Strona 1 z 2
SHERMAN - Tłumik kompresji
: 31.01.2007 11:23:41
autor: NIN
Proszę o pomoc znawców shermich.
Kupiłem urzywkę Flika 110/150 i po rozkręceniu okazało sie że tłumik kompresji ma tylko jeden tłok! Na wszysykich manualach jakie mam, w tym tłumniku są dwa tłoki! Koleś od którego kupiłem amora twierdzi że jest w stanie idealnym, sprowadził go ze stanów i oddawał do serwisu na przeglądy więc nic z niego nie wyciągał. Nie wiem za bardzo czy kolo łga, czy w serwisie go wydymali.
Może ktoś wie czy jakieś wersje OEM-owe nie miały przypadkiem takiego rozwiązania, bo chcę się upewnić zanim zacznę robić jakiś głupi dym.
Ps. Liczę na Piotrex'a jako znawcę Shermanów:-))
: 31.01.2007 16:06:23
autor: Zbigi666
w moim nixonie tez byl 1 tlok,wiec chyba niemasz sie czym martwic.2 tloki sa chyba w modelach z SPV.
: 31.01.2007 17:52:49
autor: piotrex
niestety nie wiem jak powinien wygladac tlumik w shermanie bo (wstyd sie przyznac) nie mialem specjalnej ochoty na rozbieranie go ;).ale podrzuce temat koledze ktory ma flicka i namietnie go rozbiera.
shermany oemowe nie roznily sie w budowie niczym od boxowych..
prawdopodobnie jest tak jak pisze Zbigi,ale nie zaszkodzi sprawdzic...
P.S.znawca sie nie czuje i mysle ze daleko mi do niego ;)
: 31.01.2007 18:34:49
autor: NIN
Dzięki za zainteresowanie tematem
Chodzi mi o tłumink górny , na szczycie goleni, w SPV zamiast tłoków w tym miejscu jest gumowa komora którą się pompuje.
: 31.01.2007 18:37:54
autor: mczuszu
NINnajlepiej zadzwoń do serwisu manitou i tam powinni Ci dokładnie powiedzieć co i jak :)
: 31.01.2007 18:49:27
autor: NIN
mczuszu Myślisz o wigwamie? czy jakimś innym? coś o jakimś plusie mnie dochodziły słuchy, może jutro spróbuje, ale narazie na gorąco szukam ratunku na forum
: 31.01.2007 18:53:58
autor: piotrex
autoryzowanym serwisem (jedynym) jest warszawski PLUS
: 31.01.2007 19:11:29
autor: mczuszu
NINno miałem na myśli wigwama
: 31.01.2007 19:20:19
autor: ytrewq
Masz jeden tłok, bo masz tłumik TPC. W manualach są zdjęcia TPC+, który ma dodatkowy tłok. Wszystko jest OK.
: 31.01.2007 19:22:11
autor: MadCow
W prawej goleni od góry (w moim flicku) masz regulację tłumienia kompresji (wkręcaną w koronę, taki tłok z dziurką), potem od dołu powinien być drugi - od regulacji tłumienia powrotu. Następnie długi pręt zakończony zewnętrznym gwintem, wkręcany do dolnych goleni, do którego wkładasz to niebieskie pokrętło reg. tłumienia odbicia.
: 31.01.2007 19:26:19
autor: ytrewq
Jeszcze raz: W TPC masz pojedynczy tłok odbicia i pojednyczy tłok kompresji. W TPC+ - pojedynczy tłok odbicia i podwójny tłok kompresji
: 02.02.2007 11:14:07
autor: EVANGELION
powiem ci tak .Prawda jest taka ze amortyzatory manitou sciagane z usa roznia sie od tych sprzedawanych w polsce.Amory w usa sa produkowane przez amerykanow roznia sie jakoscia wykonania bebechow lepiej pracuja ,sam mialem sciaganego z usa i chodzil o niebo lepiej od nowki sztuki z wigwamu nie wiem dlaczego nierozkrecalem go ale z pewnych zrodel wiem ze roznia sie bebechamii jakoscia wykonania.Wiem to z pewnych zrodel.Nasza polska rzeczywistosc :[
: 02.02.2007 13:23:41
autor: ytrewq
Zdjęcia w manulach są często robione zupełnie innym amorkom (sic!). A jeśli chodzi o modele, to wystarczy porównać ofertę Wigwamu i strony Manitou, żeby przekonać się, że w Polsce i w Stanach oferowane są dwa różne zestawy modeli :)
: 02.02.2007 19:27:52
autor: NIN
ytrewq Shermany nigdy nie miały TPC+, oprócz zdjęć są schematy na końcu manuali, są też schematy solo, przyjrzyj im się,w rzadnym nie ma jednego tłoka.
EVANGELION manuale są ogólno-światowe.
MadCow Czyli w tym tłumiku wkręcanym w korone, masz jeden tłok?
Zbigi666Sprawdziłem manuala nixona, i właśnie mam taki tłumik.
Jeszcze raz dziękuje wszystkim za zainteresowanie i pozdrawiam ludzi bobrej woli!!!!
: 02.02.2007 19:52:14
autor: ytrewq
NIN
1. Wiem, że w żadnym (albo w prawie żadnym) nie ma pojedynczego tłoka. Po co pokazywać coś gorszego jeśli można pokazać coś lepszego?
2. Sherman Breakout z 2003 roku (chyba, w każdym razie ten z pierwszych) miał TPC+. Później ładowali SPV, co moim zdaniem było dużym błędem.
3. Ten tłumik (od Breakout'a) można wsadzić do innych jednopółkowych Shermanów o skoku 150mm - sprawdzone.
: 02.02.2007 21:48:18
autor: NIN
ytrewq To co piszesz jest bardzo logiczne i zgadzałoby się z tym co znalazłem na sieci , tylko dlaczego na stronie answera, przy opisie TPC+ niema shermana ? to mnie dziwi, ale już sobie odpuściłem, ważne że go właśnie złożyłem i tłumienie JEST !!! Jedyny problem to taki że będe chciał za rok sprzedać shermiego (chcę wrócić do marzocchi) i jestem taki głupio uczciwy, że nie wiem jak go wtedy będe miał opisać, że stan oryginalny?, że ze zmienionym tłumikiem?
POZDR
: 02.02.2007 21:57:58
autor: ytrewq
Przy opisie technologii na stronie Answera jest napisane w opisie TPC+ "Featured on Dorado DH and Stance Kingpin" - a przecież jest też w Travisie i był w kilku innych. Tutaj:
http://www.answerproducts.com/productma ... nualid=109 masz link do manuala roczników 2003 - TPC+ występowało w kilku wersjach.
Tutaj masz zdjęcie tłumików TPC+
http://www.pinkbike.com/photo/1125691/ ten po prawej to tłumik kompresji. Tłumik TPC wygląda bardzo podobnie, tylko w miejscu sprężyny (tej, która ma ze 3 zwoje) musiłabyś go obciąć, tak, żeby został tylko jeden tłok.
Pozdrawiam
: 03.02.2007 00:39:20
autor: NIN
ytrewq OK! Fucktycznie z tego manuala wynika, że Shermany w wyższych modelach na 2003 miały TPC+! Dzięki za CIERPLIWE wyiłumaczenie i uspokojenie. Ale Answer ma troche dziwną polityke z tymi manualami, bo niesą za bardzo precyzyjne. Marcoka na podstawie manuala sam zserwisujesz a Answer chyba chce żeby każdy chodził do serwisu.
: 03.02.2007 09:27:34
autor: ddex
EVANGELION ja mam stanca ze stanow i tez mu czegos podobno brakuje ... , ale dziala wiec sie nie przejmuje,