Napęd do 4x - kilka pytań ?

holub
Posty: 33
Rejestracja: 11.01.2005 22:29:31
Kontakt:

Napęd do 4x - kilka pytań ?

Post autor: holub »

Witam. Chcialbym zlozyć nowy, lekki rower, którego przeznaczeniem bedzie głównie 4x i lekkie dh. Co do ramy, kol, amora to juz raczej wszystko wiem, najwiekszy problem mam z napedem. Nie chcialbym na wszystko wydawać majątku, jednak jesli naprawde warto do czegos dolozyc, to moge to zrobic. A wiec mam kilka pytan:
1. Chyba najważniejsze, na co postawić - Sram czy Shimano, ja bym był za tym pierwszym, a wy ?
2. Na ile biegów składać napęd, 8 czy 9 ? Co mocniejsze, tansze, plusy jednego i drugiego ?
3. Jaką dosyć lekką, i mocną korbe ? Myślalem o Shimano Hone - dobry wybór ?
4. Jaką przerzutke ? Może cos ze srama np. X-9 czy X-0 ? albo shimano XT czy XTR ? Co wybrac, i jaki wózek najlepiej do 4x ?
5. Kaseta i lancuch. Warto sie pakowac w cos drogiego, czy wystarczy pc-48 i kaseta srama 5.0 ?
6. Jaką manetke do odpowiedniej przerzutki polecacie ? tutaj sie wogole nie orietuje wiec licze na was.
7. Jaki napinacz ? Cos z shamana, kmb czy wystarczy zwykły boxguide ?

Wiem, że troche duzo pytań, ale jesli ktos sie orietuje w temacie i moglby odpowiedziec na wszystkie to bylbym bardzo wdzieczny :)
ThoRx
Posty: 1691
Rejestracja: 24.12.2005 18:45:32
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: ThoRx »

1. Shimano
2. 8
3. LX/Hone
4. Ultegra/XT
5. Alivio/Sram PG-850, lancuch XT
6. Alivio
7. Boxguide
http://tiny.pl/42t5
^ Allegro - Zapraszam ^
froger34
Posty: 4095
Rejestracja: 30.03.2006 04:41:59
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: froger34 »

Manetka Sram X-9 przerzutka tył jak masz kase to weż X.0 a jak nie to X-9, korby Hone, łańcuch jakiś 9 rzędowy ze stajni srama również.
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

Majatku tzn ile masz kasy bo to podstawa w ogole ?

Tyl X-0 uzywana nawet
Maneta X7 , X9 moze byc i 9
Lancuch co kolwiek ze srama lepiej cos z wyzszych modeli
Kaseta moze szosowa 11-26 np Srama
napinacz kmb skoro lekko ma byc
www.mm-foto.pl
tomeks
Posty: 653
Rejestracja: 05.12.2006 16:40:59
Lokalizacja: czluchow
Kontakt:

Post autor: tomeks »

1. wzialbym srama. jak masz kase to wez x.0
2. 9
3. dobry.
4. jak masz kase to wez x.0
5. zawsze mazylem o kasecie srama z czerwonym pajakiem. mi sie podoba;]
6. tak jak wyzej pisali
7. raczej boxguide wystarczy.
pozdro
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

1. Shimano
2. Ja mam 9 11-32 w przyszlosci bede zmianiam na szosowa w zakrasie ok 11-26
3. LX/Hone albo Rf do xc
4. Ultegra lub inna szosowa odradzam xt. Mialem ja tylko miesiac i nie wytrzymala na trasie, pogiela sie we wszytski strony. I oczywiscie krotki wozek.
5. Ja bym postawil na szosowa kasete
6. Mialem juz 2 deorki i po ok 3-4 miesaicach pekaly czy tez srubki odpadaly. teraz mam xt i polecam
7. Mialem pmsocho ale ze wzgledu na wage zmienilem na boxguida. lae shaman i kmb tez sa podobno bardzo dobre lecz fakt ze drosze od truva.
kondzik16
Posty: 1796
Rejestracja: 14.02.2005 11:30:22
Kontakt:

Post autor: kondzik16 »

