Specyfiki do konserwacji

Launor
Posty: 80
Rejestracja: 10.11.2006 12:54:18
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Specyfiki do konserwacji

Post autor: Launor »

Jakie polecacie kupić na początek środki do konserwacji roweru w zaciszu garazu? Chodzi mi o wiekszosc czesci ruchomych itp. I jakie narzędzie by się do tego przydały (klucz do kasety etc.). Z góry dzięki za odpowiedź
http://picasaweb.google.com/LaunorFR
greblin
Posty: 31
Rejestracja: 06.08.2005 15:37:15
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: greblin »

narzędzia :
najlepiej komplet kluczy imbusowych
jak masz tarcze to czasami sie przydadzą torsy
klucze płaskie
klucz do kasety
do suportu
imadełko do łańcucha
klucz do szprych
łyżki do opon ( choć można i bez :P )
pompka ;)
łatki

A specyfiki :
benzyna do oczyszczania
specjalistyczny smar do łańcucha ( nie żadne wd-40 ani oleje )
smar do łożysk ( jaki odporny na temperature, lepki, i w miare odporny na wypłukiwanie )
lockit ( jakoś tak ) <- aby sie śrubki nie wykręcały, można lekierem do paznokci zastąpić
jakiś zwykły olej do smarowania linek w pancerzu


możliwe że coś pominołem : P
http://www.pinkbike.com/photo/953937/
szewczur
Posty: 401
Rejestracja: 22.10.2006 20:22:00
Lokalizacja: krakow
Kontakt:

Post autor: szewczur »

zapomniales o lodowce pelnej browarow:D
http://www.pinkbike.com/photo/4779648/
kuba575
Posty: 174
Rejestracja: 11.07.2005 01:31:11
Kontakt:

Post autor: kuba575 »

szewczurzgadzam sie :D
mAcieKz
Posty: 1557
Rejestracja: 23.12.2005 22:28:47
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: mAcieKz »

greblin o ściągaczu do korby zapomniałeś ;) i rozkuwarke zamiast imadła polecam :P


Launor teraz dużo ciekawych opcji wchodzi na rynek jeżeli chodzi o serwisowanie roweru od narzędzi i specyfików począwszy na ksiązkach skończywszy. polecam www.rowerowy.com tam znajdziesz wszystko co potrzebne, dość tanio, no może jeszcze cyklotur tam mają przody jeżeli o narzędzia chodzi
ThoRx
Posty: 1691
Rejestracja: 24.12.2005 18:45:32
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: ThoRx »

no a gdzie olej... kujawski z pierwszego tloczenia ?;]
a tak serio to jakbys potrzebowal to jeszcze olej do amortyzatorow.
http://tiny.pl/42t5
^ Allegro - Zapraszam ^
koleś
Posty: 463
Rejestracja: 03.02.2006 09:09:32
Kontakt:

Post autor: koleś »

i większy garaz
ramaz1987
Posty: 119
Rejestracja: 09.10.2006 19:51:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ramaz1987 »

greblin pisze: lockit ( jakoś tak ) <- aby sie śrubki nie
loctite :)
http://www.pinkbike.com/photo/1196848/
http://www.pinkbike.com/photo/1141246/
minetoo
Posty: 559
Rejestracja: 14.06.2006 20:28:21
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: minetoo »

Jesli smary to szczerze polecam Mobil1 z grupy silikonowej.Nie jest tani bo 250g kosztuje 100zł ale uzywam go w naprawde blotnistym terenie i nigdy sie nie wypłukał.Olejem tylko Motul,tez raczej drogie(1 l ok 95zł) ale niezawodne.
http://skocz.pl/mojepink
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

greblin juz wypisal prawie wszystko, ale po pierwsze "prawie", a po drugie z paroma bledami ;) (mam na mysli np. olej do smarowania linek - linek sie NIE smaruje). Wiec masz jeszcze moja wersje:

Narzedzia:
- mlotek - zawsze sie przyda :) (najlepiej gumowy)
- zestaw imbusow - najlepiej porzadne osobne, ale dobry "scyzoryk" tez da rade i najczesciej zawiera popularnego torx-a 25 (inne tez moga sie przydac np. do odkrecania zniszczonych srub imbusowych);
- srubokrety (maly i duzy krzyzak odpowiedniego typu i jakis maly plaski);
- klucze plaskie - przede wszystkim 15 do pedalow i inne do amortyzatora - zalezy, jaki masz;
- klucz francuski (nastawny) - zawsze moze sie przydac;
- klucze do konusow (czyli tez plaskie, ale w dodatku cienkie ;)) - jesli masz piasty z konusami oczywiscie...
- skuwacz do lancucha;
- nozyce do linek i pancerzy - mozna sie bawic z roznymi szczypcami, ale jak dojdziesz do obcinania pancerzy przerzutek, to bedziesz zalowal, ze nie wydales tych 50 zl ;)
- jakas dluga rurka - przedluzenie do imbusow (np. do korby) i pomoc w czyszczeniu (np. goleni amortyzatora);
- lyzki do opon (tylko nie Park Tool'a!!!);
- pompka - najlepiej serwisowa (stojaca, z manometrem - fajna sprawa);
- nozyczki badz inny scyzoryk;
- zipy - duzo zipow (jak najdluzszych);
- klucze niestandardowe - przede wszystkim do kasety, do suportu nie przydaje sie za czesto, ale lepiej miec ;)
- klucze do nypli;
- kombinerki;

Plyny:
- oliwka do lancucha (polecam Rohloff'a - prawdopodobnie najlepszy);
- smar staly - jakis porzadny, bez litu (nada sie tez do amortyzatora) i ew. dodatkowo ŁT-43 (z litem, przyda sie np. przy wkrecaniu suportu);
- WD-40 lub inny podobny specyfik w spray'u - np. do szybkiego czyszczenia manetek bez rozbierania itp. (pod zadnym pozorem nie do lancucha);
- olej do amortyzatora - najprosciej jakis Castrol itp. z motocyklowego (wysoka jakosc, stosunkowo niska cena - ok. 40 zl/litr);
- bezyna ekstrakcyjna - duzo :) Ew. jak jestes ekologiczny to jakis odtluszczacz, np. cytrusowy;
- Brunox do dbania o amora na biezaco (naprawde duzo daje);
- Loctite do blokowania gwintow (najlepiej sredni).

Jesli cos pominalem, to prosze pisac

Jak widac jest tego w pizdu, ale z takim garazem praktycznie nie musisz odwiedzac serwisu - jesli oczywiscie umiesz sie tym odpowiednio poslugiwac ;)
Kamoo
Posty: 147
Rejestracja: 17.01.2007 12:54:42
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Kamoo »

greblin czy to tak naserio z tym lakierem do paznokcji cczy żart bo kurde loctite jest dużo droższy od lakieru no i chciałbym to zastosować aha no i jak długo bym musiał czekać na wyschnięćie lakieru w środku....;]hehe
Sprzedam koło na Dm 24 i piaście Joy Tech
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość