne od tej na ktorej jezdzilBYS na codzien i skrecisz ja troszke mocniej"
No do czego ty kolege namawiasz, wg. instrukcji do damperow takie cos ma na nie zgubny wplyw.
: 31.12.2006 17:24:09
autor: benek
Furmekowszem, takie rozwiazanie katuje damper, gdyz sprezyna ma duze naprezenie wstepne, moze np zerwac gwint itd;] ale faktem jest iz powoduje progresje:)
: 31.12.2006 18:22:50
autor: square
nie mam zamiaru kombinowac ze sprezynami. damper ma 2,5 cala skoku to taką dam, tylko zamiast 450, dam 700 lbs.
: 31.12.2006 18:28:34
autor: MaxDamageDA
Sprezyna wcale nie powoduje progresji, moze co najwyzej zwiekszyc naprezenie wstepne
: 31.12.2006 20:19:59
autor: Tassadar
Oj mylisz się, powoduje, ale tutaj chodzi o rodzaj sprężyny a nie o jej długość, są progresywne i liniowe czy jaktotam :)
: 31.12.2006 20:35:19
autor: benek
Tassadarnie ma czegos takiego jak liniowa sprezyna! pomysl tak na chlopski rozum:) Z fizycznego chociaz by punku widzenia, sprezyna nie moze byc liniowa...gdyby taka byla, dobil bys ja juz wsiadajac na rower...sag mialbys 100%:D...owszem sa bardziej i mniej-te drugie czesto blednie nazywa sie liniowymi:) Ale one sa "liniowe"...i max nie mow ze nie mam racji :P
zrob sobie np taka monterke, poloz na sprezyne cos ciezkiego...dlaczego nie ugina sie w calosci? ano dlatego iz jest progresywna...ale tak btw to off topic totalny:D:D:D:D no ale coz...
: 31.12.2006 21:12:00
autor: Furmek
benek - widze ze juz picie sylwestrowe sie zaczelo.
dla przypomnienia:
liniowa sprezyna:
kladziesz kilogram - ugina sie o 1cm, kladziesz kolejny kilogram, ugina sie o kolejny centymetr
nieliniowa, kladziesz kg, ugina sie o cm, dokladasz jeszcze jeden kg ugina sie o 7mm, kolejny kg 5mm
zdecydowana wiekszosc sprezyn zwojowych to sprezyny liniowe, natomiast sprezyny gazowe sa progresywne, zdazaja sie zwojowe progresywne, ale takie to na pierwszy rzut oka widac ze zwoje sa roznej "wielkosci"
EDIT:
PS, wlasnie zuwazylem ze juz trzeci raz ci dzisiaj odpowiadam, mam nadzieje ze nie myslisz ze cie przesaduje czy cos ;)
: 31.12.2006 21:52:42
autor: benek
Furmekw sumie to chyba musze przyznac Wam racje...:D zwracam szacun:)
: 01.01.2007 08:00:00
autor: square
heh, dobrzy z was uczniowie z fizyki, ale chcialbym poznac opinie damperow, no i gdzie mozna by taki tanio dostac :)
: 01.01.2007 10:05:09
autor: Bomber_GD
swinger- dlaczego ? bo ma lepsze wykonanie i wedlug mnie pracuje lepiej niz 5th pomimo ze to jest ponoc jedno i to samo
Re: Swinger 6way czy 5th element?
: 02.01.2007 08:38:40
autor: topick
square pisze:Wiec, zastanawiam sie nad kupnem tych damperów. Zależy mi na solidnej progresji tłumika. Tłumik nie ma być wyłącznie na zjazdy.
swinger,ze wzgledu na serwis. wyglada na to ze piatka nie bedzie miala dystrubutora w Polandzie.
Na stronie Crazy Cranka pisza, ze nieprodukowany.
Czy ta 700 to nie za duzo? Generalnie te dampery sa skontruowane pod mieksze sprezyny.
: 02.01.2007 13:19:06
autor: groochas
zdecydowanie wolalbym swingera, ze wzgledu na jego mniejsza awaryjnosc i o wieeeele tanszy serwis !!
: 19.01.2007 16:07:07
autor: square
spoko, jeżdze juz na tym swignerze. pierwszego dnia poszla uszczelka od regulatora tlumienia szybkiej kompresji... 900zl to cena taka wmiare. nie mam sobie za zle tego. zadnych rewelacji puki co, ale swoje zdanie spelnia, nie dobija po byle pierdolach... jeszcze go nie poznalem wiec nei jestem w stanie dac oceny.
: 20.01.2007 04:17:43
autor: ReplaY
square czyżbyś przekręcił regulator dobicia? W starszych (do 2005) Swingerach był ten problem po prostu pęka mały oring. Łatwo się to naprawia odpowietrza też.