Strona 1 z 1

damper DNM Burner RLC - co jest nie tak?

: 12.03.2007 18:59:59
autor: szaman5
Witam mam mały problem. Niedawno sprawdziłem mój damper tzn jest z roku 04 (albo 03 te pamiętam) i był wyżywany na początku niewiele, później leżał ponad rok schowany i teraz jak bo chciałem sprawdzić to coś mnie zaniepokoiło. Wszystkie regulacje i blokada działa ale zauważyłem że ok 2cm na poczatku wogule nie tłumi, tzn tak jakby zaczął pracować dopiero za 4 cm skoku. Z blokadą jest tak samo, damper blokuje się dopiero do ugięciu 2 cm tłoka. Co może być nie tak?? Czy to normalne, bo nie znam się na tym ale może zeszło cisnienie?
Jeśli tak to teraz drugie pytanie. Jak dopompować damper, mam dużą sprężarke więc bedę mógł dużo wpowpować. Waże 65kg, sprzyna 550 wiec ile mam wpompować atmosfer?. I gdzie dokładnie sięto pompuje bo slyszałem że do zbiorniczka, tam jest mały imbus i jak go odkręce to co dalej mam robić? jaką końcuwke będę potrzebował do napompowania i czy można napompować bez wylewania oleju?
I jeszcze jedno co może sie stać gdy jest za małe ciśnienie a damper się używa.

Wiem że duzo pytań ale jeśli odpowiecie mi na wszystkie to jesteśbie boscy!

Z góry wielkie dzięki

: 12.03.2007 19:11:46
autor: szczerb_
Hmmm....jakoś szczególnie się na tym nie znam ale google właśnie mnie upewniło że Burner RLC jest sprężynowy a nie powietrzny więc co chcesz tam pompować? Kłopoty z tłumieniem chyba najlepiej zacząć rozwiązywać od uzupełnienia/zmiany oleju. Blokady skoku tyczy się to samo bo to po prostu "maksymalne" tłumienie (chyba....). W moim alps4 pod taką właśnie śrubką jak opisujesz był "wlot" oleju :). A co do ewentualnych końcówek do pompowania amorków to wydaje mi się że wszystkie dampery i widelce powietrzne mają standardowy zawór schredera (nie wiem czy dobrze nazwisko napisałem) więc żadne dziwne końcówki nie są potrzebne.

: 12.03.2007 19:18:01
autor: szaman5
każdy damper olejowo sprężynowy musi mieć wpompowane powietrze i mój też. Ale nie do końca czy ten problem spowodowany jest ciśnieniem w zbiorniczku. A jeśli chodzi w zmianę juzuzupełnienie oleju to nie sądzę żeby było konieczne bo damper prawie wogule nie był używany więc nic nie mogło sięwylać, zabrudzic

: 12.03.2007 19:40:58
autor: szczerb_
A więc miałem rację, że raczej się na tym nie znam. Powodzenia :)

PS. Masz do niego instrukcje? Jeśli nie to znajdź i jest spora szansa że tam będą ciśnienia podane.

: 12.03.2007 19:53:16
autor: Dawid_O
Przyczyną opisanegu problemu jest nic innego jak powietrze ktore dostało sie ze zbiornika wyrownawczego do oleju, dlatego amortyzator nie tłumi bo zawor porusza sie w powietrzu dopiero jak sie to powietrze zmiesza w srodku z oliejem w miarte mozliwie to odzyska tłumienie, to juz jest klasyczny problem w tych dupiatych damperach nie znam na to rady, mozesz przeservisowac, na chwile pomoze a potem znowu tak bedzie, najlepiej oddac to potrzebujacemu i kupic cos co działa i sie nie psuje.Inna sprawa ze jak nie ma wogule cisnienia w zbiorniku wyrownawczym to tez sie moze sypac, tak czy srak musisz go rozebrac i zalac od nowa tak zeby pozbyc sie powietrza z oleju.

: 12.03.2007 20:02:17
autor: Furmek
Wiec tak

damper na bank jest zapowietrzony. Przerobilem tych damperow kilka i tu nei mam watpliwosci.

cisnienie - kolo 10 - 15bar, lepsza byla by zwykla pompka do amorow - watpie zeby sprezarka tyle wydolila

Jak chcesz sie bawic z serwisowaniem go samemu to daj znac, podesle jakies info.

: 12.03.2007 20:07:46
autor: szaman5
no pewnie jeśli możesz to daj info. A samo dopompowanie nie pomoże bo moze jednak to że nie ma dużego cisnienia.

: 12.03.2007 22:50:56
autor: szaman5
up

: 12.03.2007 23:23:40
autor: Kruk
Według mnie poprostu zapowietrzony tak jak mówili zmien/dolej oleju, a z tym ciśnieniem lepiej nie przesadź, bo to się źle skończy, poszukaj jakiegoś manuala do tego ile mozesz max napompować.

: 13.03.2007 18:32:01
autor: szaman5
nic nie znalazłem w necie ile trzeba wpompować powietrza. Pomóżcie.
I czy muszę mieć jakaś specjalnąkońcuwke do pompowania?