Strona 1 z 1

2 dziury w sign FR ? o co biega ?

: 25.03.2007 00:49:50
autor: shuvit1
siemano ! przymierzam sie do kupna signa fr2 tego z 2006 r i zauważylem ze tam tak jakby są 2 otwory w wahaczu do zamocowania dampera...
co to jest ?
jakas regulacja skoku ?
albo zmiana charakterystyki pracy ?
i jaka jest długość montażowa dampera bo chciałbym wymienić od razu na początku ale nie wiem jakiej długośći szukać ;/

: 25.03.2007 08:15:32
autor: wisnia
szukaj 200, a dziury ponoć służa do regulacji skoku 140 - 160, ale ja tego jakoś nie odczułem,pozatym ze na jednej zawieszenie pracuje bardziej miękko:)

: 25.03.2007 12:13:03
autor: Kamoo
maxymalna długoś dampera to 220 ale niewiem czy takie są ale przy piku z przody to raczej bedzie ciulowa geo lepiej kup 200mm w ostateczności 215 ale to już ciulowo będzie.......;]

: 25.03.2007 12:47:11
autor: utros
Kamooz tym 220 to bym nie przesadzał bo mam w domu avy dhs'a o dl 222mm i nie wchodzi, tak optymalne to bedzie 215 ktorego tez szukam.

: 25.03.2007 14:48:14
autor: Kamoo
znaczy tak słyszałem jak chciałem włożyć 6-waya 222mm to minimalnie był za długi ale gdzieś wyczytałem że 220 wchodzi ale niejestem pewien ale przy pike'u 215,216 to jak dla mnie zadyżo .....;]

: 25.03.2007 16:49:11
autor: shuvit1
wisnia pisze:szukaj 200, a dziury ponoć służa do regulacji skoku 140 - 160, ale ja tego jakoś nie odczułem,pozatym ze na jednej zawieszenie pracuje bardziej miękko:)
to bardziej miekko jest na górnej czy dolnej dzurce ?

: 25.03.2007 18:31:55
autor: Kruk
Tam gdzie więcej skoku....

: 25.03.2007 18:33:45
autor: muffini
Dolny otwór - zawieszenie pracuje bardziej miękko,górny - twardziej(na zasadzie dźwigni)
Ja mam 650 lbs, dolny otwór, 65 kg ważę i jest ok.

: 25.03.2007 18:38:07
autor: Kamoo
ja mam 550lbs i mam taksamo na dolnym otwoże poniważ zdecydowanie lepiej chodzi a ważę 70kg ;]

: 25.03.2007 18:56:00
autor: SeraaX
na dolnej jest 160 i bardziej miękko
220 nie włazi do każdego fr2 jak już to na styk (element wahacza zapiera sie od rure podsiodłową
)
no i ******* wtedy calkiem geometrię;]

przykład zjebanej geometrii:
http://www.pinkbike.com/photo/649574/

licząc ,ze z 200mm dampera z 50 mm skoku uzyskuje się 160 mm skoku na kole da się łatwo wywnioskować przełożenie 3,2. dając damper dłuższy o 22mm koło podniesie się o 70,4mm ;]
podnieście koło o tyle i zobaczcie geo;]
mając jakąś dużą dwupółkę można sie pokusić o 210/63 albo max 216/63 i wtedy mieć 200mm skoku na niższej dziurce.
Wtedy kolo podniesie sie odpowiednio:
-o 32mm dla dla dampera 210/63
-o ~50mm dla dampera 215-216/63
Można dać na tył koło 24 i różnica będzie mała.
Można tez dać damper 200/56 i mieć 180 mm skoku bez zamiany geo.

Osobiście jak będę szukał to 210/63 najchętniej lub 215 max. I do tego tył 24"
Mam z przodu krówsko, na którym mogę dać jakieś 59-60cm od osi do sterów.
Bardziej się boje o wysokość roweru, nie o geo