a wiec tak, przedstawie ci moja propozycje, glownie bedzie to taki naped jak mam, lecz chcialbym zmienic korbe na lx. a wiec tak:
1. moim zdaniem sram, biegi przerzucaja sie łatwiej, mimo duzej ilosci syfu i blota nadal pracują gładko, pozatym nie ma zagiecia pancerza w przerzutce... waga tez duzo mniejsza jesli chodzi o przerzutki.
2. jezeli ukierunkowalbys sie tylko na 4x, mozna załoyc np. 3-4 biegi, ktore by ci odpowiadały, mozna je zdystansowac podkladkami ze starej kasety, rower wyglada wtedy zawodniczo, schodzi niepotrzebna waga, jezeli chcesz miec rower bardziej uniwersalny tak jak piszesz, proponuje ci zalozenie kasety na 9 biegow, a to dlatego ze zalezy to od korby(o tym pozniej).
3. mocna korba to truvativ holzfeller, jest dosc ciezka, tutaj lepiej wypada shimano, proponuje ci lx/hone(to samo, inna kolorystyka) lu xt, ale z drugiej strony, jesli doliczymy do tego masę suportu to juz nie wypada tak kolorowo shimano, ja mm razem z holzfellerem lekki pakiet- race face srx, stanowi to duża konkurencje do lx, gdzie wagi korby razem z uportem są bardzo zblizone, roznica chyba 8 gram, wole miec 8 gram wiecej i miec mocniejsza korbe... choc zapewne lx tez bym nie pogial - bo technike mam bajeczna...hihihi<lol2> jeśli chodzi o blat to 36, albo 38 zębów.
4. przerzutka bezkonkurencyjna to sram x.0, jest lzejsza od xtr, nie ma zagiecia pancerza i wspołpracuje z manetka srama, dzieki ktorej łatwiej zmienia sie biego podczas wyscigu. jak cie stac to polecam z wozkiem carbonowym, ale tanio mozna kupic z wozkiem alu, a roznica okolo 4-5 gram. woozek oczywiscie średni albo krotki. szybciej zmienia sie biegi, mocniej napina łancuch i mniej podatna na zgiecie czy cos takiego....
5. sposrod kaset proponuje sram pg 970 ( R9 ) jest droga, bo jej koszt to wydatek 200 złotych, ale swietnie sie prezentuje ze wzgledu na pomaranczowa kolorystyke, jest lekka( bardzo lekka), szosowa, a jak wiadomo szosowe kasety starczaja na bardzo dlugo, u siebie mam rozmiar 12-23(jest ogien!!) mam ją na 9 biegow( sam nie wiem czy mozna ją kupic pod 8). Co do łanuchów to cos z wyzszej polki, jest lzejsze i mniej podatne na rozciaganie, proponuje sram pc99
6. manetka to sram x.9 lub x.0, jak dla mne to x.0 jest przesada, x.9 starczy spokojnie, ale jeśli masz fundusze to czemu nie? (jesli masz zamiar wybierac pomiedzy x.7 a x.9 to wez x.9, dziala duzo płynniej).
7. napinacz to bezkonkurencyjnie kmb boss ze srednia rolką, bije na głowe wagą konkurencje (i to o duzo bo o kilkadziesiąt gram!!), wiele osob znanych z zawodow smigalo na tych napinaczach i chyba nikt nie narzekal... wielu ma je do dzis pomimo kilku lat i nadal chodza tak samo, pozatym tanie i ładne!!:)

u mnie mam taki naped jak opisalem, swietie jezdzi sie na trasie, biegi są ciasno zestopniowane i naprawde daje rade. zmiana shimano na srama to byl sztrzal w dziesiatke. jakbys chcial sie przejechac i zobaczyc jak dziala taki naped to zaprzaszam.
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6080322
holub
Posty: 33
Rejestracja: 11.01.2005 22:29:31
Kontakt:

Post autor: holub »

o takie odpowiedzi mi chodzilo, wielkie dzieki kondzik ;] no wiec teraz juz wszystko mniej wiecej wiem, napisze co bym wzią, jesli cos jest dalej nie tak to poprawcie, napiszcie co byscie wzieli:

1.sram
2. 9
3. hone
4. x.0 z krotkim/srednim wozkiem
5. http://www.dobrerowery.com/product_info ... cts_id=290 moze cos takiego ?

6. sram x.9 tylko czy 1: http://allegro.pl/item164957793_manetki ... peed_.html czy 2: http://www.rowerowy.com/naped/manetki/sramx9.html co jest wygodniejsze i sie bardziej sprawdza w 4x, gripshift czy normalna manetka ?

7. kmb boss albo jakis shaman. wziolbym bez wachania kmb tylko, że nie ma on mocowania ISCG

Czy to wszystko bedzie ze sobą dobrze grało ? Jesli nie to co zmienic?

Ps. jaki blat wziąść do korby, 32, 34 czy jakis wiekszy ?
kondzik16
Posty: 1796
Rejestracja: 14.02.2005 11:30:22
Kontakt:

Post autor: kondzik16 »

kmb bedzie pasic do korby hone, blat 36 lub 38 tak jak napisalem wyzej. manetkę weź tą, którą napisałeś jako pierwszą - x.9 trigger.
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6080322
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

Wzialbym kasete R9 jednak niz 9.0 , wazy wersja 11-26 216g wiec sporo mnie od 9.0
www.mm-foto.pl
gordek
Posty: 36
Rejestracja: 14.01.2005 20:59:55
Kontakt:

Post autor: gordek »

a nie lepiej by bylo mniejszy blat z przodu np. 32 i kilka (4-5 lub jesli chcesz bardziej uniwersalny to z 6-7) malych zebatek z tylu ? z kasety szosowej ?
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

no tak ale 32 i nawet male blaty z tylu to za wolno predzej 36-38 przod chociaz to w duzej mierze zalezy od trasy i sily kolarza
www.mm-foto.pl
wujekeman
Posty: 703
Rejestracja: 03.08.2005 19:37:13
Lokalizacja: TORUŃ
Kontakt:

Post autor: wujekeman »

Najbardziej uniwersalny blat z przodu to 38 moim zdaniem. Ja mam konfig 38 z z przodu i kaseta tiagry (8).
Co do przerzutki to od 8 lat mam XTR - a i nie zamieniłbym na nic innego.Lekki ( 214g) i wytrzymały.
https://www.facebook.com/brodacimechanicy
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość