damper DNM Burner RLC - co jest nie tak?

szaman5
Posty: 93
Rejestracja: 06.12.2006 20:03:37
Kontakt:

damper DNM Burner RLC - co jest nie tak?

Post autor: szaman5 »

Witam mam mały problem. Niedawno sprawdziłem mój damper tzn jest z roku 04 (albo 03 te pamiętam) i był wyżywany na początku niewiele, później leżał ponad rok schowany i teraz jak bo chciałem sprawdzić to coś mnie zaniepokoiło. Wszystkie regulacje i blokada działa ale zauważyłem że ok 2cm na poczatku wogule nie tłumi, tzn tak jakby zaczął pracować dopiero za 4 cm skoku. Z blokadą jest tak samo, damper blokuje się dopiero do ugięciu 2 cm tłoka. Co może być nie tak?? Czy to normalne, bo nie znam się na tym ale może zeszło cisnienie?
Jeśli tak to teraz drugie pytanie. Jak dopompować damper, mam dużą sprężarke więc bedę mógł dużo wpowpować. Waże 65kg, sprzyna 550 wiec ile mam wpompować atmosfer?. I gdzie dokładnie sięto pompuje bo slyszałem że do zbiorniczka, tam jest mały imbus i jak go odkręce to co dalej mam robić? jaką końcuwke będę potrzebował do napompowania i czy można napompować bez wylewania oleju?
I jeszcze jedno co może sie stać gdy jest za małe ciśnienie a damper się używa.

Wiem że duzo pytań ale jeśli odpowiecie mi na wszystkie to jesteśbie boscy!

Z góry wielkie dzięki
szczerb_
Posty: 693
Rejestracja: 10.01.2007 11:20:11
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: szczerb_ »

Hmmm....jakoś szczególnie się na tym nie znam ale google właśnie mnie upewniło że Burner RLC jest sprężynowy a nie powietrzny więc co chcesz tam pompować? Kłopoty z tłumieniem chyba najlepiej zacząć rozwiązywać od uzupełnienia/zmiany oleju. Blokady skoku tyczy się to samo bo to po prostu "maksymalne" tłumienie (chyba....). W moim alps4 pod taką właśnie śrubką jak opisujesz był "wlot" oleju :). A co do ewentualnych końcówek do pompowania amorków to wydaje mi się że wszystkie dampery i widelce powietrzne mają standardowy zawór schredera (nie wiem czy dobrze nazwisko napisałem) więc żadne dziwne końcówki nie są potrzebne.
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
szaman5
Posty: 93
Rejestracja: 06.12.2006 20:03:37
Kontakt:

Post autor: szaman5 »

każdy damper olejowo sprężynowy musi mieć wpompowane powietrze i mój też. Ale nie do końca czy ten problem spowodowany jest ciśnieniem w zbiorniczku. A jeśli chodzi w zmianę juzuzupełnienie oleju to nie sądzę żeby było konieczne bo damper prawie wogule nie był używany więc nic nie mogło sięwylać, zabrudzic
szczerb_
Posty: 693
Rejestracja: 10.01.2007 11:20:11
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: szczerb_ »

A więc miałem rację, że raczej się na tym nie znam. Powodzenia :)

PS. Masz do niego instrukcje? Jeśli nie to znajdź i jest spora szansa że tam będą ciśnienia podane.
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
Dawid_O
Posty: 72
Rejestracja: 20.08.2006 10:37:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Dawid_O »

Przyczyną opisanegu problemu jest nic innego jak powietrze ktore dostało sie ze zbiornika wyrownawczego do oleju, dlatego amortyzator nie tłumi bo zawor porusza sie w powietrzu dopiero jak sie to powietrze zmiesza w srodku z oliejem w miarte mozliwie to odzyska tłumienie, to juz jest klasyczny problem w tych dupiatych damperach nie znam na to rady, mozesz przeservisowac, na chwile pomoze a potem znowu tak bedzie, najlepiej oddac to potrzebujacemu i kupic cos co działa i sie nie psuje.Inna sprawa ze jak nie ma wogule cisnienia w zbiorniku wyrownawczym to tez sie moze sypac, tak czy srak musisz go rozebrac i zalac od nowa tak zeby pozbyc sie powietrza z oleju.
Furmek
Posty: 899
Rejestracja: 19.04.2004 10:45:02
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Furmek »

Wiec tak

damper na bank jest zapowietrzony. Przerobilem tych damperow kilka i tu nei mam watpliwosci.

cisnienie - kolo 10 - 15bar, lepsza byla by zwykla pompka do amorow - watpie zeby sprezarka tyle wydolila

Jak chcesz sie bawic z serwisowaniem go samemu to daj znac, podesle jakies info.
szaman5
Posty: 93
Rejestracja: 06.12.2006 20:03:37
Kontakt:

Post autor: szaman5 »

no pewnie jeśli możesz to daj info. A samo dopompowanie nie pomoże bo moze jednak to że nie ma dużego cisnienia.
szaman5
Posty: 93
Rejestracja: 06.12.2006 20:03:37
Kontakt:

Post autor: szaman5 »

up
Kruk
Posty: 1290
Rejestracja: 19.04.2004 13:39:12
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Kruk »

Według mnie poprostu zapowietrzony tak jak mówili zmien/dolej oleju, a z tym ciśnieniem lepiej nie przesadź, bo to się źle skończy, poszukaj jakiegoś manuala do tego ile mozesz max napompować.
Wiesz co mnie boli? Że rower się pierdoli!
szaman5
Posty: 93
Rejestracja: 06.12.2006 20:03:37
Kontakt:

Post autor: szaman5 »

nic nie znalazłem w necie ile trzeba wpompować powietrza. Pomóżcie.
I czy muszę mieć jakaś specjalnąkońcuwke do pompowania?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości