Strona 1 z 2

Manitou nixon elite mw Pytania

: 25.02.2007 16:52:11
autor: Siuda
Siemka

Dzisiaj poszlo sie ...... moje duro i mam zamiar kupic sobie nixonka. Mam w jego sprawie pare pytan. Mianowicie:
Jak wysoki jest przy skoku 115mm
Czy wraz ze zmiana skoku amor zmienia swoja wysokosc
Jak reaguje na zimno
Czy da rade na 115 mm posmigac na skateparku , dircie i w streecie
No i jesli ktos ma to ogolnie niech cos napisze. Szukalem czegos na forum ale nic nie znalazlem a w sprzetowni zbyt duzo nie ma.
Pozdrawiam

: 25.02.2007 18:37:32
autor: Sulring
Siuda mialem tego amorka wyslalem go nie caly tydzien temu. I tak przy 145 ma 51,8 i obniza sie przy zmianie skoku to jest oczywiste. Wysokosc przy 115 mm masz napisana w topicu o wysokosci amorkow. Na zimno. Dopoki jezdzisz jest ok nie widac zmian w dzialaniu, ale jak wyjdziesz powiedzmy na -5 pojezdzisz odstawisz gdzies na dworze rower na 30 minut. To bywa gorzej. Aczkolwiek tak do 0 stopni jest wpytke. Co do samego amora uwazam, ze jest bdb napewno lepszy od pike, ktorego tez mialem chwile przed nixonem. Jezeli mozesz go miec za jakas spoko kase to biez!

: 25.02.2007 18:38:52
autor: PoleK
kumpel niedawno kupil i da rade na 115 posmigac w streecie

przy zmianie skoku zmienia sie wysokosc... raczej nie wygladal za 145( mial ustawione na 115)

ale jak dla mnie w streecie nie przydaje sie takie tragicznie wolne powracanie tego amorka (to sprawka tlumienia...)


Pozdro
PoleK

: 25.02.2007 19:05:17
autor: wookie85
Sulirng miales zjebanego pika w sumie wiec nie dziwie sie ze teraz piszesz caly czas ze nixon lepszy ale bez przesady ;]

: 25.02.2007 19:23:29
autor: Czarnuch
chodzi ci Elite 2005 czy 2006 bo jest ogromna różnica. 2006 jest z alu lagami anodowanymi na czarno! I ma tłumik TPC Cartridge. A w goleniach dolnych lata wtedy 30-40ml oleju. Dzięki cartridgowi amor zawsze chodzi lux. tego CTPC+ wogule ciężko porównać do zwykłego.

Poztym zawsze możesz wyrzucić RTWD i dać zwykłą sprężyne i zmienić skok w okolice 100mm, RTWD też da rade zmienić!

Jeżeli chodzi ci o model 06, to będziesz super zadowolony!
Jeżeli to 05 to też będzie ok, ale do czasu jazdy na tym z CTPC+ będziesz zadowolony z pracy.

: 25.02.2007 19:42:10
autor: Sulring
wookie85 nie mialem zjebanego pike bo odrazu nie byl *******. I nie wiem po **** to piszesz w kazdym topicu. Jezdzilem jeszcze na trzech innych i w porownaniu do nixona to kupa gowna. No sory, ale to moje zdanie i jest poparte kilkoma istotnymi argumentami. Z ktorymi nie musisz sie zgodzic. Nie uwazam pike za zly widelec, ale posiadanie go wystarczy zeby mnie odtraszyc do rs na dlugi czas. Mimo, ze kilku poprzednich widelcow tej firmy bylem zadowolony.

: 25.02.2007 20:17:42
autor: konex
Sorry za zejście z tematu, ale Sulring mógłbyś uargumentować czemu Pike jest taki zły? Może jakaś konfrontacja?

Mi się wydaje że może być to kwestia twardych sprężyn nie pod Twoją wagę, zero serwisu wcześniej i umówmy się że wcale nie łagodne traktowanie przez poprzednich właścicieli czego świadomość na pewno miałeś przed zakupem..

: 25.02.2007 20:25:45
autor: wookie85
Lol nie pisze tego w kazdym topicu napisalem to pierwszy raz wiec wyluzuj ;] a napisalem bo wczesniej zachwalales pike poprostu i sory wybacz ale " kupa gowno " ? rozumiem ze moze praca ci nie odpowiada ale nie mow odrazu kuap gowno , nixona w koncu tez sprzedales ;] , ile miales tego race ? reg tlumienia od samego poczatku zdupcon to sam przyznales heh , szkoda ze nie jezdziles na takim w dobrym stanie i ustawionym pod ciebie

: 25.02.2007 20:31:23
autor: Bierut
No cóż Nixon ma się do Pike'a jak Fiat do powiedzmy Volkswagena.

Jakościowo Nixony są kiepskie. Działanie sporo gorsze od Pike'a i co ciekawsze najniższe modele Nixonów działają najlepiej. Mówie tu o modelach z tłumikiem TPC+.
... ale to oczywiscie subiektywna opinia.

Poza tym Pike jest sporo sztywniejszy.

Sam mam marcoka wiec jestem poza sporem.

: 25.02.2007 20:51:25
autor: Zbigi666
Bierut
pike zmienilem na nixona ze wzgledu na sentyment do manitou i w sumie to sie nie zawiodlem.pike jest sztywny,ale NIE jest sztywniejszy od nixona.pike mial skok blokowany manetka i oske maxle ktorej wyjecie zajmuje 10 sekund i to jest swietna sprawa.

: 25.02.2007 20:52:12
autor: Siuda
wookie85 tak na marginesie to juz gdzies czytalem wypowiedz na temat tego zeSulring najpierw mowil ze pike jest dobry a pozniej ze to syf tylko nie pamietam kto tak mowil. Nie rozumiem tylko o co tyle szumu. Sam wiele razy sadzilem ze cos jest dobre a gdy pozniej widzialem onny sprzet to to dobre robilo sie syfem.

Chodzi mi o nixona 2006. Zastanawia mnie czy ma on jakis konkurentow w tej cenie z mozliwoscia regulacji skoku. Pomijajac pika bo jakos nie lubie tego amorka

Pozdrawiam
I z gory thx

: 25.02.2007 21:44:42
autor: Popek333
o LoL to wlasnie w pikach sie psuja regulacje itp a jakos nie spotykam sie za czesto zz peknietymi nixonami czesciej pike'y :) i nixy kiepsko wykonane...:| hehe:P ja tam mam nixona compa i mam stycznosc z pikiem i nixon wdg mnie o wiele lepiej pracuje i wydaje sie wyttrzymalszy :) pozdro

: 25.02.2007 21:47:10
autor: Popek333
sorki to oczywiscie do bieruta :) :P

: 25.02.2007 22:14:16
autor: Siuda
Dobra chyba sie zdecydowalem. Nixon wydaje sie dobra propozycja. Mialem duro i mam nadzieje ze nixon jest wytrzymalszy i ze nie peknie ale jak cos zawsze bede mial gwarancje. Jeszcze tylko pytanie jak z czulascia amorka. Czy wybiera male nierownosci i czy jest miekki. Bardzo mi zalezy na komforcie jazdy

: 25.02.2007 22:22:51
autor: Sulring
konex W kazdym badz razie pisze, ze pike w porownaniu do nixona jest kiepki oto glownie chodzilo. A nie oto, ze pike jest zlym amorem. Uwazam, ze jest gorszy. Teraz pisze dlaczego. Zaraz po kupnie pike przeserwisowalem go i okazalo sie, ze jest ok wszystko dzialalo bardzo fajnie. Regulacja powrotu tez czego wookie zapomnial dodac. Dzialaly nie blokowala sie tylko przy skrajnych przelozeniach. Jednak bylo czuc wyrazna roznice miedzy najwolniejszym, a najszybszym. Po okolo 2 tygodniach jazdy na pike. Zgubilem pokretlo od regulacji kompresji. W zasadzie nie wiem jak no, ale to tylko pokretlo. Nie mowiac o tym, ze regulacji odbicia zostaje w rekach po tym jak sie je dotknie. Po nastepnych kilku dniach pojawil sie problem ze skracaniem skoku jednym slowem u-turn sie popsul. Mimo dobrze dopasowanych sprezyn, waze 60 kg. Mialem te standardowe. Amortyzator ciagle wykorzystywal caly skok przy wjezdzie w wybicie dirtu. czy po 2m dropie. Co prawda bez odczuwalnego dobicia, ale zaczelo mnie irytowac, ze musze najezdzac na dirt z dwukrotnie wieksza predkoscia niz z poprzednim widelcem. Teraz waga oslawiony pike ponoc jest lekki zwazylem go i co? Z osi ponad 2,4 kg. No a teraz zalety nixona. Lepsza praca moim zdaniem: tak samo tlumil male nierownosci zbieral wszystko jednak znacznie wieksza progresja. Wszystkie pokretla na swoim miejscu. Mniejsza waga 2,2 kg. Dzialaja regulacja skoku ktora w zaden sposob sie sama nie przestawiala. Odczuwalna wieksza sztywnosc boczna.
Bierut mowimy wlasnie o nixonach z tpc bo i comp i elite ma wlasnie takie tlumienie. Reszte rzeczy nie wiem z ktorego palca wyssales. Ale wlasnie ja uwazam, ze nijak ma sie porownywanie tych dwoch widelcow. Po tym jak z pike, ktory ponoc jest drogi odpadly pokretla same z siebie. I moim zdaniem chocby to swiadczy o jakosci amortyzatora. I dopisuje jeszcze raz uwazam, ze pike nie jest, ale ze nixon jest znacznie lepszy. I jeszcze dla np wookiego. Jezdzilem na nowych egzemplarzach pikeow i uwiez, ze dzialaniem nie roznily sie od mojego race. Pozdrawiam.

: 25.02.2007 23:16:26
autor: Siuda
jeszcze mam pytanko jaka role pelni regulacja tlumienia odbicia i dobicia??
Zakladam ze dobicia umozliwia utwardzenie amorka zeby nie dobijal a odbicia to jak szybko powraca. Dobrze mowie ??

: 25.02.2007 23:31:54
autor: Sulring
Siuda moj wybieral nawet kostke brukowa. MAsz regulacje odbicia czyli jak szybko chcesz zeby amor sie uginal i wracal. I regulacje kompresji czyli mowiac prosciej utwardzasz lub zmiekczasz amorka.

: 25.02.2007 23:46:52
autor: Siuda
jestes pewien ze jest tam regulacja kompresji nic nie wspominaja o niej w opisie amorka

: 26.02.2007 08:54:12
autor: Czarnuch
siuda jeszcze raz:

model 2005 - http://www.manitou.com.pl/index.php?id=nixon1x05

czy model 2006 -
http://www.manitou.com.pl/index.php?id=nixon4x06

jeśli chodzi o ten z czarnymi lagami to wersja z osią 20mm bez skracanej rury waży 2406g, posiada tłumik Cartridge TPC+ przez co pracuje nieporównywalnie lepiej od tego Nixona'2005 z TPC. CTPC+ jest to ten sam tłumik co w Travisie, regulacje działają świetnie. Szczerze mówiąc to ten model 06 który masz w linku chodzi rzeczywiście sporo lepiej od Pike(model ze zwykłym TPC+ podobnie)!

Jak masz kase to bierz tego 06 nawet na zwykła oś, niewiem czy zostały jeszcze na Hex-a, to będziesz głęboko zdziwiony jakościa pracy tego widelca!